ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαSmoothies: Οι ακατάλληλοι συνδυασμοί που δεν προωθούν την υγεία 

Smoothies: Οι ακατάλληλοι συνδυασμοί που δεν προωθούν την υγεία 

3 λεπτά ανάγνωσης

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Davis στην  Καλιφόρνια διαπίστωσαν ότι η ανάμειξη ορισμένων συστατικών στα smoothies μπορεί να εμποδίσει την πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών ενώσεων.

Τα smoothies θεωρούνται ίσως ο πιο βολικός, νόστιμος και υγιεινός τρόπος για να πάρει ο οργανισμός μας τις αναγκαίες ποσότητες φρούτων και λαχανικών. Ωστόσο, δεν είναι αυτονόητα το ίδιο ωφέλιμοι και υγιεινοί όλοι οι συνδυασμοί φρούτων και λαχανικών. Για παράδειγμα, ένα smoothie μπανάνας και βατόμουρου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα φλαβανολών που βρίσκονται στα φρούτα και είναι αναγκαίες για την υγεία της καρδιάς και τις νοητικές λειτουργίες.

- Advertisement -

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Davis στην  Καλιφόρνια διαπίστωσαν ότι η ανάμειξη ορισμένων συστατικών στα smoothies μπορεί να εμποδίσει την πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών ενώσεων. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε  στο περιοδικό Food and Function της Royal Society of Chemistry, η οξειδάση πολυφαινόλης, ένα ένζυμο που βρίσκεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά, επηρεάζει τα επίπεδα των φλαβανολών στα τρόφιμα που πρέπει να απορροφηθούν από τον οργανισμό. 

Οι φλαβανόλες είναι μια ομάδα βιοδραστικών ενώσεων που βρίσκονται στα μήλα, τα αχλάδια, τα βατόμουρα, τα βατόμουρα, τα σταφύλια και το κακάο, συστατικά  που χρησιμοποιούνται στα smoothies.H οξείδωση που προκαλείται όταν η οξειδάση της πολυφαινόλης (PPO) των φρούτων εκτίθεται στον αέρια είναι ορατή όταν, για παράδειγμα, κόβουμε ένα μήλο ή ξεφλουδίζουμε μια μπανάνα και τα φρούτα μαυρίζουν. Το ερώτημα που θέλησαν να απαντήσουν οι ερευνητές είναι αν στη διάρκεια παρασκευής ενός φρουτοχυμού/smoothie η παρουσία της οξειδάσης επηρεάζει την ποσότητα των φλαβανολών που είναι διαθέσιμη στα ίδια ή σε άλλα φρούτα που αναμειγνύονται στο μπλέντερ..

- Advertisement -

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήπιαν ένα smoothie με βάση την  μπανάνα, που έχει φυσικά υψηλή αντίδραση οξειδάσης πολυφαινόλης (PPO), και ένα smoothie φτιαγμένο με ανάμεικτα μούρα, τα οποία έχουν χαμηλή αντίδραση PPO. Οι συμμετέχοντες πήραν επίσης μια κάψουλα φλαβανόλης. Στη συνέχεια, οι ερευνητές εξέτασαν πόσες φλεβανόλες περιέχουν τα  δείγματα αίματος και ούρων των εθελοντών και διαπίστωσαν με έκπληξη ότι όσοι έπιναν το σαφώς πιο οξειδωμένο smoothie μπανάνας είχαν 84% χαμηλότερα επίπεδα φλαβανολών στο σώμα τους.

Η αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας έχει ήδη από το 2022 εκδώσει διατροφική σύσταση προς τους πολίτες να  καταναλώνουν 400 έως 600 γραμμάρια φλαβανολών καθημερινά για καλύτερη καρδιακή και  μεταβολική υγεία. Και αυτό φαίνεται ότι μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα αν καταναλώνουν smoothies που συνδυάζουν φρούτα πλούσια σε φλαβανόλες όπως τα μούρα με άλλα συστατικά που έχουν επίσης χαμηλή δραστηριότητα PPO όπως ο ανανάς, τα πορτοκάλια, το μάνγκο ή το γιαούρτι.

- Advertisement -

Οι μπανάνες παραμένουν ένα εξαιρετικό φρούτο που πρέπει να τρώγεται ή να καταναλώνεται σε smoothies, όπως και άλλα φρούτα ή λαχανικά με υψηλή αντίδραση PPO, όπως τα παντζάρια, αλλά προτείνεται να μην συνδυάζονται με φρούτα πλούσια σε φλαβανόλη, όπως μούρα, σταφύλια και κακάο. Οι ερευνητές αναζητούν τώρα τις επιπτώσεις των μεθόδων παρασκευής άλλων τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα φλαβανολών, όπως το τσάι.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.