ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών επεισοδίων σε ηλικιωμένους

Η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών επεισοδίων σε ηλικιωμένους

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη από Πανεπιστήμια και φορείς υγείας στην Αυστραλία.

Στόχος επιστημονικής μελέτης που δημοσιεύτηκε στο BMJ ήταν να διερευνηθεί εάν η λήψη από ηλικιωμένους βιταμίνης D, μεταβάλλει τη συχνότητα εμφάνισης μειζόνων καρδιαγγειακών συμβάντων.

- Advertisement -

Στην πειραματική μελέτη συμμετείχαν 21.315 άτομα ηλικίας 60-84 ετών, που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: στη μία δόθηκε βιταμίνη D 60 000 IU το μήνα και στην άλλη δόθηκε εικονικό φάρμακο. Η έρευνα διήρκεσε πέντε χρόνια. 16.882 συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν την περίοδο παρέμβασης: εικονικό φάρμακο 8270 (77,6%). βιταμίνη D 8552 (80,2%).

 1336 συμμετέχοντες παρουσίασαν ένα σημαντικό καρδιαγγειακό συμβάν (εικονικό φάρμακο 699 (6,6%)· βιταμίνη D 637 (6,0%). Το ποσοστό των μεγάλων καρδιαγγειακών συμβαμάτων ήταν χαμηλότερο στην ομάδα της βιταμίνης D σε σχέση με την ομάδα του εικονικού φαρμάκου. Συνολικά, η διαφορά στην τυποποιημένη αθροιστική επίπτωση της αιτιολογίας στα πέντε χρόνια ήταν −5,8 συμβάντα ανά 1.000 συμμετέχοντες.

- Advertisement -

Το συμπέρασμα της έρευνας είναι πως η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D μπορεί να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης μειζόνων καρδιαγγειακών συμβάντων, αν και η απόλυτη διαφορά κινδύνου ήταν μικρή. Αυτά τα ευρήματα θα μπορούσαν να προκαλέσουν περαιτέρω αξιολόγηση του ρόλου των συμπληρωμάτων βιταμίνης D, ιδιαίτερα σε άτομα που λαμβάνουν φάρμακα για την πρόληψη ή τη θεραπεία καρδιαγγειακών παθήσεων.

Για να διαβάσετε την επιστημονική μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας