ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΣυνδυασμός κετογονικής και διαλείπουσας νηστείας: Μελέτη για την επίδραση στο σώμα και...

Συνδυασμός κετογονικής και διαλείπουσας νηστείας: Μελέτη για την επίδραση στο σώμα και σε βασικούς δείκτες

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη περίπτωσης, του Ινστιτούτου Επιστημών Υγείας του Ιατρικού Πανεπιστημίου Siedlce της Πολωνίας.

Η δίαιτα Keto, αν και γνωστή για περισσότερα από 100 χρόνια, εξακολουθεί να προκαλεί διαμάχες και συζητήσεις στο επιστημονικό περιβάλλον. Ο συνδυασμός της κετογονικής δίαιτας (περιορισμένη κατανάλωση υδατανθράκων, αυξημένη πρόσληψη λίπους και μέτρια κατανάλωση πρωτεΐνης) με τη διαλείπουσα νηστεία έχει, εδώ και χρόνια, προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον στον επιστημονικό κόσμο και στους λάτρεις του υγιεινού τρόπου ζωής. Η σημασίας της επίδρασης στον οργανισμό αυτού του συνδυασμού διατροφής, είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν τα υποκείμενα της μελέτης είναι σωματικά ενεργά άτομα. 

- Advertisement -

Στόχος μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό foods του Mdpi Ειδικό Τεύχος Ketogenic Foods: Quality and Health Benefits, ήταν ο προσδιορισμός της επίδρασης του αυστηρά υπολογισμένου κετογονικού μενού σε συνδυασμό με διαλείπουσα νηστεία και με θερμιδικό έλλειμμα στους επιλεγμένους βιοχημικούς δείκτες και τη σύσταση του σώματος σε έναν άνδρα 23 ετών που εκτελούσε προπόνηση δύναμης 4-5 φορές την εβδομάδα συνήθως το βράδυ. Ο άνδρας δεν έπαιρνε κανένα επιπλέον συμπλήρωμα διατροφής εκτός από τη συνέχιση βιταμίνης D3 (5000 IU) και Κ2 (200 mcg), που λαμβάνονταν ήδη για αρκετούς μήνες πριν από την παρέμβαση.

 Το πρωτόκολλο της μελέτης περιελάμβανε μια κετογονική δίαιτα διάρκειας 13 εβδομάδων με διαλείπουσα νηστεία (καθυστερημένης χρονικά περιορισμένης διατροφής τύπου 16:8) και θερμιδικό έλλειμμα. Ένα λεπτομερές μενού σχεδιάστηκε και χρησιμοποιήθηκε από τον άνδρα σε όλη τη διάρκεια της μελέτης. Πραγματοποιήθηκε ένας αριθμός αιματολογικών εξετάσεων πριν και μετά την εφαρμογή της διατροφικής παρέμβασης. Επιπλέον, η σύσταση του σώματος προσδιοριζόταν εβδομαδιαία και οι συγκεντρώσεις σωμάτων γλυκόζης και κετονών, καθώς και ο ρυθμός παλμών και η αρτηριακή πίεση, μετρούνταν καθημερινά. 

- Advertisement -

Οι πιο σημαντικές αλλαγές που σημειώθηκαν περιελάμβαναν σημαντική αύξηση στις συγκεντρώσεις τεστοστερόνης και βιταμίνης D και σημαντική μείωση του δείκτη HOMA-IR (αντίσταση στην ινσουλίνη) και των συγκεντρώσεων ηπατικών ενζύμων, ινσουλίνης, γλυκόζης, σιδήρου, ουρίας και ελεύθερης τριιωδοθυρονίνης (FT3). Επιπλέον, σημειώθηκε σημαντική βελτίωση της σύστασης του σώματος (βελτιώθηκε η αναλογία της συνολικής μάζας σώματος προς τον λιπώδη και μυϊκό ιστό και τη μάζα νερού). Ευνοϊκές αλλαγές σημειώθηκαν επίσης στις τιμές του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης.

Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.