ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜακαρόνια με κιμά σε έτοιμο γεύμα: Νέα μελέτη αποκαλύπτει τη σύστασή τους

Μακαρόνια με κιμά σε έτοιμο γεύμα: Νέα μελέτη αποκαλύπτει τη σύστασή τους

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστήμονες ανέλυσαν τη σύσταση δημοφιλών έτοιμων γευμάτων που προορίζονται για φούρνο μικροκυμάτων

Τα έτοιμα μακαρόνια με κιμά, αποτελούν μία από τις πιο συχνές επιλογές έτοιμων γευμάτων για φούρνο μικροκυμάτων, συνδυάζοντας ευκολία και ευρεία κατανάλωση. Η διατροφική τους σύσταση εξετάστηκε σε πρόσφατη επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Nutrients και πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λα Λαγκούνα σε συνεργασία με υγειονομικές αρχές των Καναρίων Νήσων. Στο πλαίσιο της έρευνας αναλύθηκαν συνολικά 288 δείγματα έτοιμων γευμάτων, μεταξύ των οποίων και 10 διαφορετικά δείγματα μακαρόνια με κιμά. Η ανάλυση επικεντρώθηκε σε τέσσερα βασικά ανόργανα στοιχεία: νάτριο, κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| DNA τροφίμων βρήκαν οι επιστήμονες στην Ιερά Σινδόνη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο σε μεγάλο ελληνικό σουπερμάρκετ για απομίμηση σοκολάτας που παρουσιαζόταν ως γνήσια

- Advertisement -

Για τα μακαρόνια με κιμά, η συγκέντρωση νατρίου πριν από τη θέρμανση καταγράφηκε στα 4087 mg ανά κιλό τροφίμου και αυξήθηκε στα 4862 mg/kg μετά τη θέρμανση στο φούρνο μικροκυμάτων. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί περίπου σε 12,2 γραμμάρια αλατιού ανά κιλό τροφίμου, καθώς το νάτριο αποτελεί μέρος του αλατιού. Σε πρακτικό επίπεδο, μια μερίδα της τάξης των 250 γραμμαρίων μπορεί να αποδώσει περίπου 3 γραμμάρια αλάτι, δηλαδή πάνω από το μισό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για έναν ενήλικα. Η μεταβολή των τιμών αποδίδεται από τους ερευνητές σε πιθανές αλληλεπιδράσεις μεταξύ του τροφίμου και των υλικών συσκευασίας κατά τη θέρμανση, φαινόμενο που έχει καταγραφεί και σε άλλα τρόφιμα της ίδιας κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σε ελληνικά καταστήματα επικίνδυνα μπισκότα – Περιέχουν ουσίες που έχουν συνδεθεί με καρκινογένεση – Δείτε μάρκα και φωτογραφία

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναγερμός στην Ευρώπη για συσκευασμένα μανιτάρια, μολυσμένα με παθογόνο με τη μεγαλύτερη θνησιμότητα ανά περιστατικό

Με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη, τα οποία αφορούν μικρότερη μέση ημερήσια ποσότητα, η συμβολή των μακαρονιών μπολονέζ στην πρόσληψη νατρίου εκτιμάται στο 10,9% της ασφαλούς ημερήσιας πρόσληψης για ενήλικες. Ταυτόχρονα η συμβολή του συγκεκριμένου τροφίμου στα υπόλοιπα ανόργανα στοιχεία εμφανίζεται χαμηλότερη. Η πρόσληψη καλίου κυμαίνεται περίπου στο 3–4% των ημερήσιων αναγκών, το μαγνήσιο φτάνει περίπου στο 6–7%, ενώ το ασβέστιο παραμένει κοντά στο 2% των αντίστοιχων διατροφικών συστάσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τρεις ειδοποιήσεις στο ευρωπαϊκό RASFF για σοκολάτες που μπορεί να προκαλέσουν υπόταση, ταχυκαρδία και άλλες παρενέργειες (φωτογραφία)

Το κάλιο βοηθά στην αποβολή του πλεονάζοντος νατρίου και προστατεύει την καρδιά. Όταν ένα γεύμα έχει πολύ νάτριο και λίγο κάλιο (όπως συμβαίνει εδώ), η αρνητική επίδραση στην πίεση είναι πιο έντονη. Και τα επίπεδα μαγνησίου και ασβεστίου είναι χαμηλά. Αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη μυϊκή λειτουργία, την υγεία των οστών και το νευρικό σύστημα. Τα συγκεκριμένα έτοιμα γεύματα δεν αποτελούν καλή πηγή αυτών των πολύτιμων στοιχείων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πλυντήριο ρούχων: Επιστημονικό πείραμα εντόπισε ανθεκτικά παθογόνα βακτήρια – Αυτά είναι τα σημεία-παγίδες και οι τρόποι προστασίας

Τα δεδομένα δείχνουν ότι τα έτοιμα μακαρόνια με κιμά συμβάλλουν κυρίως στην πρόσληψη νατρίου, ενώ η κάλυψη άλλων βασικών στοιχείων είναι περιορισμένη. Οι ερευνητές υπογραμμίζουν τη σημασία της προσεκτικής επιλογής τέτοιων προϊόντων και της ενημέρωσης μέσω της διατροφικής επισήμανσης, ιδίως σε περιπτώσεις όπου απαιτείται έλεγχος της πρόσληψης αλατιού.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.