ΑρχικήΝέαΝέα μελέτη: Η διατροφική συμπεριφορά των γονιών επηρεάζει αυτήν των παιδιών τους

Νέα μελέτη: Η διατροφική συμπεριφορά των γονιών επηρεάζει αυτήν των παιδιών τους

3 λεπτά ανάγνωσης

Εύκολος τρόπος να διαμορφωθούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες στα παιδιά.

  Τα μικρά παιδιά συχνά επιδεικνύουν παρόμοια διατροφική συμπεριφορά με τους γονείς τους, με τον τρόπο διατροφής του ίδιου του γονέα να επηρεάζει τον τρόπο διατροφής των παιδιών τους, έδειξε έρευνα στο Πανεπιστήμιο Aston που δημοσιεύεται στο περιοδικό Appetite. Επομένως οι γονείς, προσέχοντας το πως τρώνε οι ίδιοι, μπορούν να διαμορφώσουν υγιεινή διατροφική συμπεριφορά για τα παιδιά τους, προτείνει η μελέτη.

- Advertisement -

   Για τη μελέτη, ια ομαδα ερευνητών με επικεφαλής την καθηγήτρια Jacqueline Blissett στο School of Psychology and Aston Institute of Health and Neurodevelopment (IHN) στο Πανεπιστήμιο Aston, ζήτησε από τους γονείς να αξιολογήσουν τη δική τους διατροφική συμπεριφορά και αναζήτησαν συσχετίσεις μεταξύ αυτών των συμπεριφορών και εκείνων των παιδιών τους.

   Η ομάδα ομαδοποίησε τους γονείς σε τέσσερα στυλ διατροφής: «τυπική διατροφή», «απαθής διατροφή», «συναισθηματική διατροφή» και «αποφυγή φαγητού». Οι τυπικοί, που αποτελούσαν το 41,4% του δείγματος, δεν έχουν ακραίες συμπεριφορές. Οι μανιώδεις (37,3%) έχουν υψηλά χαρακτηριστικά τροφικής προσέγγισης, όπως το να τρώνε ως απόκριση σε ενδείξεις τροφής στο περιβάλλον και στα συναισθήματά τους, αντί για σήματα πείνας. Οι συναισθηματικοί (15,7%) τρώνε επίσης ως απάντηση στο συναίσθημα, αλλά δεν απολαμβάνουν το φαγητό τόσο πολύ όσο οι μανιώδεις. Όσοι αποφεύγουν το φαγητό (5,6%) είναι εξαιρετικά επιλεκτικοί ως προς το φαγητό και έχουν χαμηλή απόλαυση του φαγητού.

- Advertisement -

   Οι άμεσοι δεσμοί μεταξύ της συμπεριφοράς του παιδιού και του γονέα ήταν ιδιαίτερα σαφείς σε γονείς με άπληστες ή αποτρεπτικές διατροφικές συμπεριφορές, των οποίων τα παιδιά έτειναν να έχουν παρόμοια διατροφική συμπεριφορά. Οι γονείς που είχαν άπληστους ή συναισθηματικούς τρόπους διατροφής ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν φαγητό για να ηρεμήσουν ή να παρηγορήσουν ένα παιδί, το οποίο στη συνέχεια παρουσίαζε άπληστα ή συναισθηματικά διατροφικά χαρακτηριστικά. Όταν οι γονείς με μανιώδεις ή συναισθηματικές διατροφικές ιδιότητες παρείχαν μια ισορροπημένη και ποικίλη γκάμα τροφών, το παιδί ήταν λιγότερο πιθανό να εκδηλώσει την ίδια συμπεριφορά.

   Η έρευνα είναι συνέχεια της προηγούμενης εργασίας της ομάδας, η οποία προσδιόρισε τους τέσσερις κύριους τύπους διατροφικής συμπεριφοράς στα παιδιά και συνέδεσε τις πρακτικές σίτισης των γονέων με αυτά τα χαρακτηριστικά. Η ομάδα θα εξετάσειτώρα την ανάπτυξη μιας παρέμβασης για να υποστηρίξουν τους γονείς να χρησιμοποιήσουν άλλους τρόπους για να ρυθμίσουν τα συναισθήματα, να μοντελοποιήσουν την υγιεινή διατροφή και να δημιουργήσουν ένα υγιεινό περιβάλλον διατροφής στο σπίτι. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποτροπή της μεταβίβασης λιγότερο ευνοϊκών διατροφικών συμπεριφορών από γονέα σε παιδί.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό

Καφές και κολπική μαρμαρυγή: Νέα δεδομένα αλλάζουν όσα γνωρίζαμε

Η κατανάλωση καφέ δεν αύξησε τις υποτροπές σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή, ενώ διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τα ενεργειακά ποτά