Επίσκεψη του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης με σύσκεψη φορέων για το μέλλον του Ινστιτούτου
Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιάννης Ανδριανός επισκέφθηκε στις 25 Ιουνίου 2026 τις εγκαταστάσεις του Κονιάρειου Ινστιτούτου Εσπεριδοειδών Κορινθίας, στο πλαίσιο σύσκεψης με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κορινθίων, της Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου, των Αντιπροέδρων του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Κορινθίας.
Κεντρικό θέμα της σύσκεψης ήταν η μεταφορά της Εθνικής Συλλογής Εσπεριδοειδών στο Κονιάρειο Ινστιτούτο, μια κίνηση που στοχεύει στην ουσιαστική ενίσχυση του επιστημονικού και αναπτυξιακού ρόλου του ιδρύματος, παράλληλα με τη λειτουργία ερευνητικού εργαστηρίου. Η Εθνική Συλλογή Εσπεριδοειδών αποτελεί σύνολο γενετικού υλικού ποικιλιών εσπεριδοειδών που διατηρείται για επιστημονικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς, και η μεταφορά της στο Κονιάρειο θα επέτρεπε την άμεση αξιοποίησή της στο πλαίσιο της τοπικής καλλιέργειας και των αναγκών των παραγωγών της περιοχής.
Ο Υφυπουργός εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου να αξιοποιηθεί η ιδιαίτερη σύνδεση του Ινστιτούτου με την καλλιέργεια εσπεριδοειδών και τις ανάγκες του παραγωγικού κόσμου, ώστε να υπηρετεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς που προβλέπονται στο καταστατικό του. Επισήμανε ότι το Υπουργείο θα συνεχίσει τη συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να προχωρήσουν συντονισμένα οι απαιτούμενες θεσμικές ενέργειες για την αναβάθμιση του Ινστιτούτου.