ΑρχικήΟικιακάΕίναι αλήθεια ότι η κατανάλωση μιας φέτας μπέικον την ημέρα αυξάνει τον...

Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση μιας φέτας μπέικον την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο άνοιας;

cibum team

Πρόσφατοι τίτλοι σε ΜΜΕ,  προειδοποιούν ότι η κατανάλωση ενός μόνο μπέικον την ημέρα μπορεί «δραματικά» να αυξήσει τον κίνδυνο άνοιας. Ενώ αυτή η νέα μελέτη τροφοδοτεί την ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τη σημασία της μείωσης της κατανάλωσης μεταποιημένων κρεάτων, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε.

Η μελέτη πίσω από τα πρωτοσέλιδα

- Advertisement -

Οι τίτλοι ακολουθούν μια νέα μελέτη που εξέτασε τον πιθανό σύνδεσμο μεταξύ της κατανάλωσης κρέατος και του κινδύνου άνοιας.

Η μελέτη που ξεκίνησε πριν από περίπου 15 χρόνια, χρησιμοποίησε δεδομένα από τη μελέτη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου – μια βάση δεδομένων που περιέχει πληροφορίες για την υγεία και τη γενετική για μισό εκατομμύριο ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο (ηλικίας 40 έως 69 ετών) που προσλήφθηκαν μεταξύ 2006 και 2010.

- Advertisement -

Αρχικά, οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν μια έρευνα (γνωστή ως βασικό ερωτηματολόγιο διατροφής) όπου απαριθμούν τις διατροφικές τους συνήθειες, συμπεριλαμβανομένης της συχνότητας κατανάλωσης διαφορετικών ειδών επεξεργασμένου και μη επεξεργασμένου κρέατος. Ο κατάλογος του επεξεργασμένου κρέατος περιελάμβανε μπέικον, ζαμπόν, λουκάνικα, κρεατόπιτες, κεμπάπ, μπιφτέκια, κοτομπουκιές και μη μεταποιημένο κρέας που περιελάμβανε μη μεταποιημένα πουλερικά, βόειο κρέας, αρνί / πρόβειο κρέας και χοιρινό.

Μεταξύ 2011 και 2012, το ένα τέταρτο των συμμετεχόντων συμπλήρωσε επίσης τουλάχιστον δύο επιπλέον ερωτηματολόγια διατροφής, αναφέροντας λεπτομερώς τις συγκεκριμένες ποσότητες τροφίμων που είχαν φάει τις προηγούμενες 24 ώρες. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τα διαθέσιμα δεδομένα από όλα τα ερωτηματολόγια τροφίμων για να υπολογίσουν την ποσότητα των διαφόρων τύπων κρέατος που έφαγαν οι συμμετέχοντες την εβδομάδα.

Τέλος, οι ερευνητές εντόπισαν νέες περιπτώσεις άνοιας μεταξύ των συμμετεχόντων – που διαγνώστηκαν τουλάχιστον 3 χρόνια μετά την πρώτη διατροφική αξιολόγηση – αναλύοντας τα αρχεία εισδοχής νοσοκομείων και τα πιστοποιητικά θανάτου.

Κατά μέσο όρο 8 ετών, εμφανίστηκαν σχεδόν 2.900 νέες περιπτώσεις άνοιας (0,6% του συνόλου των συμμετεχόντων). Τονίστηκε επίσης ότι, σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν μεταποιημένο κρέας λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα, όσοι έτρωγαν πιο συχνά ο κίνδυνος άνοιας αυξανόταν.

Συνολικά, τα αποτελέσματα επεσήμαναν ότι τα άτομα που έτρωγαν 25 gr ημερησίως επεξεργασμένου κρέατος είχαν 44% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας και, πιο συγκεκριμένα, 55% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Alzheimer. Είναι ενδιαφέρον ότι άλλοι τύποι κρέατος δεν σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο.

Αντίθετα, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν επιπλέον 50 gr ημερησίως μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό