Επιστημονική μελέτη ερευνά την επίδραση που έχει το σχήμα του φαγητού στην αποδοχή του η μη, από μαθητές δημοτικού.
Η εμφάνιση των προϊόντων διατροφής είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές που καθορίζουν τις διατροφικές προτιμήσεις και επιλογές των παιδιών. Μία από τις προσεγγίσεις που προτείνονται για την πρόληψη της απόρριψης των προϊόντων διατροφής από τα παιδιά είναι ο έλεγχος των χαρακτηριστικών της οπτικής εμφάνισης για ενίσχυση της αποδοχής και μιας πιο θετικής συναισθηματικής απόκρισης. Από αυτή την άποψη, ο κύριος στόχος επιστημονικής μελέτης ήταν να προσδιοριστεί η επίδραση των σχημάτων των τροφίμων στην ολιστική συναισθηματική απόκριση των μαθητών. Η μελέτη των προτιμήσεων και της συναισθηματικής ανταπόκρισης των παιδιών στα σχήματα των τροφίμων μπορεί να βοηθήσει τη βιομηχανία τροφίμων και άλλους ερευνητές να αναπτύξουν νέα προϊόντα διατροφής, που θα είναι αποδεκτά από μαθητές δημοτικού.
Μια ομάδα 50 παιδιών (5-12 ετών) συμμετείχε σε ατομικές συνεδρίες για να παρατηρήσει και να καταναλώσει δύο τρόφιμα φτιαγμένα από χυμό μήλου ώστε να έχουν τις ίδιες αισθητηριακές ιδιότητες, εκτός από το σχήμα (δηλ. τρίγωνο εναντίον σχήματος μήλου). Για να μετρηθεί ολιστικά η συναισθηματική απόκριση, χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που απάντησαν τα παιδιά και που βασίζεται σε emoji για να καταγράψει τα συναισθήματα τους. Οι εκφράσεις του προσώπου και η απόκριση αγωγιμότητας του δέρματος (SCR) παρακολουθήθηκαν προκειμένου να ερευνηθούν επίσης οι συμπεριφορικές και φυσιολογικές αποκρίσεις.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στην αποδοχή όταν τα δεδομένα αναλύθηκαν κατά μέσο όρο, αλλά το 31% των παιδιών επηρεάστηκε από το σχήμα του φαγητού: το σχήμα μήλου ήταν πιο αποδεκτό από το σχήμα του τριγώνου. Από την άλλη πλευρά, η ολιστική συναισθηματική απόκριση που προκλήθηκε και από τα δύο προϊόντα διατροφής ήταν σημαντικά διαφορετική. Από αυτή την άποψη, το σχήμα μήλου προκάλεσε μια πιο θετική συναισθηματική απόκριση σε σύγκριση με το σχήμα του τριγώνου.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.