ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔημητριακά: Νέα μελέτη αναδεικνύει τον ρόλο τους στη διατροφή και τον μεταβολισμό

Δημητριακά: Νέα μελέτη αναδεικνύει τον ρόλο τους στη διατροφή και τον μεταβολισμό

3 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη δείχνει ότι τόσο τα ολικής άλεσης όσο και τα ραφιναρισμένα δημητριακά μπορούν να είναι ωφέλιμα χωρίς επιπλέον κόστος

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients προσφέρει πιο καθαρή εικόνα για το ποια δημητριακά μπορούν να θεωρηθούν πραγματικά υγιεινά. Αναλύοντας τη διατροφή περισσότερων από 14.000 Αμερικανών σε διάστημα πέντε ετών, οι ερευνητές του Κέντρου Δημόσιας Υγείας και Διατροφής του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον διαπίστωσαν ότι τόσο τα δημητριακά ολικής άλεσης όσο και τα ραφιναρισμένα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής, της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών και της μεταβολικής υγείας.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ελευσίνα: 4000 πρόστιμο σε γνωστή πιτσαρία από την Περιφέρεια για τους καπνούς του ξυλόφουρνου που δεν μετρήθηκαν ποτέ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέο ξέσπασμα αλλαντίασης με δεκάδες ασθένειες σε τουριστικό θέρετρο – Λουκέτο στο εστιατόριο του συγκροτήματος

- Advertisement -

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα της Εθνικής Έρευνας Υγείας και Διατροφής (NHANES) από το 2017 έως το 2023 και αξιολόγησε τρόφιμα όπως ψωμιά, δημητριακά και τορτίγιες. Πολλά από αυτά κατατάχθηκαν ιδιαίτερα ψηλά τόσο σε πυκνότητα θρεπτικών συστατικών όσο και σε προσιτή τιμή, αμφισβητώντας την άποψη ότι μόνο τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν διατροφική αξία.

Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν δύο νέα εργαλεία αξιολόγησης, το Carbohydrate Food Quality Score (CFQS-3) και τον δείκτη Nutrient Rich Food (NRF9.3), για να εντοπίσουν ποια δημητριακά ξεχωρίζουν. Η ανάλυση έδειξε ότι τα υγιεινά δημητριακά συνδυάζουν υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, πρωτεϊνών και μικροθρεπτικών συστατικών με χαμηλά επίπεδα προστιθέμενων σακχάρων, κορεσμένων λιπαρών και νατρίου.

- Advertisement -

Οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερα από αυτά τα δημητριακά εμφάνιζαν καλύτερη συνολική ποιότητα διατροφής, υψηλότερη πρόσληψη βασικών θρεπτικών ουσιών, χαμηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας και πιο ευνοϊκούς δείκτες μεταβολικής υγείας, όπως χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας. Παράλληλα, φάνηκε ότι τα δημητριακά αυτά δεν ήταν ακριβότερα από τις λιγότερο θρεπτικές επιλογές και σε αρκετές περιπτώσεις αποδείχθηκαν πιο οικονομικά ανά γραμμάριο.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.