ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη: Το φρούτο που μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση και τη...

Νέα μελέτη: Το φρούτο που μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη ειδικά σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση

4 λεπτά ανάγνωσης

Το φρούτο που μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της καρδιαγγειακής και μεταβολικής υγείας, ιδιαίτερα για τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες

Η εμμηνόπαυση είναι μία αναπόφευκτη κατάσταση για εκατομμύρια γυναίκες, αλλά δυστυχώς σύμφωνα με μελέτες είναι ένα στάδιο της ζωής κατά το οποίο ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων αυξάνεται σημαντικά. Πολλές γυναίκες επηρεάζονται από καρδιαγγειακές παθήσεις και, δεδομένου ότι οι γυναίκες περνούν έως και το 40% της ζωής τους μετά την εμμηνόπαυση, η διαχείριση της υγείας της καρδιάς είναι ιδιαίτερα σημαντική. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Nutrition Association διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περίπου δύο μερίδων μάνγκο ημερησίως για δύο εβδομάδες (330 γρ., περίπου 1,5 φλιτζάνια) μείωσε σημαντικά αρκετές βραχυπρόθεσμες μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης, καθώς και τη συνολική και την LDL χοληστερόλη νηστείας σε υγιείς μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα ανάκληση παγωτού από μεγάλο σουπερμάρκετ λόγω μόλυνσης από “εξαιρετικά τοξική ουσία”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ζυμαρικά Barilla με υψηλή ποσότητα τοξικού μολύβδου – Κίνδυνος δηλητηρίασης – Προειδοποίηση από την ΕΕ

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και άλλο μαγειρικό σκεύος από τα ΙΚΕΑ ανακαλείται λόγω μετανάστευσης καρκινογόνου ουσίας

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις, έδειξε μετρήσιμες βελτιώσεις σε βασικούς δείκτες υγείας της καρδιάς. Στη μελέτη συμμετείχαν 24 γενικά υγιείς γυναίκες ηλικίας 50-70 ετών με υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία (ΔΜΣ 25-40). Πριν από την έναρξη της μελέτης, οι ερευνητές ζήτησαν από τις συμμετέχουσες να απέχουν από την κατανάλωση μάνγκο, με την κατανάλωσή τους να ξεκινά από τη δεύτερη επίσκεψη. Σε διάστημα δύο εβδομάδων, οι συμμετέχουσες παρακολούθησαν τρεις επισκέψεις με διαφορά τουλάχιστον 48 ωρών. Στην πρώτη επίσκεψη, οι ερευνητές συνέλεξαν βασικές μετρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των σωματικών μετρήσεων, της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης νηστείας, με επαναληπτικές εξετάσεις στη μία και στις δύο ώρες. Η κατανάλωση μάνγκο ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της δεύτερης επίσκεψης, χρησιμοποιώντας το ίδιο πρόγραμμα εξετάσεων. Στη συνέχεια, οι συμμετέχουσες έτρωγαν 330 γραμμάρια μάνγκο καθημερινά – χωρισμένα σε πρωινές και βραδινές μερίδες – μέχρι την τρίτη επίσκεψη, κατά την οποία επαναλήφθηκε το πρωτόκολλο εξετάσεων.

- Advertisement -

Τα ευρήματα των μετρήσεων
Δύο ώρες μετά την κατανάλωση μάνγκο, η συστολική αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων σε ύπτια θέση μειώθηκε κατά περίπου 6 μονάδες και υπήρξε μείωση 2,3 mmHG στη μέση αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, η κατανάλωση μάνγκο κάθε μέρα για δύο εβδομάδες μείωσε τη συνολική χοληστερόλη κατά σχεδόν 13 μονάδες και η LDL (ή «κακή») χοληστερόλη μειώθηκε κατά περίπου 13 μονάδες.

Μια μικρότερη μελέτη παρακολούθησης με έξι συμμετέχοντες από την αρχική μελέτη, κλήθηκαν να διερευνήσουν περαιτέρω τις επιδράσεις των μάνγκο στον μεταβολισμό της γλυκόζης, με την σύγκριση μάνγκο ε ψωμί. Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα αυξήθηκαν σημαντικά λιγότερο μετά την κατανάλωση μάνγκο από ό,τι μετά την κατανάλωση λευκού ψωμιού. Τα επίπεδα ινσουλίνης ανταποκρίθηκαν επίσης πιο ευνοϊκά στο μάνγκο, φτάνοντας στο μέγιστο και μειώνοντάς τα γρήγορα, ενώ παρέμειναν υψηλά δύο ώρες μετά την κατανάλωση λευκού ψωμιού.

Συμπερασματικά, τα φρούτα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως το μάνγκο, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της καρδιαγγειακής και μεταβολικής υγείας, ιδιαίτερα για τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Ενώ απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την υποστήριξη των επιπτώσεων της κατανάλωσης μάνγκο στην καρδιά και την μεταβολική υγεία, η τακτική κατανάλωση μάνγκο μπορεί να προσφέρει απλά, φυσικά οφέλη για τη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και του σακχάρου στο αίμα κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου της ζωής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος