Πόσο επηρεάζει τις επιλογές η παροχή διατροφικών πληροφοριών στα μενού fast food.
Η επισήμανση θερμίδων στα μενού Fast Food έχει εφαρμοστεί σε ορισμένα εστιατόρια των ΗΠΑ ήδη από το 2008, αλλά ο βαθμός στον οποίο η ενημέρωση για το πόσες θερμίδες έχει κάθε πιάτο, συνδέεται με τις θερμίδες που αγοράστηκαν είναι ασαφής. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο jamanetwork.com διερεύνησε εάν η παροχή διατροφικών πληροφοριών στα μενού μπορεί να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων από τους πελάτες. Η μελέτη εξέτασε 2.329 εστιατόρια Taco Bell και διαπιστώθηκε ότι σε όσα Fast Food παρέχονταν πληροφορίες σχετικά με τις θερμίδες, οι καταναλωτές προτιμούσαν τα πιάτα με τις λιγότερες.
Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα στις διαφορές έδειξαν ότι οι πελάτες αγόρασαν 24,7 λιγότερες θερμίδες ανά συναλλαγή από εστιατόρια στην ομάδα ετικετών μενού κατά την περίοδο παρακολούθησης 3 έως 24 μηνών έναντι της ομάδας σύγκρισης. Το αποτέλεσμα της επισήμανσης του μενού διέφερε επίσης ανά κατηγορία προϊόντων και ώρα της ημέρας, με μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των tacos σε σχέση με άλλα είδη που αγοράστηκαν και μεγαλύτερη μείωση στις θερμίδες που αγοράζονται κατά τη διάρκεια του πρωινού σε σύγκριση με άλλες ώρες της ημέρας.
Συμπερασματικά στη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η εφαρμογή της επισήμανσης μενού σε εστιατόρια οδήγησε σε περίπου 25 λιγότερες θερμίδες που αγοράστηκαν ανά συναλλαγή σε μια περίοδο παρακολούθησης 2 ετών σε σύγκριση με εστιατόρια χωρίς τέτοια πρακτική, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές είναι ευαίσθητοι στις πληροφορίες θερμίδων στους πίνακες μενού, και προσαρμόζουν τις διατροφικές τους επιλογές με βάση τις ετικέτες θερμίδων.