Νέα έρευνα συνδέει τη μέτρια κατανάλωση καφεΐνης με βελτιωμένη γνωστική υγεία και μειωμένο κίνδυνο άνοιας σε μακροχρόνια παρακολούθηση.
Κατά καιρούς έχουμε διαβάσει και ακούσει πολλά για τα οφέλη από την κατανάλωση του αγαπημένου μας ροφήματος, που για τους περισσότερους αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Είτε πρόκειται για τον καφέ που μας ξυπνά το πρωί είτε για το τσάι που συνοδεύει στιγμές χαλάρωσης, οι μελέτες και τα άρθρα υγείας συχνά αναδεικνύουν πιθανές ευεργετικές ιδιότητές τους, από την τόνωση της ενέργειας και της διάθεσης έως την προστασία της καρδιάς και της γνωστικής λειτουργίας. Οι νέες έρευνες συνεχίζουν να προσφέρουν ενδιαφέροντα στοιχεία για το πώς αυτά τα ροφήματα μπορεί να συμβάλλουν στη συνολική μας ευεξία.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εμφιαλωμένα νερά: Αυτές είναι οι πασίγνωστες μάρκες με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα PFAS σύμφωνα με νέα έρευνα (λίστα)
Μία μεγάλη νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA δείχνει ότι η καθημερινή κατανάλωση δύο έως τριών φλιτζανιών καφέ ή ενός έως δύο φλιτζανιών τσαγιού μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας και να επιβραδύνει τη γνωστική εξασθένιση. Οι ερευνητές τόνισαν ότι τα αποτελέσματα είναι παρατηρησιακά και δεν αποδεικνύουν αιτιώδη σχέση, αλλά παρέχουν σημαντικά δεδομένα λόγω της μακράς διάρκειας και του μεγάλου μεγέθους της μελέτης.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Κουλτούρα Ασφάλειας Τροφίμων από την θεωρία στην πράξη» – Ο Επιστήμονας Τροφίμων Νίκος Γδοντέλης μιλά στο podcast Food Safety Matters
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καταναλωτές βρήκαν κομμάτια γυαλιού σε κατεψυγμένο γεύμα με κοτόπουλο – Ανακαλείται ποσότητα – μαμούθ άνω των 1.500 τόνων
Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα από 131.821 συμμετέχοντες που παρακολουθούνταν για 43 χρόνια μέσω των μελετών Nurses’ Health Study και Health Professionals Follow-Up Study. Οι συμμετέχοντες κατέγραφαν τις διατροφικές τους συνήθειες και υποβάλλονταν σε τεστ γνωστικών λειτουργιών και εκτίμησης άνοιας. Οι άνδρες και οι γυναίκες που κατανάλωναν τα περισσότερα φλιτζάνια καφέ είχαν 18% χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας σε σχέση με όσους κατανάλωναν ελάχιστη ή καθόλου καφεΐνη. Στους καταναλωτές τσαγιού παρατηρήθηκε παρόμοιο αποτέλεσμα με περίπου 15% μειωμένο κίνδυνο, αλλά πέρα από τα δύο φλιτζάνια καθημερινά δεν φάνηκε πρόσθετο όφελος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φασόλια με τοξικό κάδμιο σε συγκέντρωση 160% υψηλότερη από το όριο ασφαλείας – Η Ελλάδα ειδοποίησε την Ευρώπη μέσω RASFF
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κίνδυνος εγκαυμάτων και πρόκλησης πυρκαγιάς από γκαζάκι του καφέ – Ανακαλούνται φιάλες από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ
Οι ειδικοί εξηγούν ότι η καφεΐνη μπορεί να προστατεύει τον εγκέφαλο με δύο τρόπους. Αρχικά, μπλοκάρει τους υποδοχείς αδενοσίνης, μειώνοντας φλεγμονή και βελτιώνοντας τη λειτουργία των νευρώνων. Σε πειραματικά μοντέλα νόσου Alzheimer, η δράση αυτή συνδέεται με μειωμένη εναπόθεση αμυλοειδούς και βελτιωμένη μνήμη. Επιπλέον, η καφεΐνη σχετίζεται με καλύτερη αγγειακή υγεία, αυξημένη ευαισθησία στην ινσουλίνη και μείωση παραγόντων κινδύνου όπως παχυσαρκία, διαβήτη και υψηλή χοληστερόλη.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ζυμαρικά και ρύζι: Γιατί μετατρέπονται σε τοξική βόμβα όταν τα ξαναζεσταίνουμε;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο 400.000 ευρώ σε διαδικτυακή κάβα για παραπλάνηση καταναλωτών με προσφορές – μαϊμού
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η μελέτη δεν διαφοροποιεί τύπους τσαγιού ή τρόπους παρασκευής καφέ, οι οποίοι μπορεί να επηρεάζουν την περιεκτικότητα σε καφεΐνη και αντιοξειδωτικά. Επίσης, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστες παρενέργειες όπως άγχος, αϋπνία ή καρδιακή αρρυθμία, γι’ αυτό συνιστάται η συζήτηση με τον γιατρό για προσωπικούς περιορισμούς.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα απαλλαγείτε από τις δυσάρεστες οσμές στα αθλητικά παπούτσια
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Απίστευτο βίντεο: Πελάτης εστιατορίου τοποθετεί τρίχα από τη μασχάλη του στο πιάτο για να μην πληρώσει τον λογαριασμό!
Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ