ΑρχικήΟικιακάΑλλεργιογόνα ΤρόφιμαΑλλεργία στα φιστίκια: Νέα εργαλεία ενισχύουν την τήρηση των οδηγιών πρόληψης κατά...

Αλλεργία στα φιστίκια: Νέα εργαλεία ενισχύουν την τήρηση των οδηγιών πρόληψης κατά 15 φορές

3 λεπτά ανάγνωσης

Η χρήση απλών, στοχευμένων εργαλείων ενημέρωσης από τους παιδιάτρους αύξησε την τήρηση των οδηγιών πρόληψης στους γονείς κατά 15 φορές

Η νέα μεγάλη αμερικανική μελέτη από το Πανεπιστήμιο Northwestern και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Ann & Robert H. Lurie του Σικάγο, αποδεικνύει ότι οι γιατροί μπορούν να βελτιώσουν θεαματικά την πρόληψη των αλλεργιών στα φιστίκια με τη χρήση απλών, στοχευμένων εργαλείων ενημέρωσης. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά: οι παιδίατροι που χρησιμοποίησαν τα νέα εργαλεία είχαν σχεδόν 15 φορές περισσότερες πιθανότητες να τηρήσουν τις εθνικές οδηγίες για την έγκαιρη εισαγωγή φιστικιών στη διατροφή των βρεφών. Η μελέτη περιέλαβε 30 παιδιατρικές κλινικές και περισσότερες από 18.000 επισκέψεις βρεφών, αποκαλύπτοντας μια σημαντική πρόοδο στην πρόληψη μιας αλλεργίας που ταλαιπωρεί εκατομμύρια οικογένειες.

- Advertisement -

Από το 2017, οι εθνικές οδηγίες στις ΗΠΑ προτείνουν τη σταδιακή εισαγωγή φιστικιών σε βρέφη ηλικίας 4 έως 6 μηνών, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης αλλεργίας. Παρά τις σαφείς αυτές οδηγίες, μεγάλο ποσοστό παιδιάτρων εξακολουθούσε να μην τις εφαρμόζει, κυρίως λόγω φόρτου εργασίας και έλλειψης πρακτικής καθοδήγησης. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα πακέτο εργαλείων που περιλάμβανε εκπαιδευτικό βίντεο για γιατρούς, οδηγίες ενσωματωμένες στα ηλεκτρονικά ιατρικά αρχεία, καθώς και ενημερωτικά φυλλάδια για τους γονείς. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: η συμμόρφωση με τις οδηγίες έφτασε στο 84% για τα βρέφη χαμηλού κινδύνου, έναντι μόλις 35% σε κλινικές χωρίς την παρέμβαση.

Ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ. Ruchi Gupta, εξήγησε ότι οι επισκέψεις στους παιδίατρους για βρέφη 4 και 6 μηνών είναι ήδη ιδιαίτερα απαιτητικές, και η πρόσθετη εκπαίδευση βοήθησε σημαντικά τους γιατρούς να ενσωματώσουν τη σωστή καθοδήγηση στους γονείς. Όπως είπε, «θέλουμε να αλλάξουμε την πορεία των αλλεργιών στην παιδική ηλικία, ξεκινώντας από την πρόληψη». Στη μελέτη, ακόμη και τα βρέφη υψηλού κινδύνου είχαν τριπλάσια πιθανότητα να παραπεμφθούν σε αλλεργιολόγο ή να υποβληθούν σε έλεγχο, γεγονός που ενισχύει την έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση.

- Advertisement -

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatrics, αξιοποίησε δεδομένα ηλεκτρονικών φακέλων υγείας, μια προσέγγιση που έδωσε πιο ρεαλιστική εικόνα των πρακτικών στις παιδιατρικές κλινικές. Η στατιστικολόγος Lucy Bilaver τόνισε ότι αυτή η μεθοδολογία επέτρεψε τη λεπτομερή παρακολούθηση των οδηγιών σε πραγματικές συνθήκες. Οι ερευνητές σκοπεύουν να συνεχίσουν την παρακολούθηση των παιδιών μέχρι την ηλικία των 2,5 ετών, για να διαπιστωθεί αν η αυξημένη συμμόρφωση μεταφράζεται και σε πραγματική μείωση αλλεργιών.

Οι γονείς, σύμφωνα με τους ειδικούς, πρέπει να γνωρίζουν ότι η έγκαιρη εισαγωγή τροφών με φιστίκια είναι πλέον μια επιστημονικά τεκμηριωμένη πρακτική που μειώνει τον κίνδυνο αλλεργίας έως και 80%. Οι ειδικοί τονίζουν ότι το φιστίκι πρέπει να εισάγεται όταν το μωρό είναι έτοιμο για στερεές τροφές, και πάντα υπό καθοδήγηση του παιδιάτρου. Η αλλαγή αυτή στις διατροφικές οδηγίες σηματοδοτεί μια ιστορική στροφή από την προηγούμενη πρακτική καθυστέρησης της έκθεσης στα αλλεργιογόνα. Το ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργίας και Λοιμωδών Νοσημάτων των ΗΠΑ και θεωρείται ορόσημο για την παιδιατρική πρόληψη αλλεργιών.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος