Μια καινοτόμος εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, η Gastrograph, στοχεύει να εισαγάγει έναν αξιόπιστο τρόπο μέτρησης της γεύσης ώστε να ξέρουν οι παρασκευαστές τροφίμων πως θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές σε νέα προϊόντα
Το “Flavor”, δηλαδή ο συνδυασμός γεύσης και οσμής, είναι μια αίσθηση που είναι μάλλον δύσκολο να αναλυθεί, καθώς δεν υπάρχει ευρέως διαδεδομένος τρόπος μέτρησης του συνδυασμού αυτού. Μέχρι τώρα, αυτό που βίωναν οι άνθρωποι όταν έτρωγαν, σε μεγάλο βαθμό δεν μπορούσε να αποτυπωθεί με λόγια και να συγκριθεί.
Μια καινοτόμος εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Gastrograph στοχεύει να εισαγάγει έναν αξιόπιστο τρόπο μέτρησης της γεύσης. Η εφαρμογή αυτή χρησιμοποιεί δεδομένα που έχουν εισαχθεί προηγουμένως από πολλούς χρήστες, το σύστημα έχει αναπτύξει τη δική του αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο κάθε φαγητό και ποτό εμφανίζεται στον λεπτομερή χώρο γεύσης της εφαρμογής, ο οποίος έχει περισσότερες από 600 διαστάσεις. Στοχεύει να εισαγάγει έναν τρόπο μέτρησης της γεύσης που θα είναι ολοκληρωμένος και αξιόπιστος. Και όπως και με όλα τα άλλα, μόλις ψηφιοποιηθεί η γεύση, θα είναι πολύ πιο εύκολο να κατανοηθεί και να ελεγχθεί.
Το Gastrograph ξεκίνησε το 2016, και λειτουργεί κάνοντας τους ανθρώπους να δοκιμάσουν τρόφιμα, συνήθως γευσιγνώστες που προσλαμβάνονται από εταιρείες τροφίμων και ποτών. Οποιοσδήποτε έχει smartphone μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή και αναλύοντας τα καταχωρημένα δεδομένα τους με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, να συλλέξει περαιτέρω πληροφορίες.
Όταν οι άνθρωποι δοκιμάζουν ένα νέο φαγητό ή ποτό, εισάγουν τις εντυπώσεις τους στην αραχνοειδή διεπαφή του Gastrograph, όπου κάθε ακτίνα αντιπροσωπεύει μια κατηγορία γεύσης, από floral έως ξυλώδες έως ρετρό ρινικό. Αφού οι χρήστες επιλέξουν μια τιμή για μια κατηγορία, εμβαθύνουν ένα βήμα βαθύτερα, επιλέγοντας συγκεκριμένες περιγραφές.
Χρησιμοποιώντας δεδομένα που έχουν εισαχθεί προηγουμένως από πολλούς χρήστες, το σύστημα έχει αναπτύξει τη δική του αναπαράσταση του τρόπου με τον οποίο κάθε φαγητό και ποτό εμφανίζεται στον λεπτομερή χώρο γεύσης της εφαρμογής, ο οποίος έχει περισσότερες από 600 διαστάσεις.
Όταν κάποιος εισάγει μια νέα κριτική, το Gastrograph συγκρίνει την αναφορά με το σώμα δεδομένων της εφαρμογής. Η ανάλυση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί στη συνέχεια να καθορίσει τις γεύσεις στο φαγητό ακόμα καλύτερα από το άτομο που υπέβαλε την κριτική, όπως δηλώνει στο The Atlantic ο Jason Cohen, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Analytical Flavor Systems (AFS), της εταιρείας πίσω από την εφαρμογή.
Επιπλέον, δεν παρατηρούμε συνειδητά πολλές γεύσεις που αντιλαμβανόμαστε, παρόλο που μπορεί να είναι σημαντικά συστατικά σε μια γευστική εμπειρία. Για παράδειγμα, αν προσθέσετε ίχνη βανίλιας στο γάλα, οι άνθρωποι γενικά αναφέρουν ότι έχει γλυκιά, κρεμώδη και νόστιμη γεύση, χωρίς να αναφέρουν τη βανίλια.
Η AFS πωλεί το Gastrograph ως έναν τρόπο για τους κατασκευαστές τροφίμων να κατανοήσουν καλύτερα τι παράγουν και πώς σχετίζεται με τους πελάτες τους. Μερικοί από τους πρώτους πελάτες της εταιρείας ήταν ζυθοποιοί που ήθελαν να βεβαιωθούν ότι οι μπύρες τους διατήρησαν την ίδια γεύση με την πάροδο του χρόνου. Η ζυθοποιία εξαρτάται από τα γεωργικά προϊόντα που φυσικά ποικίλλουν από χρόνο σε χρόνο, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την ανάγκη του ζυθοποιού για συνέπεια.
Μόλις το Gastrograph μοντελοποιήσει ένα φαγητό ή ένα ποτό, μπορεί στη συνέχεια να προσπαθήσει να προσομοιώσει τι θα συμβεί όταν αλλάξετε τη γεύση αυτού του φαγητού ή ποτού ή το εισαγάγετε σε νέα δημογραφικά στοιχεία. Η εφαρμογή το κάνει αυτό χρησιμοποιώντας μια τεχνική από το πεδίο της υπολογιστικής γλωσσολογίας. Οι ερευνητές γλώσσας χρησιμοποιούν μηχανική μάθηση για να αναλύσουν τεράστιους σωρούς κειμένου και να δημιουργήσουν πολυδιάστατα μοντέλα των εννοιών των λέξεων.
Ενώ οι πρώτοι πελάτες της AFS ελπίζουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να διατηρήσουν τη γεύση των προϊόντων τους ή να κάνουν αυξητικές αλλαγές, πολλοί αναρωτιούνται πόσο μακριά θα φτάσουν τα αποτελέσματα του Gastrograph εάν η τεχνολογία αποδειχθεί χρήσιμη για την πρόβλεψη των υποσυνείδητων προτιμήσεων των ανθρώπων. Μήπως η τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί πραγματικά να αξιοποιήσει τις γεύσεις στο υποσυνείδητο, θα χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει να κάνει τα τρόφιμα που είναι εθιστικά;
Οι πελάτες του Cohen και της AFS φαίνεται να ενδιαφέρονται για την παραγωγή καλύτερων τροφίμων και ποτών. Ας ελπίσουμε ότι οι χρήστες της τεχνητής νοημοσύνης θα έχουν κατά νου την ίδια σκέψη όταν χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να επανασχεδιάσουν αυτό που τρώμε.