Η οργάνωση καταναλωτών foodwatch επέλεξε το Rio Mare Pesto ως τη διαφημιστική απάτη του μήνα.
Τον Οκτώβριο η foodwatch επέλεξε το Rio Mare Pesto ως τη διαφημιστική απάτη του μήνα. O λόγος; Ενώ το πέστο τόνου με φιστίκια και λεμόνι δίνει την εντύπωση ενός υψηλής ποιότητας, αποκλειστικού γευστικού συνδυασμού, μια πιο προσεκτική ματιά στον κατάλογο των συστατικών αποκαλύπτει ότι αντί για τα διαφημιζόμενα συστατικά, τα πράσινα φασόλια κυριαρχούν στο περιεχόμενο του προϊόντος.
Ωστόσο, η παρουσία των φασολιών δεν αναφέρονται καθόλου στη συσκευασία, ενώ τα ομώνυμα συστατικά τόνος, φιστίκια και λεμόνι αποτελούν μαζί λιγότερο από το 30% του πέστο.
«Η συσκευασία είναι παραπλανητική, καθώς αντί για τόνο, φιστίκια και λεμόνι, τα φτηνά φασόλια κυριαρχούν στο περιεχόμενο», δηλώνει η Indra Kley-Schöneich, επικεφαλής του foodwatch. «Οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να βλέπουν με την πρώτη ματιά από τι πραγματικά αποτελείται ένα προϊόν. Εάν τα πράσινα φασόλια είναι το κύριο συστατικό σε ένα πέστο τόνου, αυτό πρέπει να αναφέρεται σαφώς στη συσκευασία και στην ονομασία του προϊόντος».
Το foodwatch καλεί τη Rio Mare να προσαρμόσει ανάλογα τη συσκευασία του πέστο τόνου και να σταματήσει να παραπλανά τους καταναλωτές.
Ο όρος «πέστο» περιγράφει μόνο ένα είδος παρασκευής. Ωστόσο, ένα πέστο μπορεί να δημιουργήσει ορισμένες προσδοκίες στους καταναλωτές, όπως ότι τα συστατικά που δίνουν τη γεύση και το όνομα – στην προκειμένη περίπτωση ο τόνος, τα φιστίκια και το λεμόνι – αποτελούν επίσης το κύριο μέρος του πέστο.
Η ινώδης υφή των φασολιών, καθώς και το χρώμα τους μπορεί να ταιριάζει με τη συνοχή του τόνου, γεγονός που θα μπορούσε να τα καταστήσει ένα διακριτικό και επίσης οικονομικό πληρωτικό υλικό.
Η foodwatch επιχείρησε να επικοινωνήσει με τη Rio Mare για τον λόγο που τα πράσινα φασόλια δεν επισημαίνονται στην μπροστινή πλευρά του προϊόντος, αλλά δεν έλαβε απάντηση. Πλέον απαιτεί σαφή και διαφανή επισήμανση των πραγματικών κύριων συστατικών.
Δηλώνει πως αν μεμονωμένα συστατικά ενός προϊόντος τονίζονται σε εικόνες ή κείμενο για διαφημιστικούς σκοπούς, η εταιρεία πρέπει να αναφέρει σαφώς το ποσοστό του εν λόγω συστατικού στο προϊόν.