Η απαγόρευση της διαφήμισης του “Killer Yoghurt” που παρουσιάζεται ως «θεατρική παρωδία».
Απαγορεύτηκε διαφήμιση που δημιουργήθηκε από την vegan φιλανθρωπική οργάνωση Viva! και παρουσιάζει το γιαούρτι “killer” “Αρωματισμένο με τη θλίψη της μητέρας”, επειδή περιείχε εικόνες που θα μπορούσαν να είναι «αγχωτικές», σύμφωνα με το VeganFoodAndLiving.
Η διαφήμιση, η οποία δημοσιεύθηκε μέσω Facebook και Instagram και παράλληλα προβλήθηκε στις εφαρμογές Duolingo και Poki Games τον Μάιο, δείχνει μια γυναίκα να τρώει ένα γιαούρτι, σαν εκείνα που συνοδεύονται με μαρμελάδα, όμως αντί για μαρμελάδα (ή μέλι ενίοτε) περιείχε ένα προϊόν το οποίο θυμίζει αίμα και εντόσθια. Μια φωνή λέει: «Νέο από τα Killer Yoghurts, η γεύση του ομφάλιου λώρου. Παράγεται μόνο με τα καλύτερα συστατικά, το κλεμμένο γάλα των θλιμμένων μητέρων. Γευτείτε το μαρτύριο σε κάθε μπουκιά. Συνδυασμένο με βαρβαρότητα. Γίνε συνένοχος, με τα Killer Yoghurts.»
Καθώς παίρνει μια κουταλιά από το γιαούρτι και χαμογελάει, φαίνεται αίμα στα δόντια και τα χείλη της γυναίκας και στάζει στο πηγούνι της. Η διαφήμιση περιορίζεται σε μια τελευταία σκηνή που δείχνει πλάνα με αγελάδες σε μια μονάδα παραγωγής, ενώ το κείμενο στην οθόνη γράφει: «Ενθουσιασμένος να μπεις; Η εντατική γαλακτοκομία βρίσκεται σε άνοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) έλαβε επτά καταγγελίες σχετικά με την απαγορευμένη πλέον vegan διαφήμιση. Οι καταγγέλλοντες ισχυρίστηκαν ότι η διαφήμιση είχε δημιουργηθεί ανεύθυνα, καθώς την έβλεπαν και παιδιά. Επιπλέον, υποστηρίχθηκε ότι οι θεατές ήταν πιθανό να βιώσουν στενοχώρια, με τη διαφήμιση να προκαλεί δυνητικά σοβαρή και εκτεταμένη προσβολή. Αποφασίζοντας ότι η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά, κατέληξε: “Το είπαμε στη Viva! για να διασφαλιστεί ότι οι μελλοντικές διαφημίσεις είχαν προετοιμαστεί με υπευθυνότητα, ήταν κατάλληλα στοχευμένες και δεν περιείχαν γραφικές σκηνές ή γλώσσα που ήταν πιθανό να προκαλέσουν αδικαιολόγητη ανησυχία στους θεατές”.
Η εν λόγω διαφήμιση περιγράφηκε από τη φιλανθρωπική οργάνωση ως μια «θεατρική παρωδία» που είχε σχεδιαστεί για να «αναδείξει την υποκρισία των εταιρειών που ισχυρίζονταν ότι οι φάρμες τους είχαν υψηλά πρότυπα ευημερίας των ζώων».
Μιλώντας για την απαγόρευση αυτή, η ιδρύτρια και σκηνοθέτης Juliet Gellatley είπε ότι η απόφαση μύριζε λογοκρισία – σημειώνοντας πόσο λίγοι άνθρωποι είχαν παραπονεθεί για τη διαφήμιση. Είπε: «Αυτή η απόφαση της ASA είναι άδικη και “μυρίζει” λογοκρισία.» Υπάρχουν πολλές τρομερές διαφημίσεις για ταινίες τρόμου φαντασίας που προβάλλονται στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο χωρίς προβλήματα. «Περισσότεροι από τρία εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τη διαφήμιση του Viva! και δεν προσβλήθηκαν, αλλά μετά από μόλις επτά καταγγελίες, η ASA αποφάσισε να την απαγορεύσει. Τα ζώα που ζουν σε ειδυλλιακό περιβάλλον επιτρέπεται να προβάλλονται παρά το γεγονός ότι απεικονίζουν απίστευτα ψεύτικες πραγματικότητες».