ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤα τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων -...

Τα τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων – Νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Το τσάι, τα μούρα, η μαύρη σοκολάτα και τα μήλα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

Το τσάι, τα μούρα, τα μήλα και η μαύρη σοκολάτα, φαινομενικά απλές επιλογές που κρύβουν ένα εξαιρετικά σημαντικό διατροφικό πλεονέκτημα. Νέα έρευνα μεγάλης κλίμακας δείχνει ότι η κατανάλωση ποικιλίας τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών παθήσεων όπως ο διαβήτης τύπου 2, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ορισμένοι καρκίνοι και οι νευροεκφυλιστικές νόσοι. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Nature Food και πραγματοποιήθηκε από ερευνητές των Πανεπιστημίων Queen’s (Μπέλφαστ), Edith Cowan (Περθ), του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Βιέννης και του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερους από 120.000 συμμετέχοντες ηλικίας 40-70 ετών για διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας. Πρόκειται για την πρώτη επιστημονική απόπειρα που εστιάζει όχι μόνο στην ποσότητα αλλά κυρίως στην ποικιλία φλαβονοειδών στη διατροφή.

- Advertisement -

Ο Δρ. Benjamin Parmenter από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan, πρώτος συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί πως η πρόσληψη περίπου 500 mg φλαβονοειδών ημερησίως σχετίστηκε με 16% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. Παράλληλα, διαπιστώθηκε περίπου 10% μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιοπαθειών, διαβήτη και αναπνευστικών ασθενειών.

Εγγραφείτε και εσείς στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε ΜΑΖΙ μια ιστορία, που αξίζει να ειπωθεί!

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ίδιος, η συμπερίληψη διαφορετικών τύπων φλαβονοειδών στη διατροφή μέσω φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών και ποτών όπως το τσάι και το κόκκινο κρασί, οδηγεί σε ενισχυμένη προστασία της υγείας. Το συμπέρασμα είναι πως η μονομερής πρόσληψη, ακόμη και αν είναι επαρκής σε ποσότητα, υπολείπεται της πολύπλευρης διατροφικής προσέγγισης. Η καθηγήτρια Aedín Cassidy από το Queen’s University τονίζει ότι τα φλαβονοειδή δεν δρουν ενιαία, καθώς άλλα ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, κάποια επηρεάζουν τα επίπεδα χοληστερόλης και άλλα μειώνουν τη φλεγμονή. Η δράση τους είναι συνδυαστική και ευρύτερη όταν προέρχεται από ποικίλες πηγές.

- Advertisement -

Ο καθηγητής Tilman Kuhn, συν-επικεφαλής της μελέτης, επιβεβαιώνει τη σημασία της ποικιλίας, συγκρίνοντάς την με τον διατροφικό κανόνα της «πολύχρωμης διατροφής», σύμφωνα με τον οποίο η κατανάλωση διαφορετικών χρωμάτων σε φρούτα και λαχανικά εξασφαλίζει πληρότητα σε θρεπτικά συστατικά. Τα πρώτα επίσημα διατροφικά πρότυπα για τα φλαβονοειδή έχουν ήδη δημοσιευθεί, όμως τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης ενδέχεται να οδηγήσουν σε αναθεώρηση των συστάσεων, ώστε να τονιστεί όχι μόνο η πρόσληψη αλλά και η ποικιλότητα.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Συσκευασία: Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος εκτελεστικός κανονισμός της ΕΕ για τα μητρώα παραγωγών συσκευασιών στο πλαίσιο του PPWR

Η Επιτροπή προτείνει ενιαίο σύστημα εγγραφής και αναφοράς για τους παραγωγούς συσκευασιών σε όλα τα κράτη μέλη.

Ποιες τροφές συνδέονται με μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης

Η συχνή κατανάλωση ορισμένων τροφίμων έχει συνδεθεί με χειρότερη ψυχολογική εικόνα

Χιλιάδες κρούσματα Cyclospora και 2 θάνατοι από μολυσμένο μαρούλι στις ΗΠΑ – Περιστατικά και σε 16 ευρωπαϊκές χώρες καταγράφει μελέτη

Νέα επιστημονική ανασκόπηση καταγράφει την παρουσία του παρασίτου σε 16 ευρωπαϊκές χώρες και αξιολογεί τους παράγοντες κινδύνου.