ΑρχικήυγείαΗ υποχρεωτική επιβολή ορίων στη χρήση αλατιού στα συσκευασμένα τρόφιμα θα σώσει...

Η υποχρεωτική επιβολή ορίων στη χρήση αλατιού στα συσκευασμένα τρόφιμα θα σώσει χιλιάδες ζωές – Μελέτη ΠΟΥ

3 λεπτά ανάγνωσης

Γιατί η βιομηχανία τροφίμων μπορεί να συμβάλει στην μείωση μη μεταδοτικών ασθενιών όπως οι καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό επεισόδιο, ο καρκίνος και ο διαβήτης

Η υποχρεωτική επιβολή ορίων νατρίου στη βιομηχανία τροφίμων θα μπορούσε να αποτρέψει περισσότερες από 12.700 περιπτώσεις καρδιοπάθειας, 9.400 περιπτώσεις νεφρικής νόσου και 800 θανάτους μέσα σε μια δεκαετία, μόνο στην Αυστραλία.

- Advertisement -

Η διαπίστωση ανήκει στην Dr Luz Maria De Regil, επιστήμονα τροφίμων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, και εκφράστηκε σε σχόλιο μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Lancet Public Health.

Η υιοθέτηση των πιο αυστηρών στόχων του ΠΟΥ θα έκανε αυτά τα οφέλη να τριπλασιαστούν, διαπίστωσε η μελέτη, αποτρέποντας περισσότερες από 43.900 περιπτώσεις καρδιοπάθειας, 32.400 περιπτώσεις νεφρικής νόσου και 2.900 θανάτους την ίδια περίοδο.

- Advertisement -

Διαβάστε ακόμη: Lidl Hellas: Τι γίνεται με τα σκουλήκια στις σοκολάτες; Νέα καταγγελία για προϊόν που αγοράστηκε στην Αμαλιάδα (βίντεο)

«Με μόνο εθελοντικά μέτρα για τη μείωση του νατρίου στην προσφορά τροφίμων, η Αυστραλία δεν μπορεί να προσφέρει σε όλο τον πληθυσμό της επαρκή προστασία από καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και άλλα προβλήματα υγείας», τόνισε η De Regil.

- Advertisement -

«Ο ΠΟΥ καλεί όλες τις χώρες να εφαρμόσουν τη μείωση του νατρίου και τις κυβερνήσεις να αναθέσουν στους κατασκευαστές να εφαρμόσουν τα κριτήρια αναφοράς του ΠΟΥ για την περιεκτικότητα σε νάτριο στα τρόφιμα».

Οι παρεμβάσεις του ΠΟΥ αποτελούν οικονομικά αποδοτικές, εφικτές στρατηγικές που συνιστώνται για να βοηθήσουν τις χώρες να μειώσουν τις μη μεταδοτικές ασθένειες όπως οι καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό επεισόδιο, ο καρκίνος και ο διαβήτης.

Για να κάνουν τους υπολογισμούς τους για την πρόληψη ασθενειών, ερευνητές με επικεφαλής το Ινστιτούτο Τζορτζ για την Παγκόσμια Υγεία κατασκεύασαν ένα μοντέλο υπολογιστή για να μιμηθεί την υγεία του ενήλικου πληθυσμού της Αυστραλίας με την πάροδο του χρόνου. Στο μοντέλο τροφοδοτήθηκαν δεδομένα σχετικά με την πρόσληψη νατρίου, τα συσκευασμένα τρόφιμα, την αρτηριακή πίεση και τα ποσοστά ασθενειών.

Διαβάστε ακόμη: Μαθητής Α’ Δημοτικού έχασε ένα δάκτυλο μετά από ατύχημα στην πόρτα της τουαλέτας του σχολείου

Τα μειωμένα όρια

Επειδή τα όρια νατρίου της Αυστραλίας , τα οποία διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία τροφίμων, είναι εθελοντικά και έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με τη βιομηχανία τροφίμων, πολλές εταιρείες τροφίμων επιλέγουν να μην τα υιοθετήσουν. Ο ΠΟΥ θέτει ένα αυστηρότερο παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τα επίπεδα νατρίου στις περισσότερες κατηγορίες τροφίμων.

Για παράδειγμα, η Αυστραλία θέτει στόχο νατρίου για το ζαμπόν 1.005 mg ανά 100 γραμμάρια, ενώ το σημείο αναφοράς του ΠΟΥ είναι 900 mg ανά 100 γραμμάρια. Για το μπέικον, ο στόχος της Αυστραλίας είναι 1.005 mg, σε σύγκριση με το όριο των 880 mg ανά 100 γραμμάρια του ΠΟΥ.

Τα ψωμιά, τα ντιπ και οι σάλτσες, το τυρί και τα σνακ όπως τα πατατάκια είναι οι κοινές πηγές νατρίου που επιβαρύνουν την υγεία και όχι το αλάτι που προστίθεται στο τραπέζι ή κατά το μαγείρεμα, λένε οι ειδικοί.

Δείτε ακόμη: Μην αγοράζετε τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ όταν γράφουν αυτό στην ετικέτα

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.