ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕγκυμοσύνη: Ποιες βιταμίνες συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης

Εγκυμοσύνη: Ποιες βιταμίνες συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα επίπεδα συγκεκριμένων βιταμινών στην εγκυμοσύνη συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης στη μέση ηλικία

Γυναίκες με υψηλότερα επίπεδα βιταμινών και ιχνοστοιχείων στο αίμα τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως χαλκό, μαγγάνιο και βιταμίνη Β12, είχαν χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης υψηλής αρτηριακής πίεσης 20 χρόνια αργότερα, στη μέση ηλικία, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και θα δημοσιευθεί στο περιοδικό Hypertension.

- Advertisement -

Το μαγγάνιο, το σελήνιο, το μαγνήσιο και ο χαλκός συγκαταλέγονται στα μέταλλα που είναι σημαντικά για έναν υγιή οργανισμό, επειδή οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις. Προηγούμενη έρευνα έχει διαπιστώσει ότι υψηλότερα επίπεδα μαγγανίου συσχετίστηκαν με χαμηλότερο κίνδυνο προεκλαμψίας (υψηλή αρτηριακή πίεση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης). Αντίθετα, η χρόνια έκθεση στα μη απαραίτητα μέταλλα μόλυβδο, κάδμιο και αρσενικό συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Mingyu Zhang, επιδημιολόγο και καθηγητή Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και στο ιατρικό κέντρο Beth Israel Deaconess Medical Center, ανέλυσαν δεδομένα από μια συνεχιζόμενη, μακροχρόνια μελέτη που ξεκίνησε το 1999 για γυναίκες και τα παιδιά τους που ζουν στην ανατολική Μασαχουσέτη. Σχεδόν 500 γυναίκες εγγράφηκαν στη μελέτη κατά τη διάρκεια της πρώιμης εγκυμοσύνης, μεταξύ 1999 και 2002, με μέση ηλικία τα 32,9 έτη. Οι ερευνητές μέτρησαν τις συγκεντρώσεις μη απαραίτητων μετάλλων (αρσενικό, βάριο, κάδμιο, καίσιο, υδράργυρος και μόλυβδος), των απαραίτητων μετάλλων (χαλκός, μαγνήσιο, μαγγάνιο, σελήνιο και ψευδάργυρος), του φυλλικού οξέος και της βιταμίνης Β12 σε δείγματα αίματος που συλλέχθηκαν κατά την εγγραφή στη μελέτη.

- Advertisement -

Μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια παρακολούθησης, οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια επίσκεψη μελέτης μεταξύ 2017 και 2021 στις ίδιες συμμετέχουσες, οι οποίες ήταν πλέον σε μέση ηλικία 51,2 ετών. Οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή πίεση για να αξιολογήσουν τις πιθανές συσχετίσεις των μεμονωμένων μετάλλων με την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Όπως διαπιστώθηκε, όταν τα επίπεδα χαλκού και μαγγανίου διπλασιάστηκαν στο αίμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ο κίνδυνος υψηλής αρτηριακής πίεσης στη μέση ηλικία ήταν 25% και 20% χαμηλότερος, αντίστοιχα. Επίσης, όταν τα επίπεδα βιταμίνης Β12 στο αίμα διπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι γυναίκες είχαν κατά μέσο όρο 3,64 mm Hg χαμηλότερη συστολική αρτηριακή πίεση και 2,52 mm Hg χαμηλότερη διαστολική αρτηριακή πίεση σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα. Τα επίπεδα στο αίμα σεληνίου και ψευδάργυρου συσχετίστηκαν επίσης με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι οι πηγές πρόσληψης αυτών των συστατικών, όπως τα τρόφιμα ή τα συμπληρώματα διατροφής, δεν ποσοτικοποιήθηκαν, οπότε τα ευρήματα αυτά δεν πρέπει να ερμηνεύονται ως συστάσεις διατροφής. Συμπληρώνουν ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες, συμπεριλαμβανομένων κλινικών δοκιμών για να καθοριστεί η βέλτιστη διατροφική πρόσληψη αυτών των μετάλλων και μικροθρεπτικών συστατικών.

Μ.Κουζινοπούλου ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό