Η εισαγωγή περισσότερης κίνησης στα μαθήματα οδήγησε σε μείωση 8% στην αναλογία μέσης προς ύψος των παιδιών, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Μια πιο διαδραστική διδασκαλία που θα αυξάνει την κίνηση στα παιδιά εντός της τάξης, θα μπορούσε να μειώσει τα επίπεδα παχυσαρκίας, αποκάλυψε νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του University College του Λονδίνου και του Ινστιτούτου Αθλητισμού, Άσκησης και Υγείας (ISEH). Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Obesity Facts έγινε στη Βρετανία, τα τελευταία στοιχεία της οποίας έδειξαν πως σχεδόν το ένα τέταρτο των παιδιών (24,8%) 6 ετών, ήταν παχύσαρκα στο Λονδίνο από τον περασμένο Οκτώβριο.
Αντί να αυξήσουν την άσκηση εκτός τάξης, οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της μείωσης του χρόνου καθιστικής ζωής, στην παχυσαρκία στα παιδιά σε 30 κρατικά δημοτικά σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι δάσκαλοι σε 26 από αυτά τα σχολεία εκπαιδεύτηκαν ώστε να συμπεριλάβουν το Active Movement στα μαθήματα, με τέσσερα σχολεία ελέγχου να συνεχίζουν να διδάσκουν κανονικά. Το Active Movement είναι ένα πρόγραμμα που ενσωματώνει συμπεριφορές όπως η ορθοστασία και το περπάτημα στην τάξη. Σχεδιάστηκε για να ενσωματώνει τη σωματική δραστηριότητα χαμηλού επιπέδου στην κανονική σχολική ρουτίνα ενός παιδιού χωρίς να διαταράσσει το πρόγραμμα σπουδών. Στα σχολεία όπου εισήχθη περισσότερη κίνηση, η αναλογία μέσης προς ύψος των παιδιών μειώθηκε κατά 8% και ταυτόχρονα αυξήθηκε η συμμετοχή στον αθλητισμό κατά 10% μεταξύ του πρώτου και του τρίτου τριμήνου του έτους.
Ο καθηγητής Mike Loosemore, ανώτερος συγγραφέας της μελέτης από το UCL Division of Surgery, δήλωσε: «Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι η μείωση της καθιστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια του σχολείου μπορεί να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική μείωσης της παχυσαρκίας για παιδιά δημοτικού σχολείου που είναι υπέρβαρα. Αυτό που είναι ακόμα πιο ενθαρρυντικό είναι ότι αυτή η μέθοδος ήταν αποτελεσματική ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική κατάσταση, την ηλικία ή το φύλο του παιδιού. Είναι κάτι που τα σχολεία θα μπορούσαν να εισαγάγουν χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν μεγάλες ποσότητες σε εξοπλισμό ή προσωπικό, και όλοι θα ωφεληθούν”.
Τα αποτελέσματα της μελέτης ευνοούν και τα παιδιά από τις φτωχότερες περιοχές που είναι πιθανό να φοιτούν σε σχολεία με λιγότερους πόρους από εκείνα των πιο εύπορων περιοχών και δεν απαιτεί από τα σχολεία να ξοδεύουν χρήματα σε εξοπλισμό ή προσωπικό για να την εφαρμόσουν.
«Με την εισαγωγή της κίνησης στη διδασκαλία με δημιουργικούς τρόπους, όπως το να σηκώνεστε όρθιοι για να απαντάτε σε ερωτήσεις ή να περπατάτε στην τάξη ως μέρος μιας μαθησιακής άσκησης, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον χρόνο της καθιστικής ζωής τους και η μελέτη μας δείχνει ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια αναγνωρίσιμη βελτίωση στην αναλογία μέσης προς ύψος», είπε η Δρ Flaminia Ronca, πρώτη συγγραφέας της μελέτης από το UCL Division of Surgery and Interventional Science.