ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα τρία τρόφιμα που έχουν το περισσότερο αλάτι για όλους ανεξάρτητα από φυλή...

Τα τρία τρόφιμα που έχουν το περισσότερο αλάτι για όλους ανεξάρτητα από φυλή και έθνος

3 λεπτά ανάγνωσης

Η κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών στη χρήση αλατιού μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης του

Παρότι σχεδόν όλοι οι ενήλικες στις ΗΠΑ καταναλώνουν περισσότερο νάτριο από το συνιστώμενο, οι πηγές του και ο τρόπος χρήσης του ποικίλλουν ανάλογα με την εθνοτική και φυλετική ταυτότητα. Αυτό καταδεικνύει νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Heart Association, τονίζοντας την ανάγκη για προσεγγίσεις δημόσιας υγείας που λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

- Advertisement -
Best in Taste promo small

Η υπερβολική πρόσληψη νατρίου, κυρίως μέσω επεξεργασμένων τροφίμων και γευμάτων εστιατορίων, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακών παθήσεων. Η μέση ημερήσια πρόσληψη νατρίου στις ΗΠΑ ανέρχεται σε περίπου 3.400 mg, σημαντικά πάνω από τα 2.300 mg που συνιστά η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία. Ιδανικά, οι άνθρωποι με υψηλή αρτηριακή πίεση δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 1.500 mg ημερησίως.

Η Jessica Cheng, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορική ερευνήτρια στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, υπογραμμίζει ότι η αποτελεσματική μείωση του νατρίου απαιτεί εξειδικευμένες παρεμβάσεις, προσαρμοσμένες στις διατροφικές συνήθειες κάθε κοινότητας. «Δεν είναι αρκετό να λέμε στους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο αλάτι. Πρέπει να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν πού και πώς υπάρχει το νάτριο στη διατροφή τους», σημειώνει.

- Advertisement -

Στηριζόμενη σε δεδομένα της εθνικής έρευνας NHANES (2017–2020), η μελέτη αποκάλυψε συγκεκριμένες πολιτισμικές πηγές νατρίου:

  • Για τους Ασιατοαμερικανούς, σημαντικές πηγές νατρίου είναι το τηγανητό ρύζι, τα noodles τύπου chow mein, τα ψάρια, και κυρίως τα καρυκεύματα με βάση τη σόγια, όπως η σάλτσα σόγιας και τα stir-fry μίγματα. Η παραδοχή ότι το ρύζι καταναλώνεται πάντα αλατισμένο είχε ως αποτέλεσμα υπερεκτίμηση της συνολικής πρόσληψης νατρίου κατά περίπου 325 mg την ημέρα.
  • Οι Μεξικανοαμερικανοί ενήλικες τείνουν να λαμβάνουν νάτριο μέσα από παραδοσιακά πιάτα όπως enchiladas, burritos, tamales και άλλες ποικιλίες με βάση το καλαμπόκι και το τυρί.
  • Για τους Αφροαμερικανούς, υψηλές πηγές νατρίου είναι τα επεξεργασμένα προϊόντα κοτόπουλου, όπως nuggets, burgers και tenders. Παρ’ όλα αυτά, ήταν και η ομάδα με το υψηλότερο ποσοστό ενεργής προσπάθειας μείωσης του νατρίου (67%), αλλά και η πιο πιθανή να έχει λάβει σχετική σύσταση από γιατρό (35%).
  • Οι λευκοί ενήλικες ανέφεραν χαμηλότερη προσπάθεια περιορισμού του νατρίου (44%) και λιγότερες συστάσεις από γιατρούς σε σύγκριση με άλλες ομάδες.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι οι Ασιατοαμερικανοί χρησιμοποιούν συχνότερα αλάτι στο μαγείρεμα, αλλά σπανιότερα το προσθέτουν στο πιάτο. Οι ασυνέπειες αυτές αποκαλύπτουν πόσο ανεπαρκείς είναι οι οριζόντιες προσεγγίσεις, όταν δεν λαμβάνουν υπόψη το πολιτισμικό πλαίσιο της διατροφής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.