ΑρχικήΝέαΥγείαΗ πρωτεΐνη που προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για τη νόσο του Alzheimer

Η πρωτεΐνη που προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για τη νόσο του Alzheimer

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τον ρόλο της πρωτεΐνης CD2AP και ανοίγει δρόμους για στοχευμένες θεραπείες.

Μια νέα επιστημονική ανακάλυψη από το Πανεπιστήμιο του Κάλγκαρι ανατρέπει τα δεδομένα για τη νόσο του Αλτσχάιμερ (ΝΑ), εστιάζοντας στα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου αντί για τις πρωτεϊνικές πλάκες και τους δεσμούς που μέχρι τώρα θεωρούνταν οι κύριοι ένοχοι. Η πρωτεΐνη CD2AP, που βρέθηκε να έχει μειωμένα επίπεδα στα εγκεφαλικά αγγεία των ασθενών με Αλτσχάιμερ, φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμφάνιση και εξέλιξη της ασθένειας.

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Neuron, πραγματοποιήθηκε από μια διεθνή ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον καθηγητή Minh Dang Nguyen, ο οποίος υπηρετεί στο Τμήμα Κλινικών Νευροεπιστημών και είναι μέλος του Ινστιτούτου Εγκεφάλου Hotchkiss της Ιατρικής Σχολής Cumming. Ο Nguyen χρησιμοποιεί μια αναλογία για να περιγράψει το εγκεφαλοαγγειακό σύστημα ως ένα δέντρο με πολύπλοκους κλάδους -αρτηρίες, τριχοειδή αγγεία και φλέβες- που παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον εγκέφαλο. Στην περίπτωση των ασθενών με Αλτσχάιμερ, αυτό το σύστημα δυσλειτουργεί, καθιστώντας τον εγκέφαλο ευάλωτο σε αγγειακές διαταραχές, όπως η αρτηριοσκλήρωση και ο διαβήτης.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα μειωμένα επίπεδα της πρωτεΐνης CD2AP στα αιμοφόρα αγγεία συνδέονται με την επιδείνωση της μνήμης πριν από τον θάνατο, ιδίως στους άνδρες. Αυτή η παρατήρηση ώθησε τους ερευνητές να μελετήσουν την πρωτεΐνη και σε πειραματόζωα, όπου διαπιστώθηκε ότι τα χαμηλά επίπεδα CD2AP επηρεάζουν τη λειτουργία των αγγείων και κατ’ επέκταση τη μνήμη. Η επικεφαλής της έρευνας Dr. Milène Vandal σημείωσε πως το CD2AP μπορεί να έχει προστατευτική δράση στις γυναίκες, υποδεικνύοντας την ανάγκη για διαφορετικές θεραπευτικές στρατηγικές ανάλογα με το φύλο.

- Advertisement -

Οι ερευνητές τονίζουν ότι η φροντίδα του αγγειακού συστήματος μέσω της σωστής διατροφής, της τακτικής άσκησης, του ελέγχου του άγχους και του ποιοτικού ύπνου παραμένει η πιο άμεση στρατηγική για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άλλων αγγειακών παθήσεων.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά