Κυριακή, 3 Ιουλίου, 2022
27.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Υποκατάστατα κρέατος: Προϊόν μάρκετινγκ ή “πράσινη” συνείδηση των καταναλωτών;

ΑρχικήΟικιακάVEGANismΥποκατάστατα κρέατος: Προϊόν μάρκετινγκ ή "πράσινη" συνείδηση των καταναλωτών;
spot_img

Την δημοτικότητα των υποκατάστατων κρέατος μελέτησε ομάδα ερευνητών από τη Γερμανία, και τα αποτελέσματα οδηγούν στο συμπέρασμα πως η δημοφιλία τους, αποτελεί περισσότερο προϊόν στοχευμένου μάρκετινγκ παρά της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των καταναλωτών.

Τα υποκατάστατα κρέατος πλέον εφοδιάζουν τα ράφια της πλειοψηφίας των σουπερμάρκετ, σε αντίθεση με παλαιότερα που αποτελούσαν δυσεύρετες επιλογές σε εξειδικευμένα delicatessen. Μια αιτία για αυτή την εξέλιξη προσπάθησαν να αποδώσουν ερευνητές στο Ινστιτούτο Οικονομικών Τροφίμων και Πόρων στο Πανεπιστήμιο της Βόννης. Ερεύνησαν 441 άνδρες και γυναίκες από όλη τη Γερμανία, οι οποίοι κλήθηκαν να δηλώσουν πόσο ενδιαφέρονται για την υγεία τους, τη γνώμη τους για την οικολογική κρίση και εάν η κτηνοτροφία στη γεωργία πρέπει να αμφισβητηθεί ηθικά. Έδειξαν επίσης τη στάση τους απέναντι στα υποκατάστατα κρέατος και την πρόθεσή τους να τα καταναλώνουν τακτικά στο μέλλον.

Παρακινούν η καλή διαβίωση και υγεία των ζώων, την κατανάλωση;

Οι ερευνητές βρήκαν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα: η μεγαλύτερη ανησυχία για το περιβάλλον δεν συνδέθηκε με καλύτερη βαθμολογία υποκατάστατων κρέατος, ούτε με μεγαλύτερη πρόθεση να τα αγοράσουν, σε αντίθεση με αυτά που περίμεναν να ανακαλύψουν οι ερευνητές. Μπορούν, επίσης, μόνο να κάνουν εικασίες για τους λόγους της ασυμφωνίας μεταξύ των περιβαλλοντικών ανησυχιών των συμμετεχόντων και της πρόθεσης συμπεριφοράς τους, ωστόσο είναι γεγονός πως οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανότατα γνωρίζουν τις δυνητικά αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατανάλωσης κρέατος σήμερα από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Οι ανησυχίες για την καλή διαβίωση των ζώων έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις καταναλωτικές αποφάσεις των ερωτηθέντων, με όσους επέκριναν τη εντατική κτηνοτροφία να έχουν μια πιο θετική στάση απέναντι στα φυτικά παρασκευάσματα κρέατος. Μια έντονη ανησυχία για την υγεία συνδέεται εξίσου με μεγαλύτερη προθυμία για κατανάλωση υποκατάστατων κρέατος, όπως και η τυχόν επιρροή από τον κοινωνικό περίγυρο.

Στοχευμένο μάρκετινγκ

Οι ερευνητές συνιστούν την καλύτερη επικοινωνία στα οφέλη των οικολογικών εναλλακτικών κρεάτων. Επιπλέον, η βιομηχανία θα πρέπει να δώσει προσοχή σε μια υγιή και ισορροπημένη σύνθεση στην κατασκευή των προϊόντων της. Είναι σημαντικό τα ζωικά προϊόντα, όπως τα αυγά που χρησιμοποιούνται σε υποκατάστατα κρέατος, να προέρχονται από φάρμες που δίνουν προσοχή στην καλή και ηθική κτηνοτροφία. Έτσι, θα δημιουργηθεί περισσότερη εμπιστοσύνη στους καταναλωτες ως προς τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος.

Πηγή: EurekAlert

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
spot_img

Must read

39χρονη vegan καταδικάστηκε για φόνο – Το μωρό της πέθανε από την πείνα καθώς έτρωγε μόνο λαχανικά

Μια vegan μητέρα αντιμετωπίζει ισόβια κάθειρξη για τη δολοφονία του 18 μηνών παιδιού της που πέθανε από την πείνα ακολουθώντας μια αυστηρή vegan δίαιτα με ωμά φρούτα και λαχανικά. 

Η Γαλλία η πρώτη χώρα στη Ευρώπη που απαγορεύει τον όρο “κρέας” στα φυτικά τρόφιμα

Σε αγώνα δρόμου οι εταιρείες για να "βαφτίσουν" φυτικά προϊόντα -υποκατάστατα κρέατος ή ψαριού- καθώς δεν μπορούν να έχουν στην ετικέτα τον όρο κρέας ή ψάρι - Παραμένει ως έχει το Burger

ΔΩΔΩΝΗ: Διευκρινίσεις για την ανάκληση των φυτικών επιδορπίων Plant’d

Ανιχνεύτηκε σε υψηλά επίπεδα η ουσία Chlorane στην πρώτη ύλη μπιζελιού που χρησιμοποιείται στα φυτικά επιδόρπια της ΔΩΔΩΝΗ
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα