ΑρχικήΝέαΥγείαΣύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Διατροφή με βάση εξέταση αίματος που μειώνει τον πόνο...

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Διατροφή με βάση εξέταση αίματος που μειώνει τον πόνο – Μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Ελπιδοφόρα μελέτη για τις δυσκολότερες περιπτώσεις συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου.

Ερευνητές της Michigan Medicine και της Cleveland Clinic κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ασθενείς με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) εμφάνισαν σημαντική μείωση στον κοιλιακό πόνο όταν ακολούθησαν δίαιτα βασισμένη σε αποτελέσματα εξέτασης αίματος, σε σύγκριση με εκείνους που ακολούθησαν εικονική δίαιτα εξάλειψης.

- Advertisement -

Τα ευρήματα της μελέτης που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Gastroenterology, προσφέρουν ελπίδα σε εκατομμύρια πάσχοντες παγκοσμίως.

Η εξέταση αίματος (InFoods IBS, Biomerica) ανέδειξε τροφές που προκαλούσαν φλεγμονώδη αντίδραση μέσω αντισωμάτων ανοσοσφαιρίνης G (IgG), επιτρέποντας στους ασθενείς να αποφεύγουν συγκεκριμένα τρόφιμα που επιδείνωναν τα συμπτώματα.

- Advertisement -

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 238 ασθενείς από οκτώ ακαδημαϊκά κέντρα των ΗΠΑ, έδειξε ότι το 59,6% των ασθενών που ακολούθησαν τη δίαιτα με βάση το τεστ πέτυχαν μείωση του πόνου, έναντι 42,2% στην ομάδα ελέγχου.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα για όσους είχαν IBS με δυσκοιλιότητα (67,1% έναντι 35,8%) και όσους παρουσίαζαν μικτή μορφή (66% έναντι 29,5%). Ο Dr. Prashant Singh, επικεφαλής της έρευνας, τόνισε ότι η νέα αυτή προσέγγιση ξεπερνά τους περιορισμούς προηγούμενων μελετών, προσφέροντας στοχευμένη διατροφική λύση στους ασθενείς, χωρίς τις αυστηρές και περίπλοκες περιοριστικές δίαιτες, όπως η δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε FODMAP.

- Advertisement -

Η νέα δίαιτα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ασθενείς με μικτή μορφή IBS, μια κατηγορία για την οποία οι φαρμακευτικές θεραπείες δεν είχαν μέχρι σήμερα ικανοποιητικά αποτελέσματα. Με την εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, οι ασθενείς μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τα συμπτώματά τους, μειώνοντας τον πόνο και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής τους, χωρίς να επιβαρύνονται με περιττούς διατροφικούς περιορισμούς ή παρενέργειες φαρμάκων.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.