ΑρχικήΝέαΥγείαΓιατί το να τρώνε μόνοι οι ηλικιωμένοι αυξάνει τους διατροφικούς κινδύνους

Γιατί το να τρώνε μόνοι οι ηλικιωμένοι αυξάνει τους διατροφικούς κινδύνους

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι ηλικιωμένοι που τρώνε μόνοι κινδυνεύουν από χειρότερη διατροφή και ευθραυστότητα

Οι ηλικιωμένοι που συνηθίζουν να τρώνε χωρίς παρέα φαίνεται πως αντιμετωπίζουν σημαντικά χαμηλότερη ποιότητα διατροφής σε σχέση με όσους μοιράζονται τα γεύματά τους. Αυτό δείχνει νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Flinders, η οποία υπογραμμίζει πόσο στενά συνδέεται η κοινωνική αλληλεπίδραση με τη διατροφική υγεία. Οι ερευνητές εντόπισαν σταθερές συσχετίσεις ανάμεσα στη μοναχική κατανάλωση φαγητού και σε δυσμενή αποτελέσματα για την υγεία.

- Advertisement -

Η έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που τρώνε μόνα τους καταναλώνουν λιγότερα φρούτα, λαχανικά και κρέας, οδηγώντας σε μειωμένη πρόσληψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Η πρακτική αυτή συνδέεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο απώλειας βάρους και ευθραυστότητας, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο για τους ηλικιωμένους. Η ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών επηρεάζει τη μυϊκή μάζα και την καθημερινή λειτουργικότητα, ενώ η γήρανση συνοδεύεται από φυσιολογικές αλλαγές που μειώνουν την όρεξη και αλλοιώνουν τη γεύση. Παρ’ όλα αυτά, η μελέτη αναδεικνύει ότι οι κοινωνικοί παράγοντες παραμένουν καθοριστικοί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επιστολή του ΕΟΦ σε Φαρμακείο στο Μαρούσι και ευρωπαϊκή προειδοποίηση, για συμπλήρωμα διατροφής με απαγορευμένη ουσία

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλη ανάκληση γιαουρτιών – Αποσύρονται 18 κωδικοί δημοφιλούς μάρκας

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των γευμάτων αποτελεί τροποποιήσιμο παράγοντα κινδύνου και μπορεί να βελτιωθεί με κατάλληλες παρεμβάσεις. Το κοινό φαγητό ενισχύει την απόλαυση, τη θρέψη και την κοινωνική συνοχή. Η δημιουργία περισσότερων ευκαιριών για κοινωνικά γεύματα, είτε με την οικογένεια και τους φίλους είτε μέσω κοινοτικών δράσεων, θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση της διατροφής και της ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων που ζουν μόνοι.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος