ΑρχικήΝέαΤο "φωτοστέφανο" των γλυκαντικών - Τεράστια αύξηση στην κατανάλωσή τους μέσω ροφημάτων

Το “φωτοστέφανο” των γλυκαντικών – Τεράστια αύξηση στην κατανάλωσή τους μέσω ροφημάτων

3 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων μέσω ροφημάτων, αυξήθηκε κατά 36% σε μια δεκαετία, σύμφωνα με έρευνα

Η κατά κεφαλήν ποσότητα των γλυκαντικών χαμηλών θερμίδων που καταναλώνονται μέσω ροφημάτων και ποτών, έχει αυξηθεί διεθνώς, κατά 36% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με μια ανασκόπηση των δεδομένων πωλήσεων της παγκόσμιας αγοράς από το 2007 έως το 2019 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Deakin της Αυστραλίας. Σύμφωνα με την έρευνα όμως, στις χώρες υψηλού εισοδήματος όπως οι ΗΠΑ και η Αυστραλία η ποσότητα γλυκαντικών που καταναλώνεται μέσω ποτών έχει μειωθεί κατά 22% σε αντίθεση με τις χώρες μεσαίου εισοδήματος όπως η Ινδία και η Κίνα καθώς σε αυτές τις χώρες η ποσότητα των προστιθέμενων σακχάρων από τις πωλήσεις ποτών έχει αυξηθεί κατά 50%!

- Advertisement -

Τα γλυκαντικά με λίγες ή καθόλου θερμίδες περιλαμβάνουν τεχνητές ποικιλίες όπως η ασπαρτάμη και η ακεσουλφάμη-Κ, καθώς και φυσικές επιλογές όπως η στέβια και τα φρούτα του μοναχού.
Οι ερευνητές όπως αναφέρει το Food Dive, υποστηρίζουν ότι τα μη θρεπτικά γλυκαντικά, παρά το ότι είναι χαμηλά σε θερμίδες, έχουν συνδεθεί με προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις και μπορούν να διαταράξουν το μικροβίωμα του εντέρου. Θα μπορούσαν επίσης να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές να επιζητούν περισσότερο γλυκές γεύσεις και κυρίως τα παιδιά.

Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι πρόσφατα ο ΠΟΥ με μία ανακοίνωση προκάλεσε “σεισμό” στον κλάδο των γλυκαντικών προτείνοντας «να μην χρησιμοποιούνται γλυκαντικά χωρίς ζάχαρη ως μέσο για τον έλεγχο του βάρους ή τη μείωση ασθενειών (μη μεταδοτικών)» υποστηρίζοντας ότι τα βραχυπρόθεσμα οφέλη των γλυκαντικών δεν αντισταθμίζουν τις πιθανές μακροπρόθεσμες ανεπιθύμητες ενέργειες με τη μορφή αυξημένου κινδύνου θανάτου και ασθένειας.

- Advertisement -

Τα γλυκαντικά χαμηλών θερμίδων έχουν παρουσιαστεί ως ένας τρόπος για τους καταναλωτές να μειώσουν τη ζάχαρη. Ωστόσο, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα μη θρεπτικά γλυκαντικά βρίσκονται συχνά σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα που είναι σχεδιασμένα να είναι «υπερ-γευστικά». Αυτή η δυναμική είναι ιδιαίτερα ανησυχητική για τα παιδιά.

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα δεν συνδέονται μόνο με σοβαρές παθήσεις υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος, αλλά και με πρόωρο θάνατο. Ωστόσο, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα τρόφιμα που περιέχουν μη θρεπτικά γλυκαντικά αντί για ζάχαρη φαίνεται να έχουν «φωτοστέφανο υγείας» μεταξύ των καταναλωτών. Υποστηρίζουν ότι αυτό δεν είναι μόνο παραπλανητικό, αλλά θα μπορούσε επίσης να εμποδίσει τους ανθρώπους να τρώνε θρεπτικά ολόκληρα τρόφιμα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.