ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ διατροφή που "ξεκλειδώνει" τα οφέλη της άσκησης για όσους έχουν υψηλό...

Η διατροφή που “ξεκλειδώνει” τα οφέλη της άσκησης για όσους έχουν υψηλό σάκχαρο

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα επιστημονική μελέτη αποκαλύπτει τη διατροφή που επιτρέπει στο σώμα να αποκομίσει τα μέγιστα από τη φυσική δραστηριότητα και να ενισχύσει τη μακροζωία

Οι συμβουλές για τη διατήρηση της καλής υγείας, επικεντρώνονται συνήθως στην τακτική άσκηση και στον περιορισμό των λιπαρών τροφών. Η φυσική δραστηριότητα βοηθά στην απώλεια βάρους, στην ενδυνάμωση της καρδιάς και στη μυϊκή ανάπτυξη. Παράλληλα, βελτιώνει την ικανότητα του οργανισμού να απορροφά και να χρησιμοποιεί το οξυγόνο για την παραγωγή ενέργειας, παράγοντας που θεωρείται ένας από τους πιο αξιόπιστους δείκτες για τη μακροζωία. Ωστόσο, τα άτομα με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα συχνά δεν αποκομίζουν τα πλήρη οφέλη της άσκησης, καθώς η υπεργλυκαιμία εμποδίζει τους μύες να αυξήσουν την πρόσληψη οξυγόνου.

- Advertisement -

Νέα έρευνα με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Sarah Lessard από το Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών Fralin του Virginia Tech παρουσιάζει μια διαφορετική προσέγγιση. Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications, εξέτασε πώς η διατροφή επηρεάζει την απόκριση στην άσκηση σε ποντίκια με υπεργλυκαιμία. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η εφαρμογή μιας κετογονικής διατροφής, η οποία είναι πλούσια σε λιπαρά και πολύ χαμηλή σε υδατάνθρακες, οδήγησε σε πλήρη εξομάλυνση των επιπέδων σακχάρου μέσα σε μία μόλις εβδομάδα.

Η κετογονική δίαιτα προκαλεί μια μεταβολική κατάσταση που ονομάζεται κέτωση, όπου το σώμα σταματά να χρησιμοποιεί τη γλυκόζη ως κύριο καύσιμο και στρέφεται στην καύση λίπους. Σύμφωνα με τη Lessard, η διατροφή αυτή προκάλεσε την αναδιαμόρφωση των μυών των ποντικιών, καθιστώντας τους πιο οξειδωτικούς και αυξάνοντας την πυκνότητα των τριχοειδών αγγείων τους. Αυτές οι αλλαγές επέτρεψαν στα ποντίκια να ανταποκρίνονται καλύτερα στην αερόβια άσκηση, αποκαθιστώντας τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας που προηγουμένως ήταν περιορισμένη λόγω του υψηλού σακχάρου.

- Advertisement -

Η μελέτη ανέδειξε μια σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ διατροφής και φυσικής δραστηριότητας. Παρόλο που η κετογονική δίαιτα από μόνη της βελτίωσε τον μεταβολισμό του λίπους, τα μέγιστα οφέλη στην αερόβια ικανότητα παρατηρήθηκαν μόνο όταν ο συνδυασμός διατροφής και άσκησης εφαρμόστηκε ταυτόχρονα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης μια αποσύνδεση μεταξύ της αερόβιας ικανότητας και της απόδοσης, καθώς τα χαμηλά επίπεδα γλυκογόνου στους μύες λόγω της δίαιτας μπορεί να περιορίζουν την αντοχή σε περιπτώσεις εξαντλητικής προσπάθειας.

Η Lessard σχεδιάζει να επεκτείνει την έρευνα σε ανθρώπους για να επιβεβαιώσει εάν τα αποτελέσματα αυτά ισχύουν και στον ανθρώπινο οργανισμό. Επισημαίνει πάντως ότι η αυστηρή κετογονική δίαιτα είναι δύσκολο να τηρηθεί μακροπρόθεσμα. Για πολλά άτομα, λιγότερο περιοριστικά πλάνα, όπως η μεσογειακή διατροφή, μπορούν επίσης να βοηθήσουν στον έλεγχο του σακχάρου και στην υποστήριξη των ωφελειών της άσκησης. Οποιαδήποτε στρατηγική οδηγεί σε μείωση του σακχάρου στο αίμα μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα του σώματος να προσαρμόζεται και να επωφελείται από τη σωματική δραστηριότητα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας