ΑρχικήΝέαExtreme: Chopsticks που κάνουν το φαγητό να είναι πιο αλμυρό!

Extreme: Chopsticks που κάνουν το φαγητό να είναι πιο αλμυρό!

2 λεπτά ανάγνωσης

Αυτή και αν είναι καινοτομία: Chopsticks κάνουν “τζιζ” στο αλάτι! Το εργαστήριο του καθηγητή Homei Miyashita ξαναχτυπά, αυτή τη φορά για καλό σκοπό.

Τα συγκεκριμένα chopsticks είναι ηλεκτρικά, και κάνουν τα τρόφιμα να έχουν πιο αλμυρή γεύση. Αυτό φυσικά μπορεί να έχει ένα πολύ καλό αντίκτυπο στην πρόσληψη αλατιού των χρηστών, και να περιορίζουν το προσληφθέν το νάτριο χωρίς να θυσιάζεται η γεύση, όπως ισχυρίστηκαν Ιάπωνες ερευνητές.

- Advertisement -

Πώς λειτουργούν όμως; Οι χρήστες συνδέουν τα ξυλάκια σε μια μονάδα υπολογιστή τοποθετημένη στον καρπό, η οποία παράγει ένα αδύναμο ηλεκτρικό ρεύμα. Το μήκος κύματος του ρεύματος προσελκύει τα ιόντα νατρίου στα τρόφιμα και τα τραβάει στα chopsticks, κάνοντας τα τρόφιμα να φαίνονται πιο αλμυρά ακόμη και όταν περιέχουν λιγότερο νάτριο.

Κατά τη διάρκεια δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν σε άτομα που ακολουθούν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, τα ηλεκτρικά ξυλάκια ενίσχυσαν την αντίληψη για το πόσο αλμυρά ήταν τα τρόφιμα, ακόμη και όταν κατανάλωναν τρόφιμα που περιείχαν 30% λιγότερο αλάτι από μια τυπική μερίδα, ανέφεραν οι ερευνητές σύμφωνα με το Euronews.

- Advertisement -

Νωρίτερα αυτό το έτος, το εργαστήριο του καθηγητή Miyashita έκανε άλλη μια πρωτοποριακή ανακάλυψη στον κόσμο των τροφίμων και της τεχνολογίας, δημιουργώντας μια τηλεόραση με γεύση, που μπορεί να μιμηθεί τις γεύσεις έως και 20 διαφορετικών τροφίμων.

Κίνδυνοι του αλατιού για την υγεία

Τα τυπικά ιαπωνικά συστατικά για το μαγείρεμα, όπως miso και σάλτσα σόγιας, οδηγούν τα τελικά τρόφιμα στο να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Ο μέσος Ιάπωνας ενήλικας καταναλώνει 10 γραμμάρια αλατιού την ημέρα, διπλάσιο από το όριο που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

Στις ΗΠΑ τα πράγματα δεν είναι καλύτερα, καθώς οι οδηγίες του FDA για μείωση του αλατιού από τις βιομηχανίες τροφίμων και τα εστιατόρια δεν έχουν υιοθετηθεί. Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί έως και 265.000 ζωές μεταξύ 2017 και 2031, όπως αποκάλυψε σχετική μελέτη.

Πρόσφατα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ειδικοί τόνισαν πως η μείωση του αλατιού για τη μείωση της συχνότητας εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών παθήσεων, είναι ευκολότερο να επιτευχθεί σε σχέση με άλλα μέτρα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό

Καφές και κολπική μαρμαρυγή: Νέα δεδομένα αλλάζουν όσα γνωρίζαμε

Η κατανάλωση καφέ δεν αύξησε τις υποτροπές σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή, ενώ διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τα ενεργειακά ποτά