cibum team
Τα πρόσθετα τροφίμων αποτελούν τη βάση της σύγχρονης βιομηχανίας τροφίμων και παίζουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση του χρώματος, της μυρωδιάς και της γεύσης των τροφίμων, αλλάζοντας τη διατροφική δομή τους, τελειοποιώντας τις συνθήκες επεξεργασίας του και, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους. Αν και η χρήση προσθέτων κατά την επεξεργασία των τροφίμων έχει γίνει συνήθης πρακτική σε παγκόσμια κλίμακα, οι ανησυχίες των καταναλωτών για τους πιθανούς κινδύνους τους δεν έχουν υποχωρήσει.
Τα τελευταία χρόνια, με τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας ζωής των καταναλωτών, η ζήτηση για όλα τα φυσικά, χωρίς πρόσθετα τρόφιμα συνεχίζει να αυξάνεται. Ως αποτέλεσμα, ένας αριθμός συνθετικών προσθέτων τροφίμων, έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο πιθανών κινδύνων για την ασφάλεια των τροφίμων και πολλοί καταναλωτές πιστεύουν ότι η χρήση προσθέτων τροφίμων είναι στην πραγματικότητα περιττή ή αδικαιολόγητη.
Αυτή η μελέτη που έγινε στην Κίνα, εξέτασε εάν οι πληροφορίες για θετικά πρόσθετα τροφίμων και αρνητικά πρόσθετα τροφίμων είχαν επίδραση στην αντίληψη κινδύνου των καταναλωτών και στην προθυμία τους να δεχτούν (WTA) τρόφιμα με πρόσθετα. Το WTA των καταναλωτών εξετάστηκε σε τυχαίο δείγμα καταναλωτών μέσω προσφοράς φρεσκοστυμμένου χυμού πορτοκαλιού χωρίς πρόσθετα και χυμού πορτοκαλιού με πρόσθετα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές είναι γενικά πιο ευαίσθητοι στις αρνητικές παρά στις θετικές πληροφορίες για τα πρόσθετα. Οι γυναίκες μεσαίας εκπαίδευσης είναι πιο επιρρεπείς σε πρόσθετες πληροφορίες και, το WTA τους είναι πιο πιθανό να αλλάξει, ενώ οι καταναλωτές με μεταπτυχιακές σπουδές είναι λιγότερο ευαίσθητοι στις πρόσθετες πληροφορίες. Το WTA των καταναλωτών με μεσαία εκπαίδευση αλλάζει σημαντικά υπό την παρέμβαση πληροφοριών. Ωστόσο, η ικανοποίησή τους σχετικά με την ασφάλεια τροφίμων, επηρεάζεται εύκολα από την παρουσία αρνητικών πληροφοριών. Είναι ενδιαφέρον ότι οι καταναλωτές με σχετικά καλή γνώση των πρόσθετων, είχαν υψηλότερο WTA από εκείνους που δεν είχαν τέτοια γνώση.
Ο τρόπος να καθησυχάσουν οι ανησυχίες των καταναλωτών για την ασφάλεια των τροφίμων και η καθοδήγηση τους ώστε να κατανοήσουν σωστά τα πρόσθετα τροφίμων, να ανταποκριθούν ορθολογικά στα περιστατικά ασφάλειας τροφίμων και να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη στην βιομηχανία τροφίμων είναι επείγοντα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν. Η επικοινωνία κινδύνου-ασφάλειας τροφίμων είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εξαλειφθούν οι φόβοι για την ασφάλεια των τροφίμων. Οι αρμόδιοι θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην παρακολούθηση της παραγωγής τροφίμων όταν υπάρχει υψηλός βαθμός κινδύνου και έντονες κοινωνικές ανησυχίες. Με αυτόν τον τρόπο, η πιθανότητα εμφάνισης περιστατικών ασφάλειας των τροφίμων θα μπορούσε να μειωθεί σε ένα ελάχιστο επίπεδο και η εξάπλωση σχετικών φημών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσε να εξαλειφθεί. Οι φήμες για την ασφάλεια των τροφίμων και οι ψευδείς πληροφορίες έχουν μεγάλη επίδραση στην αντίληψη του κινδύνου των καταναλωτών. Αυτή η μελέτη παρέχει μια εικόνα για τον τρόπο δημιουργίας αποτελεσματικής επικοινωνίας για την ασφάλεια των τροφίμων-κινδύνου. Οι κυβερνητικοί και μη κυβερνητικοί οργανισμοί πρέπει να εξαλείψουν έγκαιρα και με ακρίβεια τους φόβους για την ασφάλεια των τροφίμων μέσω της καθημερινής επικοινωνίας και αποκάλυψης πληροφοριών για την ασφάλεια των τροφίμων, καθώς και να αποτρέψουν την παραπλάνηση των αρνητικών πληροφοριών για τους κινδύνους για την ασφάλεια των τροφίμων.
Δείτε ολόκληρη τη μελέτη ΕΔΩ
Πηγή: PMC (εθνική βιβλιοθήκη Ιατρικής των ΗΠΑ)
Ανάκληση κατεψυγμένων ζυμαρικών λόγω… μεταλλικών αντικειμένων
ΣΔΑΤ: Ο ρόλος της διοίκησης και τα σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης.
Αφαίρεση βιολογικού σήματος από παραγωγό πορτοκαλιών στη Λακωνία. Χρησιμοποιεί φυτοφάρμακα!
Νέο Τρόφιμο: Παραγωγή πρωτεΐνης από… αέρα!
Γιατί το κατσικίσιο κρέας δεν αποτελεί επιλογή για τους κρεατοφάγους;
Απίστευτο: Κόμπρα δάγκωσε και σκότωσε chef 20 λεπτά μετά τον αποκεφαλισμό!
Σύνοψη νομοθεσίας ΕΕ: Τρόφιμα βαθειάς κατάψυξης