cibum team
Έντονο κύμα αντιδράσεων, που στα social media έχει πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας μέσω του hashtag #cancel_efood, έχει προκαλέσει η απόφαση της efood να στείλει επιστολή προς 115 διανομείς της, τους οποίους ενημέρωνε ότι αλλάζει σε freelancing η σχέση συνεργασίας τους με την εταιρεία.
Χιλιάδες χρήστες της δημοφιλέστερης εφαρμογής για online παραγγελία φαγητού διέγραψαν το efood από τις συσκευές τους, ενώ τα αρνητικά σχόλια στην πλατφόρμα της Google είναι κυριολεκτικά εκατοντάδες.
Πώς ξεκίνησε
Όλα ξεκίνησαν όταν η εταιρεία ενημέρωσε μια σειρά από διανομείς ότι οι τρίμηνες συμβάσεις τους δεν μπορούσαν να ανανεωθούν, παρά μόνο εάν άλλαζε η εργασιακή σχέση.
Σημείωνε -μεταξύ άλλων- ότι «στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της» προτείνει συνεργασία σε επίπεδο freelancing.
Σε διαφορετική περίπτωση, ξεκαθαρίζε πως δεν θα είναι δυνατή η ανανέωση της σύμβασης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική απόφαση αφορούσε 115 διανομείς με χαμηλή αξιολόγηση. Την ίδια ώρα, τα συνδικάτα εξέφρασαν έντονες ανησυχίες, επισημαίνοντας ότι η απόφαση ισοδυναμεί με απόλυση.
Το συγκεκριμένο μήνυμα είδε το φως της δημοσιότητας και οι αντιδράσεις φούντωσαν, με έντονες αποδοκιμασίες για την εταιρεία σε facebook και twitter.
H νέα ανακοίνωση της εταιρείας
Η efood είδε το έντονο κύμα αντιδράσεων και εξέδωσε νέα, «διορθωτική», ανακοίνωση , στην οποία χαρακτήριζε ως ως «λανθασμένη επικοινωνία» το μήνυμα που έλαβαν χθες 115 διανομείς.
Έκανε λόγο για εσφαλμένη διατύπωση, σημειώνοντας ότι η πρόθεση δεν ήταν εκβιαστική, ωστόσο δεν ξεκαθαρίζε τι θα γίνει με τις συμβάσεις που λήγουν.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της e-food:
«Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.
To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.
Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer),οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.
Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.
Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.
Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».
Τα εργοστάσια τροφίμων του μέλλοντος.
Η παγκόσμια εξάπλωση της Salmonella enteritidis μέσω των πουλερικών
ΣΔΑΤ: Ο ρόλος της διοίκησης και τα σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης.
Σχέδιο εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλάζουν οι διαδικασίες ελέγχων και πληρωμών
e – supermarket: πρώτος στο μυαλό των καταναλωτών ο Σκλαβενίτης
«Μπλε επανάσταση» στη διατροφή: Στροφή της ανθρωπότητας στα “μπλε” τρόφιμα
Έρευνα: Η αντίληψη των καταναλωτών σχετικά με τα πρόσθετα τροφίμων
Αφαίρεση βιολογικού σήματος από παραγωγό πορτοκαλιών στη Λακωνία. Χρησιμοποιεί φυτοφάρμακα!
Γιατί το κατσικίσιο κρέας δεν αποτελεί επιλογή για τους κρεατοφάγους;