ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠώς το υπερβολικό αλάτι μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο σας

Πώς το υπερβολικό αλάτι μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλο σας

4 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη συνδέει την αυξημένη κατανάλωση αλατιού με τη φλεγμονή του εγκεφάλου, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση

Μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neuron, διαπιστώνει ότι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι προκαλεί φλεγμονή στον εγκέφαλο, η οποία με τη σειρά της αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε υπό την ηγεσία της επιστήμονα Masha Prager-Khoutorsky του Πανεπιστημίου McGill, σε συνεργασία με διεπιστημονική ομάδα του ίδιου Πανεπιστημίου και του Ερευνητικού Ινστιτούτου του Κέντρου Υγείας του Πανεπιστημίου McGill, υποδεικνύει ότι ο εγκέφαλος μπορεί να είναι ο «χαμένος κρίκος» σε ορισμένες μορφές υψηλής αρτηριακής πίεσης, ή υπέρτασης, οι οποίες παραδοσιακά αποδίδονται στα νεφρά.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή στο συσκευασμένο παγωτό: Αναλύσεις 40 προϊόντων αποκαλύπτουν παρουσία τοξικών μετάλλων – Σύσταση για περιορισμό στα παιδιά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Απαγορευμένη ουσία στο 100% του γάλακτος και στο 83% του βρεφικού – Ανησυχητικά τα ευρήματα μελέτης

- Advertisement -

«Αυτό είναι ένα νέο εύρημα ότι η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να προέρχεται από τον εγκέφαλο, ανοίγοντας το δρόμο για την ανάπτυξη θεραπειών που δρουν στον εγκέφαλο», δήλωσε η Prager-Khoutorsky, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου McGill.

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η υπέρταση επηρεάζει τα δύο τρίτα των ατόμων άνω των 60 ετών και συμβάλλει σε 10 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο. Παρόλο που συχνά είναι ασυμπτωματική, η πάθηση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επρόσθου και άλλων σοβαρών προβλημάτων υγείας.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΤΕ: Μολυσμένο δημοφιλές τυρί σε μεγάλα Ελληνικά σούπερ μάρκετ – Κίνδυνος τραυματισμού – Δείτε φωτο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σύκα: Πώς να τα αποξηράνετε για να αντέξουν μέχρι τον χειμώνα

Περίπου το ένα τρίτο των ασθενών δεν ανταποκρίνεται στα συνήθη φάρμακα, τα οποία στοχεύουν κυρίως τα αιμοφόρα αγγεία και τα νεφρά, με βάση την παραδοσιακή άποψη ότι η υπέρταση ξεκινά από εκεί. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neuron, υποδηλώνει ότι ο εγκέφαλος μπορεί επίσης να είναι βασικός παράγοντας της πάθησης, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που είναι ανθεκτικές στη θεραπεία.

Πώς το αλάτι διαταράσσει τον εγκέφαλο

Για να μιμηθούν τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων, οι ερευνητές χορήγησαν σε αρουραίους νερό που περιείχε 2% αλάτι, μια ποσότητα συγκρίσιμη με καθημερινή διατροφή πλούσια σε γρήγορο φαγητό και επεξεργασμένα προϊόντα.

Αυτή η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι ενεργοποίησε τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος σε μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου, προκαλώντας φλεγμονή και αύξηση της ορμόνης αγγειοπιεσίνης, η οποία αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Οι ερευνητές παρακολούθησαν αυτές τις αλλαγές χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνικές απεικόνισης του εγκεφάλου και εργαστηριακές τεχνικές που έγιναν διαθέσιμες μόλις πρόσφατα.

«Ο ρόλος του εγκεφάλου στην υπέρταση έχει σε μεγάλο βαθμό παραβλεφθεί, εν μέρει επειδή είναι πιο δύσκολο να μελετηθεί», είπε η Prager-Khoutorsky. «Ωστόσο, με τις νέες τεχνικές, είμαστε σε θέση να δούμε αυτές τις αλλαγές εν δράσει».

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αρουραίους αντί για ποντίκια, τα οποία μελετώνται πιο συχνά, επειδή οι αρουραίοι ρυθμίζουν το αλάτι και το νερό με τρόπο πιο παρόμοιο με τους ανθρώπους. Αυτό καθιστά τα ευρήματα πιο πιθανά να ισχύουν και για τους ανθρώπους, όπως σημείωσε η Prager-Khoutorsky.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.