Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
16.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τάσεις: Ραγδαία η ανάπτυξη της βιομηχανίας γαλακτοκομικών με πρόσθετες πρωτεΐνες

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΤάσεις: Ραγδαία η ανάπτυξη της βιομηχανίας γαλακτοκομικών με πρόσθετες πρωτεΐνες
spot_img

Στροφή των καταναλωτών σε γαλακτοκομικά εμπλουτισμένα με πρωτεΐνες – Αγώνας δρόμου για τις γαλακτοβιομηχανίες.

Της Δέσποινας Χάρου

Τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνης κερδίζουν όλο ένα και περισσότερο έδαφος, ως μια πιο υγιεινή επιλογή πλέον όχι μόνο από αθλητές. “Η ζήτηση πρωτεΐνης, ιδιαίτερα η ζήτηση πρωτεϊνών γαλακτοκομικών, συνεχίζει να αυξάνεται σε όλες τις εφαρμογές και τις αγορές”, λέει η Niki Kennedy, διευθύντρια πληροφοριών και περιεχομένου στην Glanbia Nutritionals, τον κλάδο διατροφικών συστατικών της Glanbia Ιρλανδίας.

Σε μια έκθεση για την παγκόσμια άνοδο της πρωτεΐνης, ο προμηθευτής συστατικών τροφίμων με έδρα την Ιρλανδία,  Kerry Group, είπε ότι διαπίστωσε αύξηση της τάξεως του 9% σε τρόφιμα υψηλά σε πρωτεΐνη μεταξύ 2016-2020. “Οι πρωτεΐνες εκλαμβάνονται όχι μόνο ως ένα κρίσιμο μακροθρεπτικό συστατικό, αλλά και ως υποστηρικτής της συνολικής υγείας, της διαχείρισης βάρους, της ενέργειας και ακόμη και της υγείας του ανοσοποιητικού. Οι κατασκευαστές έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν προϊόντα πρωτεΐνης που επικοινωνούν αυτά τα συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία”, αναφέρει η έκθεση. Στην Ελλάδα πωλούνται πολλά γάλατα και ροφηματα με βάση το γάλα με περισσότερη πρωτεΐνη όπως της Δέλτα αλλά και της Alpro.

    Σύμφωνα με την έρευνα του Kerry, η πρωτεΐνη ως επιλογή των αθλητών για αποκατάσταση των μυών ήταν No11 στη λίστα, γεγονός που αποκαλύπτει πως όλο και περισσότερος κόσμος  στρέφεται σε τέτοια προϊόντα παγκοσμίως. Στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα η κατανάλωση πρωτεΐνης μέσω τροφών είναι συνυφασμένη με τη διαχείριση βάρους. “Έχει γίνει μια ολοένα και πιο εξελιγμένη αγορά πρωτεϊνών”, λέει στο Just Food ο Torben Dahl Nyholm, CFO της Arla Foods. “Έχουμε δει σημαντική ανάπτυξη και η ικανότητά μας να συνδεθούμε σε αυτό από την επιχείρηση συστατικών μας έχει αυξηθεί σημαντικά”. Η Arla Protein είναι ίσως η μεγαλύτερη κατηγορία πρωτεϊνούχων προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ και διαθέτει από γιαούρτι μέχρι ροφήματα σε διάφορες γεύσεις. Ακόμα η Danone ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα το λανσάρισμα της κατηγορίας της YoPro στη Σουηδία με μια σειρά από πουτίγκες.

    Το ενδιαφέρον αυτό των καταναλωτών για πρωτεϊνούχα σκευάσματα οδηγεί ωστόσο και την αγορά στον κλάδο της ζαχαροπλαστικής. Η Mars τον περασμένο Δεκέμβριο κυκλοφόρησε τις μπάρες Snickers Hi Protein, στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, και προωθήθηκαν στην αγορά ως πιο υγιεινή επιλογή. ”Η Mars έχει εμμονή με τους καταναλωτές και, αφού μίλησε με πολλούς καταναλωτές κατά τη διαδικασία ανάπτυξης του προϊόντος, ήταν σαφές ότι από την κατηγορία διατροφής απόδοσης, έλειπε ένα βασικό συστατικό στα προϊόντα με νόστιμη γεύση”, είπε η Michelle Deignan, τότε ανώτερη διευθύντρια μάρκας. Παράλληλα η εταιρία, έχει προχωρήσει και σε σκόνες πρωτεΐνης καθώς και τις φυτικές εκδόσεις των σκονών πρωτεΐνης Snickers και Bounty στην Ευρώπη, με 10-11 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα.

    “Πιστεύουμε ότι το ενδιαφέρον για νέους τομείς εφαρμογής, όπως τα σνακ/γλυκά πρωτεϊνών, οδηγείται από καταναλωτές που έχουν επεκταθεί σε περιπτώσεις που θέλουν ένα υγιεινό απολαυστικό σνακ. Τυπικά, η χρήση προϊόντων ενισχυμένων με πρωτεΐνες θα συσχετίζεται με την αποκατάσταση της άσκησης ή την αντικατάσταση γευμάτων. Ωστόσο, τα πρόσφατα δεδομένα καταναλωτών, που διεξήχθησαν από την Glanbia Nutritionals το 2022, υποδεικνύουν ότι εμφανίζεται μια τρίτη περίπτωση: χαλαρώστε», λέει ο Kennedy. Τονίζει επίσης πως η πρωτεΐνη στα γαλακτοκομικά εξακολουθεί να είναι η πιο περιζήτητη επιλογή, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για σνακ και προϊόντα αθλητικής διατροφής. “Οι πρωτεΐνες με βάση τα γαλακτοκομικά εξακολουθούν να είναι οι πιο ευέλικτες όσον αφορά τη γεύση και την υφή σε μπάρες πρωτεΐνης, ροφήματα και σνακ, αλλά αναγνωρίζουμε την ανάγκη των καταναλωτών για εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης”, λέει.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Lidl: Καταγγελία στο Cibum για σκουλήκι σε σοκολάτα από κατάστημα της Αττικής

Σκουλήκι μέσα σε σοκολάτα που πωλείται στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl στην Ελλάδα βρήκε καταναλωτής.

Συναγερμός στην Ευρώπη – Θανατηφόρες τροφικές δηλητηριάσεις από καπνιστό σολομό

Ανακοίνωση ECDC και EFSA για παρατεταμένο ξέσπασμα Listeria monocytogenes σε πολλές χώρες που συνδέεται με προϊόντα καπνιστού σολομού.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα