ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜεσογειακή Διατροφή: Το φάρμακο για το στρες σύμφωνα με νέα μελέτη

Μεσογειακή Διατροφή: Το φάρμακο για το στρες σύμφωνα με νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Λίγα είναι γνωστά για την επίδρασή της Μεσογειακής διατροφής στο αντιληπτό στρες.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν ήδη συσχετίσει τη διάθεση με την ποιότητα της διατροφής και μια νεότερη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Nutrition and Health, ενισχύει αυτά τα δεδομένα. Η έρευνα της επιστημονικής ομάδας από το Πανεπιστήμιο Binghamton του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης συμπέρανε ότι η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής σε σύγκριση με τη δυτική διατροφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένα επίπεδα άγχους.

- Advertisement -

Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να μειώσουν την αντίληψή τους για το πόσο άγχος μπορούν να αντέξουν ακολουθώντας αυτό το κορυφαίο πρότυπο διατροφής, σύμφωνα με την Δρα Lina Begdache, αναπληρώτρια καθηγήτρια σπουδών υγείας και ευεξίας. Όπως εξηγεί, «το άγχος αναγνωρίζεται ως πρόδρομος της ψυχικής δυσφορίας και έρευνες, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας, έχουν αποδείξει ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει την ψυχική δυσφορία. Έτσι, ένα στοιχείο του παζλ μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να σχετίζεται με μείωση των αρνητικών συνιστωσών του αντιλαμβανόμενου στρες και βελτίωση των θετικών χαρακτηριστικών του».

Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της διατροφής των χωρών της Μεσογείου, ανάμεσα στις οποίες και η χώρα μας. Βασίζεται κυρίως στις φυτικές πηγές, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και σπόρους, με περιορισμένη την κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Η δίαιτα αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη δυτική διατροφή, η οποία είναι γνωστή για την υψηλή συγκέντρωση λιπαρών και σακχάρων και χαμηλής ποιότητας επεξεργασμένων τροφίμων. Τα τρόφιμα που περιλαμβάνονται σε αυτό το μοντέλο διατροφής είναι τα τηγανιτά τρόφιμα, τα μπέργκερ και διαφορετικά γλυκά, όπως το κέικ και τα ντόνατς.

- Advertisement -

Ενώ η μεσογειακή διατροφή είναι γνωστή για τα οφέλη της τόσο για την ψυχική όσο και για τη σωματική υγεία, λίγα είναι γνωστά για την επίδρασή της στο αντιληπτό στρες, η αντίληψη δηλαδή του άγχους ανά πάσα στιγμή.

Για να το αξιολογήσουν, η ερευνητική ομάδα της Δρος Begdache, αποτελούμενη από τους φοιτητές της, διεξήγαγαν έρευνα σε πάνω από 1.500 άτομα, ρωτώντας τα τι είδους τρόφιμα κατανάλωναν, αξιολογώντας παράλληλα τα επίπεδα του αντιλαμβανόμενου στρες. Χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης, τα αποτελέσματά τους απέδειξαν ότι η κατανάλωση συστατικών της μεσογειακής διατροφής σχετίζεται με χαμηλότερα επίπεδα αντιλαμβανόμενου στρες και ψυχικής δυσφορίας, ενώ η κατανάλωση συστατικών της δυτικής διατροφής συσχετίζεται με αυτούς τους δύο παράγοντες.

- Advertisement -

Η Δρ Lina Begdache αξιολογεί τα ευρήματα ως σημαντικά, καθώς καλύπτουν ένα κενό στη βιβλιογραφία, επειδή η πλειονότητα των μελετών σχετικά με τη διατροφή και το στρες επικεντρώθηκε στο πώς το στρες επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές και την ποιότητα της διατροφής. Η ίδια και η ομάδα της εξετάζουν διάφορες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου και της συμπεριφοράς σε σχέση με τα διατροφικά πρότυπα.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.