Mια νέα μελέτη δείχνει ότι αλκοόλ και τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, εμφανίζονται συχνά σε reality shows.
Πόσο συχνά βλέπουμε ορισμένα επιβλαβή προϊόντα, όπως τσιγάρα, αλκοόλ και γρήγορο φαγητό σε reality shows και τηλεοπτικά προγράμματα εν γένει θέλησε να αποτυπώσει μια μελέτη του Oxford University Press. Σύμφωνα με το EurekAlert, προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι η έκθεση των μέσων ενημέρωσης σε αλκοόλ, καπνό και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή ζάχαρη αποτελεί παράγοντα κινδύνου για το κάπνισμα τη χρήση αλκοόλ και την ανθυγιεινή διατροφή στους νέους και παρά τους ρυθμιστικούς ελέγχους σχετικά με την προβολή καπνού και αλκοόλ στην τηλεόραση, δεν έχουν αλλάξει και πολλά σε αυτό τον τομέα.
Οι ερευνητές σε αυτή τη μελέτη εξέτασαν ένα δείγμα 20 reality που μεταδόθηκαν από το 2019 έως το 2020 σε αγγλόφωνες χώρες. Αυτό είχε σκοπό να αποτυπωθεί η έκθεση των παιδιών στο αλκοόλ, αλλά και στα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά σε δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές, λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τον χρόνο προβολής ορισμένων επωνυμιών, αλλά και αναφορές ή ενδείξεις σε μια συγκεκριμένη μάρκα των εν λόγω ειδών.
Διαπίστωσαν ότι το αλκοόλ εμφανίστηκε στο 39% των μεσοδιαστημάτων και στο 98% των επεισοδίων που μελετήθηκαν, ενώ τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά εμφανίστηκαν στο 13% των διαστημάτων που προβλήθηκαν συνολικά στο 88% των μελετημένων επεισοδίων. Όσον αφορά στο αλκοόλ, η επωνυμία Peroni εμφανιζόταν πιο συχνά (101 φορές), ενώ στα αναψυκτικά, η Coca Cola εμφανίστηκε 87 φορές.
Συγκριτικά, το γρήγορο φαγητό πρωταγωνιστεί στις τηλεοπτικές παραγωγές πιο ενεργά από ό τι στο Netflix, αλλά στο αλκοόλ παρουσιάζουν παρόμοια ποσοστά. Τέλος, τα βρετανικά προγράμματα περιείχαν περισσότερο αλκοόλ και πρόχειρο φαγητό από τα τηλεοπτικά ριάλιτι στις Ηνωμένες Πολιτείες ή Αυστραλία.
Τα τηλεοπτικά reality αποτελούν σημαντική πηγή έκθεσης στο αλκοόλ και το γρήγορο φαγητό και αυτό είναι κάτι που οι ερευνητές απέδειξαν και με το παραπάνω. Σειρά πλέον έχει η βελτίωση των ρυθμίσεων που περιορίζουν κάπως αυτού του είδους τη διαφήμιση, καθώς μπορεί να μην απευθύνονται άμεσα σε νέους και παιδιά, αλλά αυτό δεν τα σταματά από το να παρακολουθούν τέτοιου είδους προγράμματα και να επηρεάζονται. Πρέπει, λοιπόν, να προστατευτούν.