ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο κοιλιακό λίπος συνδέεται με την εμφάνιση ψωρίασης - Νέα μελέτη

Το κοιλιακό λίπος συνδέεται με την εμφάνιση ψωρίασης – Νέα μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα ευρήματα συνδέουν την κατανομή του σωματικού λίπους με την ψωρίαση

Το κεντρικό σωματικό λίπος, ιδιαίτερα αυτό που συγκεντρώνεται γύρω από την κοιλιά, συνδέεται πιο στενά με τον κίνδυνο εμφάνισης ψωρίασης σε σύγκριση με το συνολικό σωματικό λίπος, μια διαπίστωση που αναδεικνύει τη σημασία της κατανομής του λίπους, ιδίως στις γυναίκες. Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Investigative Dermatology, υπό την επιμέλεια της Elsevier, και προσφέρουν νέα δεδομένα για την πρόβλεψη του κινδύνου και τη χάραξη εξατομικευμένων στρατηγικών πρόληψης.

- Advertisement -
Best in Taste promo small

Η ψωρίαση είναι μια χρόνια, φλεγμονώδης δερματοπάθεια που συχνά συνυπάρχει με αυξημένα επίπεδα σωματικού λίπους. Αν και είναι γνωστό ότι η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου, η παρούσα μελέτη διερευνά για πρώτη φορά τόσο εκτενώς πώς η ανατομική κατανομή του λίπους επηρεάζει την πιθανότητα εμφάνισης ψωρίασης.

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από περισσότερους από 330.000 συμμετέχοντες βρετανικής λευκής καταγωγής από τη UK Biobank, εκ των οποίων πάνω από 9.000 είχαν διάγνωση ψωρίασης. Οι ερευνητές αξιολόγησαν 25 δείκτες σωματικού λίπους, συνδυάζοντας παραδοσιακές μετρήσεις με σύγχρονες απεικονιστικές τεχνικές. Το κεντρικό λίπος, και ιδίως το κοιλιακό, αναδείχθηκε ως ο πιο ισχυρός προγνωστικός δείκτης για την ψωρίαση, ακόμη και ανεξάρτητα από τη γενετική προδιάθεση.

- Advertisement -

Ωστόσο, η μελέτη περιορίστηκε σε άτομα λευκής βρετανικής καταγωγής, γεγονός που επιβάλλει την ανάγκη για μελλοντικές έρευνες σε πολυπολιτισμικά δείγματα και με επιβεβαιωμένες διαγνώσεις από δερματολόγους. Η συμπερίληψη διαφορετικών πληθυσμών θα ενισχύσει τη δυνατότητα εξατομίκευσης της φροντίδας και την κατανόηση των περιβαλλοντικών και γενετικών παραγόντων που επηρεάζουν την ψωρίαση.

Μια δίαιτα με φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και άπαχα κρέατα, χαμηλή σε αλάτι και ζάχαρη, σχετίζεται με μειωμένη σοβαρότητα της ψωρίασης, σύμφωνα με νέα έρευνα. Μια πρόσφατη μελέτη από ερευνητές του King’s College του Λονδίνου, αποκάλυψε πως διάφοροι πιθανοί μηχανισμοί μπορεί να εξηγήσουν τη θετική συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης UPF και της ψωρίασης. Προηγούμενες μελέτες έχουν ήδη δείξει ότι η παχυσαρκία είναι πιθανώς ένας από τους παράγοντες που προκαλούν την ψωρίαση και τα UPF σχετίζονται σημαντικά με το αυξημένο βάρος.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.