Ποια είναι τα σημεία που εστιάζουν η Tate & Lyle και η CP Kelco.
Η Tate & Lyle και η CP Kelco παρουσίασαν πρόσφατα την πρώτη έκθεση για τις τάσεις του «Mouthfeel» (αίσθηση του στόματος) στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων. Αναπτυγμένη με τους κορυφαίους στην αγορά ειδικούς στην έρευνα της Kantar, αυτή η έκθεση με 9 τάσεις για τη βελτίωση της υφής των τροφίμων εξετάζει το μέλλον των τροφίμων και τις ευκαιρίες για να βελτιωθεί η «αίσθηση του στόματος» των προϊόντων.
Η «αίσθηση του στόματος» είναι μέρος της συνολικής «γευστικής εμπειρίας». Είναι η υφή και η αίσθηση που βιώνετε όταν καταναλώνετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα και ποτά, κάτι που περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο τα τρόφιμα φαίνονται, έχουν γεύση, ακούγονται και αισθάνονται στο στόμα σας.
Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά, οι εταιρείες θα πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν και να ανανεώνουν τα χαρτοφυλάκιά τους για να δημιουργούν προϊόντα που είναι πιο υγιεινά, πιο προσιτά, πιο καθαρά και πιο βιώσιμα, ενώ παράλληλα δημιουργούν μια καταπληκτική αίσθηση γεύσης.
Σε αυτή την έκθεση, μέσω μιας σειράς συνεντεύξεων εμπειρογνωμόνων με ηγέτες του κλάδου, ανάλυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έρευνας και γνώσεων από ειδικούς του κλάδου σε διάφορες αγορές, αυτά είναι τα 9 καίρια σημεία που πρέπει να εστιάσουν οι παραγωγοί τροφίμων:
- Τραγανότητα
Οι καταναλωτές έχουν όρεξη για τρόφιμα και σνακ που προσφέρουν μια πιο πολυαισθητηριακή εμπειρία και τους αναγκάζουν να αισθάνονται «μέσα στη στιγμή». Είτε πρόκειται για γλυκά είτε για αλμυρά, υπάρχει μια συνεχής αύξηση των προτύπων που τίθενται για δυνατές, τραγανές εμπειρίες που ενθουσιάζουν τις αισθήσεις, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί, εν μέρει, στην άνοδο της φριτέζας αέρα, η οποία έχει αυξήσει τις καθημερινές προσδοκίες των ανθρώπων για τραγανά τρόφιμα.
- Αέρας
Σε αντίθεση με την τραγανή γεύση, ο αέρας κάνει τα τρόφιμα πιο ελαφριά, τα κάνει να λιώνουν στο στόμα και δίνει φυσαλίδες που προσφέρουν τόσο απολαυστική όσο και ηρεμιστική αίσθηση. Σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων και ποτών, παρατηρείται μια αύξηση στη χρήση του αέρα για τη δημιουργία πιο υψηλών εμπειριών που λιώνουν, σκάνε, ξεφλουδίζουν και αναβράζουν στη γλώσσα. Ο αέρας προσφέρει μια έντονη αντιπαράθεση με την έντονη τόλμη του crunch και οι καταναλωτές βρίσκουν χαρά στην απαλή διάλυση των ογκωδών φυσαλίδων στο στόμα. Για παράδειγμα, τα αρτοσκευάσματα, τα ποτά και τα επιδόρπια χρησιμοποιούν τον αέρα για να προσθέσουν όγκο, να προσφέρουν μια πιο γεμάτη αίσθηση στο στόμα και να μιμηθούν τον κορεσμό. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να καλύψει συστατικά όπως η πρωτεΐνη και το κολλαγόνο «ελαφρύνει» την εμπειρία της στοματικής υφής.
- Πολυεπίπεδη αίσθηση στο στόμα
Η πολυεπίπεδη αίσθηση του στόματος ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στα τρόφιμα και τα σνακ, με διαφορετικές αισθήσεις που αποκαλύπτονται σταδιακά καθώς το προϊόν καταναλώνεται. Παρέχει στα τρόφιμα και τα σνακ μια πιο δυναμική και ελκυστική διατροφική εμπειρία, γοητεύοντας τους καταναλωτές με μοναδικούς και ενδιαφέροντες συνδυασμούς. Από το ξηρό τραγανό ενός σνακ σε συνδυασμό με ένα απαλό, κρεμώδες ντιπ, μέχρι τη δροσιστική έκρηξη ενός ανθρακούχου ποτού με ένα μαστιχωτό στοιχείο, αυτές οι πολυδιάστατες δημιουργίες προσφέρουν μια αξέχαστη γαστρονομική εμπειρία.
- Φυσικότητα
Οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο καθαρότερες ετικέτες και συστατικά στα τρόφιμα και τα ποτά τους. Η «φυσικότητα νέας γενιάς» εξισορροπεί την αναγνωρισιμότητα και την ευκολία χωρίς να θυσιάζει την αίσθηση του στόματος, τη διάρκεια ζωής ή την αισθητηριακή εμπειρία.
- Ζήτηση για ευκολία
Καθώς οι καταναλωτές ζυγίζουν πιο πολυάσχολες ζωές, απαιτούν βολικά τρόφιμα που προσφέρουν γεύση, υφή και διατροφή. Η επίτευξη ικανοποιητικής γεύσης με ελάχιστη προετοιμασία και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο ράφι είναι το επόμενο σύνορο. Η ζήτηση για ευκολία αυξάνεται ραγδαία, αλλά οι καταναλωτές αρνούνται να συμβιβαστούν στη γεύση ή την «αίσθηση του στόματος». Αναμένουν έτοιμα γεύματα, σνακ και μικρά πιάτα που διατηρούν την υφή τους – ακόμη και μετά από παρατεταμένη διάρκεια ζωής. Οι καινοτόμες τεχνολογίες επεξεργασίας, όπως η ξήρανση υπό ψύξη και η σφράγιση υπό κενό, είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της φρεσκάδας και της γεύσης σε προϊόντα που διατηρούνται στο ράφι.
- Οικείες υφές
Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο υγιεινές, οικονομικά προσιτές και πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις τροφίμων, παραμένουν απρόθυμοι να θυσιάσουν τις οικείες υφές που αγαπούν, οδηγώντας στην ανάγκη αναδιατύπωσης, διατηρώντας την «αίσθηση του στόματος».
- Ενσωμάτωση λαχανικών
Οι καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο δημιουργικούς και πρωτότυπους τρόπους για να ενσωματώσουν τα λαχανικά στη διατροφή τους, ενώ νέοι τρόποι μαγειρέματος και προετοιμασίας τους εμφανίζονται συνεχώς στο διαδίκτυο. Ενώ οι διατροφικές τάσεις κυμαίνονται μεταξύ ολικής αλέσεως και επεξεργασμένων τροφίμων, η αυξανόμενη εστίαση στην υγεία σημαίνει ότι οι καταναλωτές σήμερα εστιάζουν στην κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας και ευρύτερης ποικιλίας λαχανικών – τόσο για τους ίδιους όσο και για τα παιδιά τους.
- Εμπλουτισμένα τρόφιμα
Η τάση αυτή επαναπροσδιορίζει τα τρόφιμα συνδυάζοντας την εξαιρετική απόλαυση με πρόσθετα λειτουργικά οφέλη, επιτρέποντας στους καταναλωτές να απολαμβάνουν τις αγαπημένες τους γεύσεις παράλληλα με την πρόσθετη υποστήριξη της υγείας. Πρόκειται για τρόφιμα που δεν έχουν απλώς καλή γεύση, αλλά κάνουν καλό. Από ζεστές σοκολάτες γεμάτες θρεπτικά συστατικά έως ενισχυμένα σνακ, αυτή η τάση μετατρέπει κάθε μπουκιά σε ένα βήμα προς την ολιστική ευεξία.
- Τρόφιμα ανθεκτικά στο κλίμα
Ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης στις αλυσίδες εφοδιασμού και στο αποτύπωμα άνθρακα των τροφίμων μας είναι καλά τεκμηριωμένος. Καθώς αυξάνεται η θερμοκρασία, αυξάνονται οι προκλήσεις όπως το λιώσιμο, η χαλαρότητα και η ξινίλα, περιπλέκοντας τις προσπάθειες των παραγωγών να διατηρήσουν την αναμενόμενη αίσθηση του στόματος. Για να αντιμετωπιστεί η ανοχή στη θερμότητα, η αναμόρφωση των προϊόντων που σήμερα βασίζονται σε συγκεκριμένους ελέγχους θερμοκρασίας θα είναι απαραίτητη.