Ο λόγος που συναντούμε όλο και συχνότερα τα φιστίκια σε συνταγές και διαδυκτιακές τάσεις.
Τα φιστίκια έχουν εξελιχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή υγιεινά σνακ παγκοσμίως, καθώς όλο και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων, κατασκευαστές προϊόντων και εστιάτορες ανακαλύπτουν τις θρεπτικές τους ιδιότητες και τα ενσωματώνουν σε καινοτόμα πιάτα και προϊόντα.
Από το φιστίκι latte της Starbucks μέχρι τις γκουρμέ δημιουργίες ζαχαροπλαστικής, όπως τα κρουασάν με κρέμα φιστικιού, η δημοτικότητα αυτού του πράσινου ξηρού καρπού γνωρίζει έξαρση.
Σύμφωνα με αναλύσεις τάσεων, οι αναζητήσεις για το φιστίκι αυξήθηκαν κατά 60% από το 2019, ενώ οι συζητήσεις στα social media για αυτό το συστατικό αυξήθηκαν κατά 10% τον περασμένο χρόνο. Η γεύση και οι θρεπτικές ιδιότητες των φιστικιών προσδίδουν μοναδικά οφέλη, καθώς περιέχουν υγιεινά λιπαρά, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και βιταμίνες, με τη βιταμίνη Β6 να βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
Η αυξημένη δημοτικότητα του φιστικιού οφείλεται όχι μόνο στις θρεπτικές του ιδιότητες, αλλά και στις ευέλικτες χρήσεις του στη μαγειρική. Αξιοποιείται σε παραδοσιακά γλυκά, όπως ο μπακλαβάς, αλλά και σε σύγχρονες γευστικές τάσεις, όπως πέστο φιστικιού για ζυμαρικά ή σε συνταγές brunch, όπως γαλλικό τοστ με φιστίκι.
Οι μάρκες βλέπουν στο φιστίκι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα οφέλη του για την υγεία, όπως έκανε η Häagen-Dazs με μια νέα γεύση παγωτού με φιστίκια Καλιφόρνιας.
Εκτός από τις γευστικές του δυνατότητες, το φιστίκι θεωρείται ιδανικό για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, καθώς μια μικρή ποσότητα φιστικιών παρέχει πλούσια διατροφικά στοιχεία με λίγες θερμίδες. Τα φιστίκια είναι πλούσια σε κάλιο, φώσφορο, μαγγάνιο και θειαμίνη, συμβάλλοντας στην υγεία του εντέρου, στην απώλεια βάρους και στη συνολική ευεξία.
Οι ΗΠΑ κατέχουν ηγετική θέση στην παγκόσμια παραγωγή φιστικιών, ευθύνονται για το 54% της παγκόσμιας καλλιέργειας, ακολουθούμενες από την Τουρκία, το Ιράν, τη Συρία και την Ελλάδα. Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις που εστιάζουν στην υγιεινή διατροφή αναγνωρίζουν τα φιστίκια ως μια κορυφαία επιλογή, και αυτή η τάση φαίνεται να συνεχίζει να αυξάνεται.
Πηγή: The Food Institute