Νέα έρευνα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους νέους Ιάπωνες
Η Ιαπωνία είναι παγκοσμίως γνωστή για τη μακροζωία και την παραδοσιακή διατροφή της. Ωστόσο μια νέα μελέτη που ανέλυσε τη δίαιτα χιλιάδων Ιαπώνων ενηλίκων αποκαλύπτει ένα σημαντικό διατροφικό κενό στην πρόσληψη φυτικών ινών και βιταμίνης Α δύο θρεπτικών συστατικών που συνδέονται στενά με την πρόληψη χρόνιων παθήσεων. Ο επίσημος στόχος για τις φυτικές ίνες στην Ιαπωνία ανέρχεται σε τουλάχιστον είκοσι ένα γραμμάρια ημερησίως για τους άνδρες και δεκαοκτώ γραμμάρια για τις γυναίκες αλλά η πλειονότητα του πληθυσμού απέχει πολύ από αυτούς τους στόχους.
Ιστορικά η μέση ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών στην Ιαπωνία κυμαινόταν σε υψηλά επίπεδα αλλά έχει μειωθεί δραστικά με τα χρόνια. Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στη σημαντική αλλαγή των διατροφικών συνηθειών της νεότερης γενιάς η οποία τείνει να απομακρύνεται από τους παραδοσιακούς σπόρους και όσπρια και να καταναλώνει περισσότερα επεξεργασμένα και ζωικά προϊόντα. Η απόκλιση είναι ιδιαίτερα έντονη σε ορισμένες ομάδες. Γυναίκες ηλικίας από είκοσι έως σαράντα ετών καταγράφουν ιδιαίτερα χαμηλή πρόσληψη που φτάνει περίπου το μισό της συνιστώμενης ποσότητας γεγονός που αποτελεί προβληματική τάση για τη μελλοντική υγεία του πληθυσμού.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Διατροφολόγος αποκαλύπτει τις πέντε τροφές που απαγορεύει στα παιδιά του
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αισθητικές επεμβάσεις: Ποιες προτιμούν περισσότερο οι Έλληνες
Προκειμένου να καλυφθεί αυτό το κενό και να επιτευχθούν οι διατροφικοί στόχοι η έρευνα έδειξε ότι οι Ιάπωνες θα πρέπει να αυξήσουν σημαντικά την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Συγκεκριμένα μία ημερήσια κατανάλωση περίπου διακοσίων γραμμαρίων φρούτων και τριακοσίων πενήντα γραμμαρίων λαχανικών θα μπορούσε να καλύψει σχεδόν πλήρως τις ανάγκες σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Α.
Όσον αφορά τις πηγές των φυτικών ινών αναδείχθηκε ότι τα θαλάσσια φύκια ένα τυπικό ιαπωνικό τρόφιμο συνδέονται περισσότερο θετικά με την αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών ακολουθούμενα από τα λαχανικά και τα όσπρια. Το ρύζι το οποίο αποτελεί βασική τροφή έδειξε αρνητική συσχέτιση. Για να ενθαρρυνθεί η κατανάλωση των υγιεινών τροφών οι ερευνητές προτείνουν στρατηγικές όπως η χρήση μηνυμάτων κοινωνικής νόρμας και η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση υγιεινών επιλογών ιδίως στους νέους.