Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
14.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ψηφιακές συμβάσεις: Αρχίζουν να ισχύουν οι κανόνες της ΕΕ για το ψηφιακό περιεχόμενο και την πώληση αγαθών

ΑρχικήΝέαΨηφιακές συμβάσεις: Αρχίζουν να ισχύουν οι κανόνες της ΕΕ για το ψηφιακό περιεχόμενο και την πώληση αγαθών
spot_img

Την 1η Ιανουαρίου άρχισαν να ισχύουν οι νέοι κανόνες της ΕΕ για το ψηφιακό περιεχόμενο και την πώληση αγαθών.

Στο εξής, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ευκολότερα ψηφιακό περιεχόμενο, ψηφιακές υπηρεσίες και αγαθά, καθώς και «έξυπνα αγαθά» σε όλη την ΕΕ.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Το 2022 ξεκινά πολύ θετικά για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις της ΕΕ. Σε περίπτωση προβλημάτων ή ελαττωμάτων του ψηφιακού περιεχομένου, των ψηφιακών υπηρεσιών ή των έξυπνων προϊόντων, οι καταναλωτές στην ΕΕ θα έχουν πλέον τα ίδια δικαιώματα που έχουν και για οποιοδήποτε άλλο αγαθό, οπουδήποτε και αν αγόρασαν τα εν λόγω αγαθά και υπηρεσίες εντός της ΕΕ. Οι εναρμονισμένοι κανόνες μας δεν ενισχύουν μόνο τα δικαιώματα των καταναλωτών, αλλά και ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όλη την ΕΕ, καθώς παρέχουν ασφάλεια δικαίου. Έτσι παρέχεται βοήθεια στους καταναλωτές σε εκατομμύρια καθημερινές συναλλαγές. Καλώ τα κράτη μέλη που δεν έχουν ακόμη μεταφέρει στο εθνικό τους δίκαιο τους νέους κανόνες να το πράξουν άμεσα».

Με τους νέους κανόνες για τις ψηφιακές συμβάσεις, οι καταναλωτές προστατεύονται σε περίπτωση ελαττωμάτων του ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. μουσική ή λογισμικό που κατεβάζουν) και των ψηφιακών υπηρεσιών. Οι καταναλωτές έχουν νόμιμο δικαίωμα για λύση, π.χ. μείωση της τιμής ή καταγγελία της σύμβασης με επιστροφή χρημάτων.

Η οδηγία για την πώληση αγαθών θα εξασφαλίζει στους καταναλωτές το ίδιο επίπεδο προστασίας όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από όλη την ΕΕ είτε όταν ψωνίζουν σε φυσικό κατάστημα, και θα καλύπτει όλα τα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων των αγαθών με ψηφιακά στοιχεία (π.χ. έξυπνα ψυγεία).

Με τους νέους κανόνες διατηρείται η ελάχιστη εγγύηση δύο ετών από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει το αγαθό και προβλέπεται διάστημα ενός έτους για την αντιστροφή του βάρους της απόδειξης υπέρ του καταναλωτή. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι στη διάρκεια του πρώτου έτους, εναπόκειται στον πωλητή να αποδείξει ότι το αγαθό δεν ήταν ελαττωματικό από την αρχή. Τα περισσότερα κράτη μέλη έχουν μεταφέρει πλήρως στο εθνικό τους δίκαιο τόσο την οδηγία για το ψηφιακό περιεχόμενο όσο και την οδηγία για την πώληση αγαθών.

Η Επιτροπή θα παρακολουθεί στενά τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο από τα υπόλοιπα κράτη μέλη. Ήδη έχουν κινηθεί διαδικασίες επί παραβάσει κατά κρατών μελών που δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει τα μέτρα μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στις σελίδες σχετικά με τους κανόνες για τις ψηφιακές συμβάσεις και στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο