Η Plant Based World Expo προβλέπει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και αποκαλύπτει τις κορυφαίες τάσεις του κλάδου.
H Plant Based World Expo Europe , η μεγαλύτερη 100% φυτική εμπορική εκδήλωση στην Ευρώπη που φέτος πραγματοποιήθηκε στις 15 και 16 Νοεμβρίου στο Λονδίνο, αποκαλύπτει τις μελλοντικές τάσεις και τι μπορούμε να περιμένουμε από τη βιομηχανία τροφίμων, σηματοδοτώντας την αρχή του «Plant Based 2.0».
Η παγκόσμια αγορά τροφίμων φυτικής προέλευσης προβλέπεται να εκτιναχθεί από 13,6 δισεκατομμύρια λίρες το 2021 σε 115,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035, αντιπροσωπεύοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 16,5%.
Με το 43% της γενιάς Z να ισχυρίζεται ότι θα κόψει το κρέας από τη διατροφή του το 2023, και το 16% να το έχει ήδη κάνει, ένα τεράστιο 59% αυτής της γενιάς θα μπορούσε να είναι χωρίς κρέας μέχρι το τέλος του έτους. Έτσι, ο κλάδος των φυτών συνεχίζει να καινοτομεί με νέες εναλλακτικές πρωτεΐνες και υφές. Από το λιανικό εμπόριο μέχρι τον δημόσιο τομέα, τους δρόμους μέχρι τα νοσοκομεία, οι επιλογές με βάση τα φυτά γίνονται πιο εύκολα διαθέσιμες. Εν τω μεταξύ, στον κλάδο, αυξάνονται οι πιέσεις για επιδοτήσεις φυτικής προέλευσης για την αντιμετώπιση του αντίκτυπου της κτηνοτροφίας στην κλιματική αλλαγή.
Ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών λιανικής υψηλής αξίας φυτικής προέλευσης
Ενώ είναι ευρέως κατανοητό ότι οι αγοραστές που αγοράζουν προϊόντα φυτικής προέλευσης ξοδεύουν 61% περισσότερο από τον μέσο αγοραστή, σύμφωνα με τα δεδομένα SPINS, οι έμποροι λιανικής πρέπει να παρέχουν ποιοτικά φυτικά προϊόντα και ένα ευρύτερο εύρος επιλογών για αυτούς τους πολύτιμους πελάτες για να μεγιστοποιήσουν το μέγεθος του καλαθιού .
Στην αρχή της άνθησης, οι εταιρείες στον χώρο καινοτομούσαν μεταξύ των κατηγοριών, όπως η Oatly που παρήγαγε παγωτό, γιαούρτι και τυρί εκτός από γάλα. Ωστόσο, ο κλάδος εξελίσσεται και ένας συνδυασμός πίεσης για τη δημιουργία ποιοτικών προϊόντων και μια στροφή προς νέες επιχειρηματικές στρατηγικές που επικεντρώνονται στη μακροπρόθεσμη κερδοφορία σημαίνει, ενώ οι επωνυμίες προηγουμένως διαφοροποιούνταν, τώρα στρέφουν την εστίασή τους πίσω στις βασικές σειρές.
Το βάρος θα βαρύνει τα σούπερ μάρκετ για να εξασφαλίσουν τη σωστή ισορροπία και να διασφαλίσουν ότι έχουν μια αρκετά μεγάλη ποικιλία ποιοτικών προϊόντων φυτικής προέλευσης, ώστε να επιστρέφουν πελάτες υψηλής αξίας.
Επιλογή μενού και ποιότητα εντός της υπηρεσίας φαγητού
Στο σέρβις τροφίμων, ενώ καλύπτονται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του κοινού, βλέπουμε ότι η επιλογή βρίσκεται στο επίκεντρο και περισσότερα εστιατόρια εκμεταλλεύονται τη δύναμη των φυτικών προϊόντων. Αν και δεν αποτελεί πλέον επιλογή να υπάρχει μόνο ένα φυτικό προϊόν στο μενού, βλέπουμε επίσης ολόκληρα vegan μενού αφιερωμένα σε όσους κάνουν επιλογές με βάση την πλανητική και την ανθρώπινη υγεία. Η προσφορά φυτικών επιλογών μπορεί όχι μόνο να διαφοροποιήσει ένα εστιατόριο από τους ανταγωνιστές του, αλλά να διασφαλίσει ότι οι προσφορές του ταιριάζουν στις αξίες των πελατών.
Τα λαχανικά θα κυριαρχούν στα εστιατόρια
Βλέπουμε ήδη επωνυμίες όπως η Symplicity Foods , που βοηθούν σεφ, οικιακούς μάγειρες, catering και εστιατόρια να μειώσουν την εξάρτησή τους από το κρέας δημιουργώντας απλά και νόστιμα φαγητά με ζυμωμένα λαχανικά. Θα δούμε αυτή την τάση να συνεχίζεται καθώς περισσότερα καταστήματα εστίασης εκτός σπιτιού, καθώς και οι έμποροι λιανικής θα επιδιώξουν να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις κρέατος από λαχανικά.
Προτίμηση των καταναλωτών για καθαρή σήμανση και γεύσεις πάνω από τις εναλλακτικές λύσεις κρέατος
Ενώ το επιχείρημα κατά των υπερβολικά επεξεργασμένων τροφίμων συνεχίζεται, οι παραγωγοί εξελίσσονται και πολλοί πλέον παράγουν ποιοτικά, θρεπτικά προϊόντα για όσους απευθύνονται σε αυτά για ευκολία και προσιτή τιμή. Η καθαρή ετικέτα θα συνεχίσει να κερδίζει δυναμική καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στη γεύση και την υγεία.
Όχι μόνο τα συστατικά πρέπει να είναι πιο καθαρά, αλλά οι κατασκευαστές πρέπει να επικεντρωθούν στη διαφάνεια, επισημαίνοντας ποιες πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης χρησιμοποιούνται, όχι μόνο «φυτική πρωτεΐνη» αλλά «πρωτεΐνη κολοκύθας» για παράδειγμα. Το κοινό θα αρχίσει να κατανοεί νέα τρόφιμα και πρωτεΐνες από πηγές πέρα από το συνηθισμένο κρέας και σόγια. Για να βοηθήσουν στην ικανοποίηση των απαιτήσεων του καταναλωτή που γνωρίζει την καθαρή ετικέτα, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αυξήσει την παραγωγή φυσικών γεύσεων λαχανικών χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις μη ΓΤΟ.
Εναλλακτικά θαλασσινά
Ο ΟΗΕ εκτιμά ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού θαλάσσιων ψαριών υπεραλιεύεται ή έχει εξαντληθεί. Και ενώ η αγορά τροφίμων φυτικής προέλευσης μπορεί να υπερηφανεύεται για μια πληθώρα επιλογών για εναλλακτικές λύσεις κόκκινου και λευκού κρέατος, οι εναλλακτικές λύσεις ψαριών δυσκολεύονται να επικρατήσουν.
Αυτό πρόκειται να αλλάξει καθώς τα ψάρια φυτικής προέλευσης γίνονται πρωτοπόροι στην κατηγορία, με την καινοτομία τώρα να ανθεί. Επιπλέονι επωνυμίες ψαριών χρησιμοποιούν φύκια για να προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά, όπως τα ωμέγα 3, επιτυγχάνοντας διατροφική ισοτιμία με τα ισοδύναμα ψαριών. Αναμένεται ευρύτερη υιοθέτηση του φυτικού τόνου, του σασίμι και άλλων εναλλακτικών ψαριών σε αλυσίδες εστιατορίων και εστιατόρια υψηλής οδού.
Η άνοδος των προσιτών πρωτεϊνών
Ως απάντηση στην κρίση κόστους ζωής, θα αρχίσουμε να βλέπουμε μια στροφή σε πιο προσιτές φυτικές πρωτεΐνες. Το Πανεπιστήμιο Aberystwyth ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο πρωτεΐνης μπιζελιού ύψους £ 1 εκατομμυρίου για να μειώσει την εξάρτηση του Ηνωμένου Βασιλείου από τις εισαγωγές σόγιας.
Παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής που εφαρμόζονται στα φυτά
Η χρήση παραδοσιακών τεχνικών παραγωγής όπως το κάπνισμα (σολομός) ή η ζύμωση (τυρί) για προϊόντα φυτικής προέλευσης θα είναι πιο εκτεταμένη από ποτέ φέτος. Βλέπουμε εταιρείες όπως η Handl Tyrol GmbH , μια αυστριακή οικογενειακή επιχείρηση που ειδικεύεται στην παραγωγή σπεσιαλιτέ με βάση το κρέας, όπως τυρολέζικο ζαμπόν, ωμά λουκάνικα και ψητά από το 1902, να εφαρμόζουν τώρα τις ίδιες τεχνικές σε φυτικές πρωτεΐνες.
Εκστρατείες του δημόσιου τομέα για φυτικά γεύματα
Η καμπάνια Plant Based Universities δραστηριοποιείται σε περισσότερα από 50 πανεπιστήμια και κερδίζει δυναμική. Μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περισσότερα πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα να ενεργούν στη δική τους κλιματική έρευνα για να περιορίσουν τη συμβολή του δημόσιου τομέα στην κλιματική και οικολογική έκτακτη ανάγκη και να βοηθήσουν στη μετατόπιση της κοινής γνώμης υπέρ ενός συστήματος διατροφής με βάση τα φυτά. Μπορούμε επίσης να περιμένουμε περισσότερους από τον δημόσιο τομέα να επιλέξουν μενού με βάση τα φυτά, καθώς η υγειονομική περίθαλψη, οι φυλακές και ο τομέας περίθαλψης αντιλαμβάνονται τα οφέλη από την παροχή λιγότερων γευμάτων με βάση τα ζώα. Με την υιοθέτηση επιλογών που βασίζονται σε φυτά, τα νοσοκομεία μπορούν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα υγείας για τους ασθενείς, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Plant Futures, η κορυφαία εταιρεία συμβούλων του Ηνωμένου Βασιλείου που βοηθά τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε φυτά να αναπτυχθούν, δήλωσε:
«Ο κλάδος του κρέατος με βάση τα φυτά είναι κάτω, μια από τις πιο καινοτόμες και προνοητικές κατηγορίες της βιομηχανίας τροφίμων. Το μελλοντικό μέγεθος της αγοράς είναι σημαντικό, ωστόσο η πρόσβαση στη μαζική αγορά δεν είναι εύκολη και συχνά οι επωνυμίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να υποτιμήσουν την πολυπλοκότητα της μετάβασης από έναν «πρώιμο υιοθετητή» στη «μαζική πλειοψηφία», δηλαδή τη μαζική αγορά – αυτό που είναι γνωστό ως «διασχίζοντας το χάσμα ‘. Αυτό είναι ένα κομβικό σημείο για τις επιχειρήσεις κρέατος που βασίζονται σε φυτά, για να φτάσουν στη μαζική αγορά θα σημαίνει ότι θα είναι έτοιμοι και προετοιμασμένοι για το επόμενο κύμα καταναλωτών, το οποίο οι γνώσεις μας δείχνουν ότι είναι απίθανο να είναι ευέλικτοι. Είμαι ενθουσιασμένος που μοιράζομαι τις πιο πρόσφατες γνώσεις για την αγορά κρέατος φυτικής προέλευσης στην Plant Based World Expo τον Νοέμβριο, μαζί με τους κύριους χορηγούς ProVeg International και Veg Capital.»