ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΈρευνα: Το μητρικό γάλα δεν επηρεάζεται αρνητικά από μια vegan διατροφή

Έρευνα: Το μητρικό γάλα δεν επηρεάζεται αρνητικά από μια vegan διατροφή

3 λεπτά ανάγνωσης

Το μητρικό γάλα των μητέρων που ακολουθούν μια vegan διατροφή περιέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, σύμφωνα με μια μελέτη UMC του Άμστερνταμ.

H vegan διατροφή δεν είναι δημοφιλής μόνο στους οικολόγους και τις νεότερες γενιές, αλλά και στις νέες μητέρες που θέλουν μια καλύτερη δίαιτα για τα παιδιά τους. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές αμφιβολίες για το πώς αυτή επηρεάζει το μητρικό γάλα και τα θρεπτικά συστατικά σε αυτό.

- Advertisement -

Την απάντηση σε αυτό δίνει μια μελέτης UMC του Άμστερνταμ, που παρουσιάστηκε στην 55η ετήσια συνάντηση της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Παιδιατρικής Γαστρεντερολογίας, Ηπατολογίας και Διατροφής (ESPGHAN), για την οποία χρησιμοποίησαν μια τεχνική που διαχωρίζει ένα δείγμα του μητρικού γάλατος στα επιμέρους μέρη του και αναλύει τη μάζα του.

Συνοπτικά, κατέληξαν στο ότι μια vegan διατροφή δεν επηρεάζει τις συγκεντρώσεις βιταμίνης Β2 και καρνιτίνης στο μητρικό γάλα, θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για το αναπτυσσόμενο βρέφος. 

- Advertisement -

Αλλά προτού αναλύσουμε κι άλλο τα αποτελέσματα, ας εξηγήσουμε τι είναι η βιταμίνη Β2 και η καρντίνη και γιατί είναι σημαντικές για το μητρικό γάλα.

Η βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) είναι ένας σημαντικός συμπαράγοντας για τα ένζυμα που εμπλέκονται σε πολλές βιολογικές οδούς και έχει αποδειχτεί επιστημονικά μια σημαντική έλλειψή της βστα βρέφη μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία και νευρολογικά προβλήματα.  

- Advertisement -

Όσον αφορά στην καρντίνη, βοηθά μεταβολισμό και μια ανεπαρκής ποσότητα στο βρέφος μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, καθώς και σε πιθανότητα καρδιακής και εγκεφαλικής δυσλειτουργίας.

 Η πρόσληψη καρνιτίνης και οι επακόλουθες συγκεντρώσεις στο πλάσμα έχουν επίσης βρεθεί προηγουμένως χαμηλότερες σε όσους ακολουθούν δίαιτες vegan σε σύγκριση με αυτούς που κατανάλωναν και ζωικά προϊόντα. Ως εκ τούτου, γιατροί βασισμένοι σε αυτές τις μελέτες συνιστούσαν στις εγκύους να αυξήσουν την κατανάλωση ζωικών προϊόντων για να αποφύγουν τις ελλείψεις κατά τη διάρκεια του θηλασμού. 

Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη μελέτη επιβεβαίωσε ότι οι θηλάζουσες μητέρες που ακολουθούσαν vegan δίαιτα σε σύγκριση με μητέρες με παμφάγα διατροφή δεν έδειξαν καμία διαφορά στις συγκεντρώσεις της βιταμίνης Β2 ή της καρνιτίνης στο ανθρώπινο γάλα, παρά το γεγονός ότι αυτά τα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται στις υψηλότερες συγκεντρώσεις σε ζωικά προϊόντα, αναφέρεται στο Eurekalert.

Ενώ η παρούσα μελέτη ανέφερε χαμηλότερες συγκεντρώσεις ελεύθερης καρνιτίνης και ακετυλοκαρνιτίνης στον ορό στις μητέρες που ακολουθούσαν δίαιτα vegan, δεν υπήρχε καμία διαφορά στις συγκεντρώσεις καρνιτίνης ανθρώπινου γάλακτος μεταξύ των μητέρων.

Η επικεφαλής της έρευνας, Δρ Hannah Juncker σχολιάζει πως τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά, ειδικά αυτή την περίοδο που παρατηρείται αύξηση των διατροφών vegan παγκοσμίως, και από τις θηλάζουσες μητέρες, ενώ επεσήμανε την σημασία του θηλασμού στην ανάπτυξη του παιδιού.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.