ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη: Τα σταφύλια ωφελούν και την υγεία των ματιών

Νέα μελέτη: Τα σταφύλια ωφελούν και την υγεία των ματιών

3 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανάλωση σταφυλιού βελτίωσε τη συσσώρευση χρωστικής της ωχράς κηλίδας και μείωσε τους επιβλαβείς βιοδείκτες.

    Η κατανάλωση σταφυλιών βελτιώνει την υγεία των ματιών, δείχνει μελέτη σε ηλικιωμένους που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Food & Function. Η έρευνα εξέτασε αντίκτυπο της τακτικής κατανάλωσης σταφυλιών στη συσσώρευση χρωστικής της ωχράς κηλίδας και σε άλλους βιοδείκτες της υγείας των ματιών, σε ένα διάστημα 16 εβδομάδων. Αυτή είναι η πρώτη ανθρώπινη μελέτη για αυτό το θέμα και τα αποτελέσματα ενισχύουν προηγούμενες προκαταρκτικές μελέτες όπου βρέθηκε ότι η κατανάλωση σταφυλιών προστατεύει τη δομή και τη λειτουργία του αμφιβληστροειδούς.

- Advertisement -

   Σύμφωνα με τους επιστήμονες υγεία του WebND, ως τροφές που κάνουν καλό στα μάτια αναφέρουν τις κόκκινες πιπεριές, τους ηλιόσπορους, τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, το σολομό, τις γλυκοπατάτες, τα πουλερικά, τα φασόλια, τα αυγά, τα κολοκύθια, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Όλα αυτά λόγω μιαw σειράς βιταμινών που διαθέτουν όπως η C, A, E και όχι μόνο, που υποστηρίζεται πως κάνουν καλό τόσο στον αμφιβληστροειδή και στην ωχρά κηλίδα όσο και σε άλλα μέρη του ματιού. 

    Στην παρούσα μελέτη που προσθέτει και το σταφύλι στη λίστα, 34 άτομα κατανάλωναν είτε σταφύλια (1 ½ φλιτζάνι σταφύλια την ημέρα) είτε ένα εικονικό φάρμακο για 16 εβδομάδες. Οι πρώτοι εμφάνισαν σημαντική αύξηση της MPOD, της αντιοξειδωτικής ικανότητας πλάσματος και της συνολικής περιεκτικότητας σε φαινολικά σε σύγκριση με αυτούς που έπαιρναν εικονικό φάρμακο. Όσοι δεν κατανάλωναν σταφύλια είδαν σημαντική αύξηση στις επιβλαβείς AGEs, όπως μετρήθηκαν στη φλούδα. «Η μελέτη μας είναι η πρώτη που δείχνει ότι η κατανάλωση σταφυλιού επηρεάζει ευεργετικά την υγεία των ματιών στους ανθρώπους, κάτι που είναι πολύ συναρπαστικό, ειδικά με έναν αυξανόμενο πληθυσμό που γερνάει», δήλωσε ο Δρ Jung Eun Kim. «Τα σταφύλια είναι ένα εύκολο, προσβάσιμο φρούτο που μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση σε κανονικές ποσότητες μόλις 1 ½ φλιτζάνι την ημέρα».

- Advertisement -

   Η επιστήμη έχει δείξει ότι ένας γηράσκων πληθυσμός έχει υψηλότερο κίνδυνο οφθαλμικών παθήσεων και προβλημάτων όρασης. Οι βασικοί παράγοντες κινδύνου για την οφθαλμική νόσο περιλαμβάνουν το οξειδωτικό στρες και τα υψηλά επίπεδα οφθαλμικών τελικών προϊόντων προχωρημένης γλυκοζυλίωσης (AGEs). Τα AGEs μπορεί να συμβάλλουν σε πολλές οφθαλμικές παθήσεις καταστρέφοντας τα αγγειακά συστατικά του αμφιβληστροειδούς, βλάπτοντας την κυτταρική λειτουργία και προκαλώντας οξειδωτικό στρες. Τα διαιτητικά αντιοξειδωτικά μπορούν να μειώσουν το οξειδωτικό στρες και να αναστείλουν το σχηματισμό AGEs, με πιθανές ευεργετικές επιδράσεις στον αμφιβληστροειδή, όπως η βελτίωση της οπτικής πυκνότητας της χρωστικής της ωχράς κηλίδας (MPOD). Τα σταφύλια είναι μια φυσική πηγή αντιοξειδωτικών και άλλων πολυφαινολών.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.