ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο ταπεινό λαχανικό που αναδεικνύουν ως «υπερτροφή» γιατροί και σεφ για το...

Το ταπεινό λαχανικό που αναδεικνύουν ως «υπερτροφή» γιατροί και σεφ για το 2024

3 λεπτά ανάγνωσης

Το παρεξηγημένο λαχανικό επιστρέφει.

Μια νέα τάση κυριαρχεί φέτος στα γαστρονομικά κανάλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο λόγος για το απλό και ταπεινό λάχανο, καθώς είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο λαχανικό που παίρνει υπέροχα τις γεύσεις που χρησιμοποιούνται για το μαρινάρισμα και το μαγείρεμα. Αυτό το φυλλώδες λαχανικό όταν μαγειρεύεται στη σχάρα αποκτά αυτό που οι σεφ και οι διαιτολόγοι αποκαλούν υφή κρέατος και απανθρακωμένη γεύση που μπορεί να ενισχυθεί με μια μεγάλη ποικιλία από μαρινάδες και γαρνιτούρες.

- Advertisement -

    Αλλά εκτός από μοντέρνο, το λάχανο έχει και μια βαριά διατροφική αξία. Περιέχει φυτικές ίνες, τη μισή ημερήσια δόση βιταμίνης Κ, το ένα τρίτο της ημερήσιας δόσης βιταμίνης C και δέκα τοις εκατό του φυλλικού οξέος της ημέρας. Το φυλλώδες λαχανικό περιέχει επίσης ίχνη μαγγανίου, βιταμίνης Β6, ασβεστίου, καλίου, βιταμίνης Α, σιδήρου και ριβοφλαβίνης.

Τα λάχανο έχει πολλές ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία.

   Το λάχανο ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών, μαζί με το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανικά και το λάχανο. Όλα αυτά περιέχουν ενώσεις που καταπολεμούν τον καρκίνο και τη δύναμη να κρατούν υπό έλεγχο τη φλεγμονή, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων.

- Advertisement -

Εκτός από τη μείωση της φλεγμονής, το λάχανο περιέχει υγιείς για την καρδιά ανθοκυανίνες, οι οποίες ανήκουν στην οικογένεια των φλαβινοειδών. Μια μελέτη του 2013 στο περιοδικό Circulation στην οποία συμμετείχαν 93.600 γυναίκες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνες με υψηλότερη πρόσληψη τροφών πλούσιων σε ανθοκυανίνες είχαν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα της λιπαρής ουσίας που μπορεί να μπλοκάρει τις αρτηρίες που ονομάζονται χοληστερόλη. Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης δεσμεύοντας επίσης με την ουσία στο έντερο, την εμποδίζουν να απορροφηθεί στο αίμα.

   Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση πολλών σταυρανθών λαχανικών μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και μετεωρισμό χάρη σε αυτή την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

- Advertisement -

   Σύμφωνα με το ChefIQ: «Το λάχανο μπορεί μερικές φορές να έχει κακή φήμη. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι όταν παραψηθεί, μπορεί να αναδώσει μια δυσάρεστη θειούχα μυρωδιά. «Ωστόσο, όταν μαγειρεύεται σωστά, όπως σε μερικές από τις συνταγές Smart Cooker, αυτό το λαχανικό μπορεί να προσθέσει πλούσια ποικιλία στα γεύματά σας».

.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.