Παράβαση των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ για τις ενδείξεις τιμών.
Συνεχίζεται το σαφάρι των αρχών στα σουπερμάρκετ και όπως φαίνεται οι έλεγχοι είναι σχεδόν καθημερινοί. Αν και τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβάσεων, είμαι μικρά σε σχέση με το μέγεθος των επιχειρήσεων, εντούτοις αποτελούν μία μορφή δικαίωσης για τους καταναλωτές που νιώθουν κατάφορα αδικημένοι, απροστάτευτοι και αδύναμοι απέναντι στο κατεστημένο του λιανεμπορίου όχι μόνο όσον αφορά στις τιμές αλλά και στην ποιότητα και στις συνολικές υπηρεσίες, χωρίς δυνατότητα ή ευκαιρία άμυνας.
- Δείτε επίσης: Πρόστιμο στον ΑΒ Βασιλόπουλος για τον κιμά
Να θυμίσουμε τα πρόσφατα πρόστιμα στον Μασούτη, στον ΒΕΝΕΤΗ, στον Σκλαβενίτη, στον ΑΒ Βασιλόπουλο, στο BAZAAR, στα Lidl και στο METRO My Market. Η πιο πρόσφατη περίπτωση παράβασης των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ («Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών) αφορά στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl.
Οι επιθεωρητές της περιφέρειας Αττικής έκαναν έλεγχο σε κατάστημα της αλυσίδας Lidl στη Γλυφάδα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στις 22 Δεκεμβρίου και το πρόστιμο δημοσιοποιήθηκε χθες. Στην απόφαση επιβολής προστίμου αναφέρεται πως: «επιβάλλεται πρόστιμο ΕΥΡΩ (1000€), στην επιχείρηση «στην επιχείρηση «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε»
Οι ελεγκτές διαπίστωσαν πως δεν υπήρχε η πινακίδα-ετικέτα με την ένδειξη της τιμής του προϊόντος “ΑRIEL PODS All in 1” απορρυπαντικό ρούχων σε κάψουλες 40τμχ , στα σημεία που εκτίθετο το προϊόν προς λιανική πώληση (ούτε στα ράφια λιανικής του διαδρόμου με τα απορρυπαντικά, ούτε και στα προωθητικά σημεία εντός του καταστήματος όπου υπήρχαν κάποια τεμάχια του προϊόντος μαζί με άλλα ομοειδή προϊόντα), με αποτέλεσμα η παρεχόμενη πληροφορία προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του είδους να μην είναι άμεσα αντιληπτή.
Πρόκειται για παράβαση του σχετικού κανόνα ΔΙΕΠΠΥ σύμφωνα με τον οποίο « Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιέχεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος».