Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024
20.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τρόφιμα Καθαρής Ετικέτας: “Η Γη της Επαγγελίας”

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΤρόφιμα Καθαρής Ετικέτας: "Η Γη της Επαγγελίας"
spot_img

Ο ακριβής ορισμός των προϊόντων καθαρής ετικέτας, παραμένει υποκειμενικός αλλά, στα μάτια των καταναλωτών, η καθαρή ετικέτα  ισοδυναμεί γενικά με συστατικά που κατανοούν και αναγνωρίζουν, τα οποία είναι φυσικά και ελάχιστα επεξεργασμένα και, δεν περιέχουν πρόσθετα ή συντηρητικά.

Στο πιο βασικό της επίπεδο, η καθαρή ετικέτα αναφέρεται σε προϊόντα διατροφής που έχουν λιγότερα και πιο απλά συστατικά και έχει να κάνει περισσότερο με το θέμα της ειλικρίνειας των εταιρειών, για το τι υπάρχει μέσα στο προϊόν. Σε αντίθεση με τους κρατικούς ρυθμιζόμενους όρους όπως βιολογικά ή μη ΓΤΟ, δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανονισμοί που πρέπει να πληροί μία εταιρεία παραγωγής τροφίμων για να διεκδικήσει τον τίτλο καθαρής ετικέτας. Οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει, επομένως, φυσικά, ο ορισμός διαφέρει λίγο από επωνυμία σε μάρκα και από τομέα σε τομέα.

Η παγκόσμια αγορά συστατικών καθαρής ετικέτας– που αναφέρονται επίσης και ως φυσικά συστατικά- έφτασε τα 43,32 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει τα 68,57 δισ. δολλάρια έως το 2028 με CARG 6,78%. Τα υλικά καθαρής ετικέτας δεν περιέχουν χημικά προϊόντα, συνθετικά ή ουσίες, και χωρίς οργανικούς, φυσικούς και γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς.

Η Ευρώπη είναι μια από τις εξέχουσες αγορές για συστατικά καθαρής ετικέτας, με ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογιών συντήρησης τροφίμων. Σε αυτό συνέβαλε κατά κύριο λόγο η παρουσία μεγάλων εταιρειών που παρασκευάσουν συστατικά καθαρής ετικέτας, οι οποίες ερευνούν διαρκώς και εισάγουν καινοτόμα προϊόντα. Όμως το υψηλότερο κόστος των καθαρών συστατικών είναι ένας παράγοντας που περιορίζει την ανάπτυξη της αγοράς. Η βιομηχανία ποτών και γαλακτοκομικών προϊόντων κατέχει το μέγιστο μερίδιο σε επίπεδο εφαρμογής.

Σε σχετική έρευνα περίπου το 86% των καταναλωτών δήλωσαν ότι έχουν υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης σε προϊόντα και μάρκες τροφίμων που παρέχουν την πλήρη και «εύκολα κατανοητή» λίστα συστατικών στις ετικέτες τους. Η αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές για προϊόντα καθαρής ετικέτας, η αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με αυτά τα προϊόντα και ο αυξανόμενος αριθμός προϊόντων οδηγούν την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς συστατικών καθαρής ετικέτας.

Παγκόσμια η δυναμική της αγοράς προϊόντων καθαρής ετικέτας

Από την εμφάνιση της επιδημίας Covid-19, οι άνθρωποι έχουν γίνει πιο προσεκτικοί με τα τρόφιμα και ακολουθούν πιο υγιεινή διατροφή απ’ ότι πριν την πανδημία. 

Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν περισσότερο τις επιπτώσεις στην υγεία που συνδέονται με την κατανάλωση διαφόρων τεχνητών ή συνθετικών συστατικών τροφίμων λόγω των διαφόρων ερευνητικών προγραμμάτων και των απαγορεύσεων που επιβάλλονται από τις κυβερνήσεις που προωθούν την ανάπτυξη της αγοράς καθαρών ετικετών ως εκ τούτου η ζήτηση για αυτά τα προϊόντα διατροφής έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.  Σύμφωνα με έρευνα του Food Marketing Institute, το 2019, περίπου το 86% των καταναλωτών παραδέχτηκε ότι έχει υψηλή αίσθηση εμπιστοσύνης σε προϊόντα τροφίμων ή μάρκες που παρέχουν πρόσβαση στα πλήρη και «εύκολα κατανοητά» συστατικά που αναγράφονται στις ετικέτες τους. 

Τα FREE προϊόντα διατροφής φτάνουν ολοένα και περισσότερο στα ράφια λιανικής και στα μενού των υπηρεσιών εστίασης παγκοσμίως, καθώς είναι ένας κορυφαίος ισχυρισμός, που επιζητούν οι καταναλωτές, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές τροφίμων και ποτών να εξαλείψουν τη χρήση συνθετικών συστατικών. 

Μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που οδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς συστατικών καθαρών ετικετών είναι οι διατροφικές μπάρες/ποτά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το γιαούρτι και τα δημητριακά καθώς επίσης και τα καθαρά συστατικά καραμέλας με ετικέτα, λαχανικά τουρσί, συμπυκνώματα τυριού, πουρές λαχανικών, αιθέρια έλαια, μπαχαρικά, τσίχλες, βιομηχανικό σκόρδο, σκόνη ντομάτας και αλάτι. 

Οι Millennials ξεκάθαρα οδηγούν αυτή τη στροφή στα καθαρά τρόφιμα, ωστόσο, όσο αυξάνεται ο αριθμός των baby boomers, το ίδιο και αυτοί εντάσσονται στο κίνημα ενώ η προτίμηση των καταναλωτών για βιολογικά τρόφιμα, το υψηλό εισόδημα, το βελτιωμένο βιοτικό επίπεδο, οι αυξημένες δαπάνες για την υγεία και η μαζική προώθηση των βιολογικών τροφίμων ευνοούν την ανάπτυξη των προϊόντων καθαρής ετικέτας. 

Ωστόσο, αυτά τα συστατικά είναι ακριβά, γεγονός που μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη της αγοράς. Παρόλα αυτά, οι αυξανόμενες εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα μπορεί και πρέπει να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων καθαρής ετικέτας γιατί οι μάρκες που κάνουν σωστά την “καθαρή επισήμανση” χτίζουν μια σχέση διαφάνειας και εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές τους.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Καταγγελίες στο cibum για απάτες σε ελληνικά σούπερ μάρκετ

Παραπλανητικές προσφορές και ψευδείς εκπτώσεις.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα