ΑρχικήΟικιακάΣυνταγέςΣτέβια και υψηλή θερμοκρασία: Μπορεί να αντικαταστήσει επάξια τη ζάχαρη σε αρτοσκευάσματα;

Στέβια και υψηλή θερμοκρασία: Μπορεί να αντικαταστήσει επάξια τη ζάχαρη σε αρτοσκευάσματα;

2 λεπτά ανάγνωσης

Πως ανταποκρίνεται η στέβια στις υψηλές θερμοκρασίες;

   Έχει αποδειχθεί πως η στέβια είναι ένα ασφαλές υποκατάστατο ζάχαρης, χωρίς θερμίδες, με αρκετά υψηλότερα επίπεδα γλυκύτητας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε ζεστά όσο και σε κρύα ροφήματα, τι γίνεται όμως με τις γλυκές παρασκευές που απαιτούν υψηλές θερμοκρασίες; Ανταποκρίνεται το ίδιο με τη ζάχαρη;

- Advertisement -

   H ζάχαρη εκτός από τη γλυκύτητα, διαθέτει την ικανότητα να καραμελώνει σε υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και να αποδίδει ένα “φούσκωμα” στα αρτοσκευάσματα. Η στέβια δεν έχει αυτές τις ιδιότητες και τα αρτοσκευάσματα πιθανώς δεν θα φουσκώσουν τόσο όσο εάν χρησιμοποιηθεί ζάχαρη. Όσο για το εάν παραμένει σταθερή, δεν αλλοιώνεται και δεν χάνει τη γλυκύτητά της, ακόμη και όταν μαγειρεύεται σε θερμοκρασίες έως 200°C οι απόψεις διίστανται. Σύμφωνα με το wikipedia οι γλυκοσίδες στεβιόλης που είναι οι γλυκές γευστικές ενώσεις στη στέβια, είναι «σταθερές στη θερμότητα». 

Όμως σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1333/2008 οι γλυκοζίτες στεβιόλης δεν έχουν έγκριση για χρήση σε αρτοσκευάσματα όπως κέικ και μπισκότα, με μόνη εξαίρεση το προϊόν essoblaten-φύλλων γκοφρέτας.

- Advertisement -

Μελέτη του 2010, υποστηρίζει ότι το Stevioside από τη Στέβια είναι σταθερό σε θερμοκρασία έως και 120ο C. Θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 140ο C αναγκάζουν την αποδόμηση της στεβιοσίδης και οι 200ο C είναι αρκετή θερμότητα για να αποσυντεθεί πλήρως το μόριο. Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, το ψήσιμο σε υψηλότερη θερμοκρασία θα προκαλέσει την υποβάθμιση του μορίου, αλλά μια πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο για συνταγές με στέβια παρέχει αποδείξεις για το αντίθετο. Επίσης σχετικές ιστοσελίδες υποστηρίζουν πως η στέβια δίνει ικανοποιητικό αποτέλεσμα μόνο σε ροφήματα και μαρμελάδες “συνήθως αφού πρώτα το διαλύσετε σε λίγο νερό, για να ελέγξετε εκ των προτέρων την έντονη γλύκα του”.

    Η στέβια είναι πολύ πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, οπότε η προσθήκη της ίδιας ποσότητας στέβιας σε μια συνταγή που δημιουργείται κανονικά με ζάχαρη, θα έχει ως αποτέλεσμα ένα πιάτο πολύ γλυκό αλλά παράλληλα με μια πικρή επίγευση. Για να το αποφύγουν, μάγειρες και νοικοκυρές χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό στέβιας και άλλων σταθερών γλυκαντικών όπως ζάχαρη, μέλι κ.α

- Advertisement -

    Σήμερα τα εκχυλίσματα στέβιας χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατο της κοινής, κρυσταλλικής ζάχαρης και αντί άλλων φυσικών ή συνθετικών γλυκαντικών σε ποτά, αναψυκτικά διαίτης, αναψυκτικά, γλυκά, διαιτητικές τροφές, τρόφιμα για διαβητικούς και ειδικά προϊόντα διατροφής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική