ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η υγιεινή διατροφή στην αρχή της εγκυμοσύνης μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη...

Μελέτη: Η υγιεινή διατροφή στην αρχή της εγκυμοσύνης μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κύησης

2 λεπτά ανάγνωσης

Η παχυσαρκία είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη σακχαρώδους διαβήτη κύησης και ένας αυξανόμενος αριθμός εγκύων γυναικών είναι υπέρβαρες ή παχύσαρκες. Οι διατροφικές συνήθειες έχουν αντίκτυπο τόσο στην παχυσαρκία όσο και στην εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη κύησης.

Η μελέτη μητέρας-παιδιού που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Turku και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Turku στη Φινλανδία εξέτασε τη σύνδεση μεταξύ της διατροφικής πρόσληψης και της εμφάνισης διαβήτη κύησης σε 351 υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες.

- Advertisement -

Η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών από τις γυναίκες υπολογίστηκε από ημερολόγια διατροφής, με βάση τα οποία αναγνωρίστηκαν δύο διατροφικά πρότυπα, ένα πιο υγιεινό και ένα πιο ανθυγιεινό διατροφικό πρότυπο. Επιπλέον, η συνολική ποιότητα της δίαιτας σε σχέση με τη συνιστώμενη περιγράφηκε με δείκτη ποιότητας δίαιτας και το φλεγμονώδες δυναμικό με δείκτη φλεγμονώδους διατροφής.

«Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας δείχνουν ότι η υγιεινή διατροφή στην αρχή της εγκυμοσύνης μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη κύησης», λέει η πρώτη συγγραφέας», υποψήφια διδάκτορας Lotta Pajunen από το Ινστιτούτο Βιοϊατρικής του Πανεπιστημίου του Τούρκου.

- Advertisement -

Η δίαιτα που αυξάνει τη φλεγμονή του σώματος αυξάνει και τον κίνδυνο διαβήτη κύησης

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι ένας υψηλότερος διαιτητικός φλεγμονώδης δείκτης, που σημαίνει ότι μια δίαιτα που αυξάνει τους χαμηλού βαθμού φλεγμονώδεις δείκτες στο σώμα συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη κύησης. Επιπλέον, η υψηλότερη κατανάλωση λίπους και ιδιαίτερα κορεσμένων λιπών συνδέθηκε με τον διαβήτη κύησης. Αυτό είναι ενδιαφέρον καθώς η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών είναι γνωστό ότι αυξάνει τη φλεγμονή του σώματος.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν διάφορες μέθοδοι για την εξέταση της διατροφικής πρόσληψης στην αρχή της εγκυμοσύνης. Αυτές οι αναλύσεις αποκάλυψαν ότι μια δίαιτα που προάγει πλήρως την υγεία σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κύησης.

- Advertisement -

«Η κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, μούρων και προϊόντων ολικής αλέσεως καθώς και ακόρεστων λιπαρών είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά και οι τροφές μειώνουν τη φλεγμονή στο σώμα και επομένως και τον κίνδυνο διαβήτη κύησης. Οι μητέρες που είναι υπέρβαρες ή παχύσαρκες ήδη πριν από την εγκυμοσύνη θα επωφεληθούν από τη διατροφική καθοδήγηση στην αρχή της εγκυμοσύνης», λέει η αναπληρώτρια καθηγήτρια Διατροφής Kirsi Laitinen από το Πανεπιστήμιο του Turku, το PI της ερευνητικής ομάδας Early Nutrition and Health που διεξήγαγε τη μελέτη.

Πηγή: EurekAlert

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.