ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤι θα πάθετε αν τρώτε γκρέιπφρουτ κάθε μέρα

Τι θα πάθετε αν τρώτε γκρέιπφρουτ κάθε μέρα

3 λεπτά ανάγνωσης

Ποια άτομα πρέπει να προσέχουν

Το γκρέιπφρουτ, με την χαρακτηριστική του γεύση, είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό φρούτο. Είναι εξαιρετικά ενυδατικό, καθώς περιέχει περίπου 90% νερό, γεγονός που το καθιστά ιδανική επιλογή για τις ζεστές μέρες. Πέρα από την ενυδάτωση, η καθημερινή του κατανάλωση μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την υγεία, κυρίως όσον αφορά την αρτηριακή πίεση.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κρέας και προϊόντα κρέατος στην κορυφή των πηγών μολύβδου – Νέα εκτίμηση κινδύνου της EFSA

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπορώ να καταψύξω το γάλα;

- Advertisement -

Ένα ολόκληρο γκρέιπφρουτ παρέχει περισσότερα από 300 mg καλίου, ένα μέταλλο που βοηθά στην εξισορρόπηση των επιπτώσεων του νατρίου και χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία. Μια μετα-ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο Critical Reviews in Food Science and Nutrition έδειξε ότι το γκρέιπφρουτ μπορεί να μειώσει τη συστολική αρτηριακή πίεση κατά περίπου 2,4 μονάδες σε υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι θα συμβεί αν βάλουμε στο πλυντήριο πιάτων το υγρό που πλένουμε τα πιάτα στο χέρι;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι σημαίνει το «e» δίπλα στην ένδειξη βάρους στα τρόφιμα;

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι ο χυμός γκρέιπφρουτ μπορεί να ενισχύσει τις ιδιότητες άλλων τροφίμων. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Clinical Pharmacology διαπίστωσε ότι ο συνδυασμός χυμού γκρέιπφρουτ με χυμό παντζαριού είχε πιο ισχυρή δράση στη μείωση της αρτηριακής πίεσης από ό,τι ο χυμός παντζαριού μόνος του. Αυτό οφείλεται στην παρουσία άλλων ουσιών στο γκρέιπφρουτ, όπως η κουερσετίνη και η ναρινγίνη, που είτε δρουν αυτόνομα είτε ενισχύουν την επίδραση άλλων συστατικών.

Η δίαιτα του γκρέιπφρουτ και η αλληλεπίδραση με φάρμακα

Εγγραφείτε στα διαδικτυακά σεμινάρια Food Defense και Food Safety Culture τέλη Αυγούστου από TÜV HELLAS (TÜV NORD) και CIBUM 

Η περίφημη δίαιτα γκρέιπφρουτ έχει συνδεθεί με την απώλεια βάρους. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Metabolism έδειξε ότι άτομα που έτρωγαν μισό γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα για έξι εβδομάδες είχαν κάποιες θετικές αλλαγές, όπως μείωση της περιφέρειας μέσης και της συστολικής αρτηριακής πίεσης, καθώς και της LDL χοληστερόλης. Ωστόσο, οι διαφορές σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου δεν ήταν στατιστικά σημαντικές.

Παρά τα οφέλη του, το γκρέιπφρουτ δεν είναι κατάλληλο για όλους. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA), το γκρέιπφρουτ μπορεί να επηρεάσει τα ένζυμα που μεταβολίζουν τα φάρμακα στο σώμα. Για παράδειγμα, μπορεί να αυξήσει τη συγκέντρωση στατινών (φάρμακα για τη χοληστερόλη) στο αίμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο παρενεργειών. Αντίθετα, μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα άλλων φαρμάκων, όπως η φεξοφεναδίνη (Allegra) για τις αλλεργίες. Είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας εάν λαμβάνετε φάρμακα για την αρτηριακή πίεση, το άγχος, τις φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου ή άλλες παθήσεις. Επιπλέον, άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, γαστρίτιδα ή έλκη, καθώς και όσοι έχουν διαταραχές του καρδιακού μυός ή αρρυθμίες, θα πρέπει να το καταναλώνουν με μέτρο ή να το αποφεύγουν εντελώς.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα