Καινοτόμα γραμμή παραγωγής από Φινλανδική εταιρεία που ενσωματώνει κονιοποιημένα οστά ζώων στα τρόφιμα.
Η SuperGround, μια startup τεχνολογίας τροφίμων με έδρα το Ελσίνκι, δημιούργησε μια διαδικασία παραγωγής που διασπά τα κατά τα άλλα μη βρώσιμα κόκαλα, ώστε η μάζα να μπορεί να προστεθεί σε προϊόντα διατροφής όπως κεφτεδάκια ή κοτομπουκιές.. Η ολιστική προσέγγισή που εφαρμόζει η εταιρεία αυξάνει βιώσιμα τον όγκο παραγωγής τροφίμων με βάση τα πουλερικά χωρίς σημαντικές επενδύσεις καθώς επιτρέπει στις εταιρείες να παράγουν περισσότερα προϊόντα διατροφής με τις αρχικές ποσότητες πρώτων υλών. Η εταιρεία είναι έτοιμη να παραδώσει τις γραμμές παραγωγής τροφίμων της σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Χωρίς συμβιβασμούς στα πρωτόκολλα γεύσης και ασφάλειας των τροφίμων, η γραμμή παραγωγής τροφίμων της SuperGround, που εκκρεμεί για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, μετατρέπει ολόκληρο το κοτόπουλο σε νόστιμη διατροφή, διατείνεται η startup. Η τεχνολογία της SuperGround μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλά είδη διατροφής, όπως nuggets, λουκάνικα, κεμπάπ κ.λπ. Με αυτή τη μέθοδο το προϊόν, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, εξακολουθεί να έχει τη γνώριμη γεύση, τη μυρωδιά και την αίσθηση του στόματος που αγαπούν οι καταναλωτές. Επιπλέον το προϊόν δεν κατατάσσεται στα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς η διαδικασία χρησιμοποιεί μόνο θερμότητα, πίεση και μηχανικές δυνάμεις διάτμησης.
Η SuperGround λέει ότι η γραμμή παραγωγής τροφίμων που έχει δημιουργήσει, με την οποία ενσωματώνει μέσα σε nuggets ή σε κιμά κοτόπουλου, τα κόκκαλα, επιτρέπει την παραγωγή έως και 30% περισσότερης τροφής με βάση τα πουλερικά από την ίδια ποσότητα κοτόπουλου. Και αυτό χωρίς την ανάγκη αύξησης της εκτροφής κοτόπουλου. Να σημειωθεί ότι περίπου το 35-40% του καθαρού βάρους κοτόπουλου είναι κόκκαλα. Η τεχνολογία της SuperGround παίρνει τα θερμαινόμενα και υπό πίεση οστά, στη συνέχεια κονιορτοποιεί τον πολτό σε μια υφή που μοιάζει με τριμμένη φρυγανιά και τον περιλαμβάνει ως συστατικό σε τρόφιμα γνώριμα για τους.. “δυτικούς” ουρανίσκους. Η εταιρεία έχει καταλήξει σε μια συνταγή για κοτομπουκιές που περιλαμβάνει κιμά κοτόπουλου, συνδετικούς παράγοντες λαχανικών και περίπου 15 με 20 τοις εκατό κονιοποιημένα κόκαλα.
Μάλιστα σε δοκιμή γευσιγνωσίας, από εταιρεία ανάπτυξης και έρευνας αισθητηριακής εμπειρίας πάνω από τα δυο τρίτα των 100 συμμετεχόντων, επέλεξαν τις κoτομπουκιές της SupreGraound, όπως δημοσιεύει το Foodingredientsfirst, που περιείχαν την αστική μάζα ως πιο νόστιμες και με υψηλότερη ποιότητα. Οι καταναλωτές συνέκριναν τα Nuggets και τους κεφτέδες που περιείχαν οστική μάζα με συμβατικές κοτομπουκιές και κεφτέδες από βοδινό και χοιρινό κρέας χωρίς οστική μάζα κοτόπουλου.
Όμως η αποδοχή είναι το ζητούμενο και σύμφωνα με τη μελέτη, οι καταναλωτές είναι « διχασμένοι στην αποδοχή προϊόντων που περιέχουν μαλακό κόκκαλο κοτόπουλου».
Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων θα αγόραζε, το ένα τρίτο θα μπορούσε να αγοράσει και το ένα τρίτο δεν θα ήταν πιθανό να τα αγοράσει. Οι άντρες συμμετέχοντες ήταν πιο θετικοί ως προς τα προϊόντα κρέατος που περιείχαν μαλακωμένα κόκαλα κοτόπουλου από τις γυναίκες.