ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ ανεπάρκεια βιταμίνης D συνδέεται με πρόωρο θάνατο

Η ανεπάρκεια βιταμίνης D συνδέεται με πρόωρο θάνατο

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη τονίζει την αναγκαιότητα για επάρκεια βιταμίνης D στον οργανισμό.

Η βιταμίνη D είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό που βοηθά στη διατήρηση της καλής υγείας και στη διατήρηση των οστών και των μυών μας δυνατά και υγιή. Παρότι ο ήλιος υπάρχει παντού, η έλλειψη βιταμίνης D είναι αρκετά συχνό φαινόμενο σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθει πως αν και η Ελλάδα και η Κύπρος είναι χώρες με περισσότερες από 2.700 ώρες ηλιοφάνεια ετησίως, ερευνητές ανακάλυψαν ότι η πλειονότητα των πολιτών έχει ανεπάρκεια σε βιταμίνη D.

- Advertisement -

Η έλλειψη βιταμίνης D όμως δημιουργεί πολλά προβλήματα υγείας και μάλιστα νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, προτρέπει τους καταναλωτές να φροντίζουν τον οργανισμό τους όσον αφορά στην επάρκεια βιταμίνης D καθώς υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D σχετίζεται με πρόωρο θάνατο.

 Η μελέτη αξιολόγησε 307.601 ανθρώπους από τη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου. Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D σημειώθηκαν ως λιγότερο από <25 nmol/L με τη μέση συγκέντρωση να είναι 45,2 nmol/L. Σε μια περίοδο παρακολούθησης 14 ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος θανάτου μειώθηκε σημαντικά με τις αυξημένες συγκεντρώσεις βιταμίνης D, αλλά τα πιο σημαντική ευρήματα παρατηρήθηκαν μεταξύ αυτών με σοβαρές ανεπάρκειες βιταμίνης D.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Annals of Internal Medicine όσο πιο σοβαρή είναι η ανεπάρκεια βιταμίνης D, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος θνησιμότητας. Οι ερευνητές λένε πως η σοβαρή ανεπάρκεια βιταμίνης D, μπορεί να επηρεάσει τις ευάλωτες ομάδες, τους ηλικιωμένους και όσους δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο και από τη διατροφή τους.

Η ανώτερη ερευνήτρια και Διευθύντρια του  Αυστραλιανού Κέντρου Ακριβείας Υγείας της UniSA ,  Καθηγήτρια Elina Hyppönen, λέει ότι χρειάζεται τώρα περισσότερη έρευνα για να δημιουργηθούν αποτελεσματικές στρατηγικές δημόσιας υγείας που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη εθνικών κατευθυντήριων γραμμών και στη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου που σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά